1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Comfortbollen op een XM?
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 april 2009 02:25 PM

Wie heeft dit / hiermee gereden ? En is het happytimes? Of kan ik maar beter nieuwe standaard bollen nemen Smile
Voor het smijt en pleurwerk heb ik mn 309, xm moet gewoon lekker rijden, de XM moet gewoon lekker en rustig zweven. Hard de bochten nemen doe ik nooit (met de XM).

Achter zijn ze plat volgens mij want ik voel best veel van de weg tegenwoordig.

Discuss =]

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 april 2009 02:29 PM
  [ # 1 ]

Mijn ervaring is dat een XM met goede standaard bollen heerlijk zweeft. Met het toch al niet heel erg bescheiden gewicht lijkt het mij niet prettiger rijden als ze achter nog soepeler zou zijn. Ik vraag mij ook af in hoeverre het ten goede van de wegligging zal komen, ik verwacht het eigenlijk niet.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 april 2009 02:49 PM
  [ # 2 ]

T probleem is beetje dat het lastig is een XM 2.1TD te vinden die net alles picobello op orde heeft om eens te vergelijken. Ik zit te denken aan spoelen en bollen. Is het verstandiger om eerst te spoelen en daarna pas de bollen te doen ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 03 april 2009 03:14 PM
  [ # 3 ]

Je kan het beste gewoon alles doen dan ben je er vanaf. Comfortbollen vind ik zelfpersoonlijk wel erg lekker hoor. Citroen23 zijn vader heeft een 2.1 TD met comfortbollen Cool  Je zweeft gewoon veel meer.

Misschien gewoon even een afspraak maken bij chyparse. Dan kunnen ze je informeren over wat je moet doen met het veersysteem en ze kunnen je bollen opboren.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 april 2009 03:38 PM
  [ # 4 ]

Opboren? Bah.

Ik bedoelde met het spoelen meer, dat het handiger is om eerst alle zut uit de leidingen te krijgen, en daarna pas nieuwe bollen erop te schroeven. Misschien dat als je nieuwe bollen erop doet met spoelolie dat jeje nieuwe bolletjes meteen vol troep spoelt ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 03 april 2009 03:42 PM
  [ # 5 ]

Je wilde toch comfortbollen, kan je ze ook opboren.

Nieuwe LHM heeft een reinigende werking. Je hebt geen spoelolie nodig. Als je alles doet ben je in een keer klaar.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 03 april 2009 03:50 PM
  [ # 6 ]

Re: Comfortbollen op een XM?

Matthijs309 schreef:

Wie heeft dit / hiermee gereden ? En is het happytimes? Of kan ik maar beter nieuwe standaard bollen nemen Smile
Voor het smijt en pleurwerk heb ik mn 309, xm moet gewoon lekker rijden, de XM moet gewoon lekker en rustig zweven. Hard de bochten nemen doe ik nooit (met de XM).

Achter zijn ze plat volgens mij want ik voel best veel van de weg tegenwoordig.

Discuss =]

Heerlijk, gewoon doen, en die bochten kan je evengoed wel pittig nemen want hydraktief. Wel goeie comfortbollen nemen, en niet zelf gaan opboren oid. Als ik het goed heb horen er ook afwijkende N2 drukken bij nl.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 03 april 2009 04:11 PM
  [ # 7 ]

Ik heb voor comfortbollen en achter niet hydractieve bollen en dat zweeft ook erreg lekker hoor!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 april 2009 04:29 PM
  [ # 8 ]

Re: Comfortbollen op een XM?

ambijajance schreef:
Matthijs309 schreef:

Wie heeft dit / hiermee gereden ? En is het happytimes? Of kan ik maar beter nieuwe standaard bollen nemen Smile
Voor het smijt en pleurwerk heb ik mn 309, xm moet gewoon lekker rijden, de XM moet gewoon lekker en rustig zweven. Hard de bochten nemen doe ik nooit (met de XM).

Achter zijn ze plat volgens mij want ik voel best veel van de weg tegenwoordig.

Discuss =]

Heerlijk, gewoon doen, en die bochten kan je evengoed wel pittig nemen want hydraktief. Wel goeie comfortbollen nemen, en niet zelf gaan opboren oid. Als ik het goed heb horen er ook afwijkende N2 drukken bij nl.

Ik heb geen HA op mn diesel Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 april 2009 05:16 PM
  [ # 9 ]

Een veersysteem dat helemaal in orde is op een Xm is zacht genoeg hoor. Nog zachter geeft volgens mij vervelende reacties in bochtenwerk.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 03 april 2009 05:48 PM
  [ # 10 ]

nee hoor.. Weet ik uit ervaring Wink
Gisteravond nog even getest en goed bevonden Cool

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 03 april 2009 06:02 PM
  [ # 11 ]

Dit gaat weer een oude bekende lange discussie worden. Wink

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 april 2009 06:04 PM
  [ # 12 ]

Ik denk dat ik hier 6 bollen vandaan ga halen:
http://www.iddstechnique.nl/veerbollen_en_schokbrekers.htm
Iemand ervaring mee?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 03 april 2009 06:43 PM
  [ # 13 ]

Ik heb ze bij Chyparse vandaan en daarover enkel lof.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 03 april 2009 06:56 PM
  [ # 14 ]

Ik rij er ook al een paar jaar mee, niks anders dan lof. Het is net even meer “boot”, zeg maar. Heb er voor gekozen omdat ik er 17” onder heb.
En al die verhalen dat het het hydractief in de war schopt zijn in mijn ogen lariekoek. Hydractief werkt wel degelijk en heb geen ellende met de veercomputer of wat dan ook.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 april 2009 07:00 PM
  [ # 15 ]

Dus eigenlijk is het meer een ‘smaak’ waar niet over valt te twisten, kan ik alweer concluderen Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook