Obamas niet in Fem’s DS Break
Fem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

Gepost: 04 april 2009 11:37 PM

Barack en Michelle Obama hadden, in navolging van Sandra Roelofs, ook wel heel graag vervoerd willen worden in mijn DS Break, maar zijn security staff vond dat geen goed idee.

Tja, en dan krijg je dit soort situaties: http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7976128.stm

Hadden die gasten ook maar deze formule moeten kennen:

sin alpha = w/R (waarbij alpha de hoek van het voorwiel is, w de wielbasis en R de straal van de cirkel die het voorwiel beschrijft)
zodat:
R = w/sin alpha

en ook:
tan alpha = w/r (waarbij r de straal is van de cirkel die het achterwiel beschrijft)
zodat:
r = w/tan alpha

(Wat is de draaicirkel van een Break?)

Profiel  

patri
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 207

Gepost: 05 april 2009 12:12 AM
  [ # 1 ]

Hi Fem.
Wel jammer dat het niet van de security staff mocht.
Maar onze klasiekers worden wel vaker onderschat. Ik heb het niet zo met wiskundde. Maar hadden ze dit filmpje gezien dan waren ze wel overstag gegaan denk ik.
http://www.youtube.com/watch?v=2cTNWbBOGmQ

Profiel  

Fem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

Gepost: 05 april 2009 12:35 AM
  [ # 2 ]

Ha die Patrick!

Alsof ik ook maar éne jota van die formule snap…! Heb helaas nooit goed opgelet tijdens de wiskunde-les, werd altijd afgeleid door de pijp in de mond van de leraar, die hij met name tijdens het woest op ‘t bord krabbelen van dit soort formules met z’n tanden rond liet draaien.

Hartstikke bedankt voor dit leuke filmpje!!! Schitterend!!  Very Happy Vooral het commentaar is heerlijk, dat Zuid-Afrikaanse accent… En die RR op ‘t eind vind ik ook heel leuk. Voor een mooie crème-kleurige “John Lennon” RR (weet even ‘t type/bouwjaar niet, zal wel eind ‘60 begin ‘70er jaren zijn geweest) zou ik m’n DS wagenpark wel willen inruilen. Misschien.

Groetjes,
Fem

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook