2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Restauratie DS23Break van nltecoko
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 07 april 2009 01:23 AM
  [ # 16 ]

Aflevering 15: de lak zit er op, ik haal de auto van de spuiter. Het is begin juli 2005.

Ziet er op het eerste gezicht heel mooi uit, de kleur (AC616 Bleu d’Orient) bevalt me goed.

Helaas, bij nadere inspectie toch wat druipers, kalige plekken, en erg veel stof. Er blijkt een filter doorgeslagen te zijn geweest.
Zie de andere foto’s:  

Nu volgt een “moeilijk gesprek” met de spuiter. Hij is het met me eens dat het resultaat niet goed genoeg is, zeker omdat er zo veel werk is gemaakt van de voorbewerkingen.
“We gaan er uit komen”... zegt’ie….  Gelukkig blijkt hij een man van eer én een man van zijn woord.

  - nltecoko -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 08 april 2009 04:00 PM
  [ # 17 ]

Die druipers zien er niet goed uit, dit komt toch niet door een kapot filter?
Gelukkig heeft hij het opgelost.
Waar behandel jij b.v. de B en de C stijl mee nadat de epoyprimer erop zit?
Maak jij ze zwart met 2 k lak of iets anders?

Groeten Peter.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 10 april 2009 02:31 AM
  [ # 18 ]

Peter Pavang,

Nee, de druipers komen doordat de lak zó donker is, dat je moeilijk ziet wat je doet. Kwestie van (gebrek aan) ervaring en onvoldoende licht, denk ik.

Bij een break zijn de chassisdelen niet zwart maar grijs. Het chassis is niet kaal gemaakt. Waar gelast is, zit er zinkprimer op, waar nodig epoxyprimer, vervolgens de juiste grijs uit een spuitbus. Ik had eerst een paar bussen van Motip, later heeft een verfmenger voor mij een liter verf aangemaakt en heb ik dat in een verf-speciaalzaak in spuitbussen laten doen. Dat werkt prima, vooral als je veel van die kleinere touch-up plekjes hebt en niet steeds je hele spuit wilt moeten schoonmaken.

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook