









Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Eventjes licht off-topic: als er over anti-roest behandeling gepraat wordt zie ik alleen maar Van Egmond/Van Aalst en Gosliga langskomen. Zijn er nu helemaal geen andere bedrijven die dat doen of heeft niemand daar ervaring mee? Ik ben namelijk zelf ook aan het rondkijken voor een anti-roest behandeling….
/offtopic



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
De controle afspraken kunnen we wel in een meeting-achtige setting laten plaatsvinden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
bonetone schreef:Eventjes licht off-topic: als er over anti-roest behandeling gepraat wordt zie ik alleen maar Van Egmond/Van Aalst en Gosliga langskomen. Zijn er nu helemaal geen andere bedrijven die dat doen of heeft niemand daar ervaring mee? Ik ben namelijk zelf ook aan het rondkijken voor een anti-roest behandeling….
![]()
/offtopic
Er zijn veel bedrijven die anti-roest doen, maar er zijn drie centra die gespecialiseerd zijn in Dinitrol. Stam in Beverwijk kan ook in het lijstje. Daarnaast zijn er nog zat bedrijven die andere producten gebruiken, maar als je keuze eenmaal op dinitrol gevallen is blijven er niet zo veel over.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Waarom kies je eigenlijk voor dinitrol en niet een van de andere opties? Wat is het grote voordeel van dinitrol t.o.v. de andere mogelijkheden?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Alternatief: Citroville heeft mijn CX volgespoten met Caprotech RX-producten. Hetzelfde spul heb ik zelf op/in mijn toenmalige GSA aangebracht (waarna ik trots was op ‘t resultaat n riep dat nooit meer zelf in een nieuwbouwgarage zonder brug te gaan doen - Dibert mocht de CX doen).
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Tja, ik denk dat dinitrol het beste is. Ik ben me bewust van de nadelen, liever geen koek onder mijn voiture, maar voor een buitenslaper is dit volgens mij het best.
Voor mijn HY of ACA zou ik dit nooit doen omdat ze alleen in de zomer buiten staan.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Trouwens, mijn remmen zijn voor mijn gevoel steeds bijteriger aan het worden. Ik ben bang dat het weer dezelfde kant op gaat als dat het was toen ik de dame aankocht
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Verlies je LHM?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat zou kunnen. Ze stond met te weinig LHM toen ik haar ophaalde en volgens VDLaan moest er weer LHM in toen ze daar stond. Ik heb er eigenlijk verder niet zo op gelet ops:
Zit er dan een relatie tussen LHM-uit en lucht-in het systeem? Of denk je ergens anders aan?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het is dan mogelijk dat ie ergens lucht aanzuigt, bijvoorbeeld in de aanvoerslang…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou ook zeker even naar de remaccu gaan kijken. Als die brak is komt er dus steeds opnieuw stikstof in het systeem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik denk dat er veel sneller LHM uit gaat dan lucht in. Als er een lekje zit waardoor lucht naar binnen komt dan moet er significant meer LHM naar buiten zijn gegaan. Ik zal van de week eens kijken of het LHM niveau gedaald is.
Als het niveau nog op max staat, moet het bijna wel stikstof zijn.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
In de aanzuigslang heerst onderdruk, dus als er daar een lekje zit, zuigt ie alleen maar lucht aan. Kapotte bollen zijn een reden voor gas in ‘t systeem, maar een luchtaanzuig probleem kan prima apart bestaan van het gebruikelijke LHM druppellen dat de meeste CX’en wel een beetje doen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik neem aan dat de aanvoerslang naar de HD pomp de enige slang is waar onderdruk zit, toch? Dat is dus in principe de enige plek waar lucht aangezogen kan worden.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja dat, en obscure niet vaak voorkomende problemen met de pomp zelf, of delen van het LHM vat in het aan aanzuigtraject.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!