lhm lek bij koppelingsregelaar
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

Gepost: 07 april 2009 03:56 PM

Hi,

Als de motor eventjes draait begint het aardig te roken bij de koppelingsregelaar / uitlaat spruitstuk. Hij heeft tot kort goed gewerkt
( zonder lekken en roken)
In een poging om het schakelen beter af te stellen ( minder abrupt) heb ik de stelschroef aan de achterkant van de koppelingsregelaar
( aan de kant van het kleppendeksel) losser gedraaid. Zou dat een oorzaak kunnen zijn ? Te ver ´tegen de klok in´ gedraaid mischien. Ik heb verder niet met de auto gereden.
Het is een nieuwe / gereviseerde koppelings regelaar. Zover ik kan zien zitten de aansluitingen goed vast.

heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of wat ik eventueel zou kunnen proberen.

grt uit Portugal
Joost

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 april 2009 04:07 PM
  [ # 1 ]

Waar lekt die precies? Hij wil ook nog weleens lekken uit het gaatje aan de voorkant. Dat hoort dicht te zitten met een plastic stopje.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

joostie62
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

Gepost: 07 april 2009 04:12 PM
  [ # 2 ]

Hi,

er hangt constant LHM onderaan de KR. Het valt op het metalen afdekplaatje op het spruitstuk en op het spruitstuk zelf denk ik . Er ligt ook een matige hoeveelheid LHM onder de auto.
Het gaatje aan de voorkant zit dicht met een klein zwart stopje.

grt
Joost

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7354

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 april 2009 04:22 PM
  [ # 3 ]

schoon spuiten met remmenschijfreiniger o.i.d. ,blokje omrijden en dan fff goed kijken waar het (bij de KR) wegkomt cq begint.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 914

Gepost: 07 april 2009 08:11 PM
  [ # 4 ]

Dat geklungel met die lekkende olie ken ik…..
De oplossing die ik heb toegepast is bij de monatage van de koppelingsregelaar één van de loctite producten gebruiken.
In mijn geval bleef de regelaar lekken op de bouten waarmee je de boel vastzet op de steun. Die gaan dwars door de regelaar, en kunnen gaan lekken op de schreofdraad. Daar zie je dus eerst geen fluit van, totdat de wagen een tijde, of na ene lange rit, gebruikt is. Er hangt dan wat LHM onder het ding, maar waarvandaan….. Dat kun je niet echt goed zien, je hebt er geen zicht op.
Welke loctite ik op die boutjes heb gesmeerd, ik heb zo geen flauw idee, maar in 1 van mij topics staat het wel. Ik ben maanden bezig geweets om dit uit te vinden, en vond de oplossing uiteindelijk….. op het DS forum van de ID/DS club.
Sinds ik die loctite op de boutjes van de regelaar heb, is de mijne lekvrij…. Op die plek….

Suc6!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  

lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 07 april 2009 08:23 PM
  [ # 5 ]

heb hetzelfde gehad .. is een vaak gehoord probleem ben ik achter gekomen !

zie mijn topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=190953&postdays=0&postorder=asc&start=90

Ik had het geluk dat er wat los zat op de regelaar ! succes !

Guy

Profiel  

superpetur
> 900 berichten

Gepost: 07 april 2009 08:26 PM
  [ # 6 ]

Het is inderdaad een vaak probleem bij de IE versies….
Alleen zijn er niet zoveel IE’s in gebruik naar mijn idee, en dan hoor je het probleem niet vaak hier…...

MVG, Peter

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7354

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 april 2009 12:40 AM
  [ # 7 ]

Wel vaag dat hij dan gaat lekken op het moment dat je ‘m “opnieuw” inregelt…... Confused. Ik heb een gereviseerde geinstalleerd en die heeft,tot nu toe, nog niet/nooit gelekt.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

superpetur
> 900 berichten

Gepost: 08 april 2009 12:50 AM
  [ # 8 ]

Ik begreep ook niet dat de mijne lekte, aangezien ik een gereviseerde had van Citrotech. De mijne bleef maar lekken, zelfs na het ding tig keer in- en uitbouwen….
En omdat je niet goed kon zien waar de lekkerij vandaan kwam, alles goed schoongemaakt, en uiteindelijk de schreofverbinding kunnen aanwijzen als lekkage punt. Waarom de ene daar wel last van heeft, en de andere wat minder, geen idee…...
Dat het probleem zich hier voordoet bij het inregelen ervan (of daarna), zou dat te maken hebben met het in- en uitbouwen? Of komt er teveel druk op de regelaar te staan, waardoor ie wel moet lekken? Een andere lekkage punt wil dat kunststof plugje zijn, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad….. Afgezien van die ene keer dat ik het plugje er niet in had zitten… dat geeft een rotzooi…. Crying or Very sad

MVG, Peter

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook