Een paar weken geleden stond ik op het punt m´n bx naar de sloop te brengen en een C5 aan te schaffen.
Nu kost de goedkoopste C5 zo´n beetje 3500 euro. Nieuwprijs is 23.000, dus in een jaar of 7 schrijf je 20 mille af. Dat komt neer op 200 euri per maand.
Dus toch m´n bx naar de apk meneer gebracht. Vier nieuwe ( sloop!) bandjes erop en het kachelmotortje vervangen. Totaal was ik 330 euro kwijt en kan ik er weer een jaar tegenaan.
Goedkoper rijden kan volgens mij haast niet!






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
330 euro voor een kachelmotor en wat ouwe bandjes vind ik eigenlijk nog best veel geld..
Overigens lijkt ‘t me ook niet verstandig om de goedkoopste c5 te kopen, dan zit je met een exemplaar van 2001, en da’s niet lollig geloof ik.






























Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik ga er maar even vanuit dat in die prijs de persoonsuren inbegrepen waren. Dan kost ‘t dat wel, een aanjagermotortje wisselen is niet moeilijk maar toch nét even een naar klusje… APKtje, kost ook wel een tientje of 4. Mwah, valt het wel weer mee! Kortom, weer een BX gered & iemand die met veel plezier verderzweeft
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja, dat was alles bij mekaar. Ook nog een paar lampjes enzo.
Ik vind het echt onverstelbaar dat zo´n ding van 18 jaar oud me gewoon elke dag op m´n werk brengt ( 60 km)
Overigens, zijn die C5-en van 2001 zo slecht dan?
Nee
als jij al zo over je bx onderhouden praat adviseer ik jou geen c5
Jdt schreef:als jij al zo over je bx onderhouden praat adviseer ik jou geen c5
Ach, een C5 is veel minder onderhoudsgevoeliger dan een BX.





















Totaal aantal Berichten: 2779
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Een simpele versie van de bx is helemaal niet zo onderhoudsgevoelig. Ik heb mijn Bea’tje nu vier jaar en het onderhoud was overwegend standaard: bandjes, lampjes, uitlaatje, riemetjes, kachelmotortje en andere slijtagedelen…
Ze is 16 jaar oud en nu moeten de voorpoot-retourtjes worden vervangen en beginnen er wat slechte plekjes de kop op te steken die aandacht verdienen. Ik vind dat niet verwonderlijk voor een semi-klassieker die dagelijks wordt gebruikt.
Ik denk dat een moderne C nogwat minstens even veel en misschien zelfs wel meer - dank zij alle moderne snufjes - onderhoud nodig heeft.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
klopt, ik heb eergister een witte/groene cannes gekocht….en denk dat ik daar de komende twee jaar niets aan hoef te doen.
Hij is niet heel mooi maar rijdt lekker zuinig, dan kan ik de cx lekker laten staan.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jongens, de onderhoudsgevoeligheid van een BX vergelijken met een nieuwerwetse C5….
Natuurlijk zijn de meeste BX-en brakker, en natuurlijk heeft een C5 minder onderhoud nodig. En natuurlijk is het onderhoud van een C5 doorgaans duurder dan bij een BX. Een BX schop je bij te hoge kosten gelijk naar de sloop immers?
En uiteraard zijn er zat BX-en die goedkoper op de weg te houden zijn in vergelijking tot een C5. Volgens mij is dit allemaal zo klaar als een klontje.
Aan de andere kant, voor die C5-meerprijs zit je wel in een veel modernere wagen. En de C5-occasions zijn erg goedkoop, dus kun je zo’n wagen behoorlijk afschrijvingsarm aanschaffen.
Ik denk dus dat het zeer goed mogelijk is om relatief goedkoop C5 te rijden. Het is bijna jammer dat ik ze zo lelijk vind hoor….
patje74 schreef:
Ik denk dus dat het zeer goed mogelijk is om relatief goedkoop C5 te rijden.
ik denk dat je je daar nog lelijk in zou vergissen





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Och, de C5 schijnt onder de Fransozen nog vrij goed te scoren. Koop maar geen Renault Laguna II, dat lijkt nog veel erger te zijn. Heb ik overigens niet uit eigen ervaring, hoor!!

























Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Ook zonder kredietcrisis rij ik door met m’n BX.
Dat is de aard van ‘t beestje.
Eric Vertogen schreef:Jdt schreef:als jij al zo over je bx onderhouden praat adviseer ik jou geen c5
Ach, een C5 is veel minder onderhoudsgevoeliger dan een BX.
Mmm, zelfde kwalen zoals adallen…
Ich bin ein Breaker