Simpele vraag: zijn er lieden die van plan zijn om dusdanig lang met hun dame te rijden dat de investering in een RVS uitlaatsysteem de moeite loont? Dus van voor naar achter all-in?
Zo ja, dan voor welke typen?
Als we de koppen bij elkaar kunnen krijgen heb ik connecties om tegen zeer scherpe prijs een topkwaliteit uitlaatsysteem te laten bouwen met life-time garantie (op naam; vervalt bij verkoop van de auto…).
Het moet gek gaan wil ik bij een serietje van vijf niet dicht in de buurt of onder de prijs van een stalen pijp komen.
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Voor welke motor?




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
precies dat is de vraag
Ik zou op zich wel geinteresseerd zijn maar dat heeft wel meteen alles met de prijs te maken
Dat zou dan gaan om een 2.1 td




Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Klinkt wel erg aanlokkelijk. De mijne is al een tijdje aan het brommen, dus het vervangen van een deel zit er binnenkort aan te komen.
Ben erg nieuwsgierig naar de uiteindelijke prijs.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Ik ben ook wel in voor een 2.1TD afhankelijk van de prijs. En of er ook aanpassingen door te voeren zijn zoals een grotere diameter of een dempertje minder ? En hoe zit het met het “mannetje” dat het gaat maken? is dat een bedrijf, of een eenmansonderneming? T kan natuurlijk wezen dat je garantie gaat claimen naar een jaartje of wat, en dat er dan ineens niemand meer thuis is.
Ouwe mopperkont














































Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pijpjes voor een nieuw model v6.24 v kosten bij de dealer 800 ex… daar kun je in RVS wel wat moois voor maken lijkt me.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste







Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Mijn XM uitlaat is ook lek, maar ik heb nog Bovag garantie. Dus komt er netjes een nieuwe op (als het goed is!). Gaat dan om een V6 24V van 2000.
Wat heeft dat met dit topic te maken dan ?
Ouwe mopperkont







Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Nou, best wel geinteresseerd. Maar dan wel voor een V6 met ES9J4.
ach so
Moeten er trouwens 5 xm’s zijn, of 5 met dezelfde uitlaatlijn ? En wat voor geluid komt er straks uit ? standaard? op smaak ?
Ouwe mopperkont









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Op smaak zou wel lekker zijn. Maar wat gaat dat dan kosten voor de V6 uit 2000? En het moet er natuurlijk wel heel erg origineel uitzien want anders oogt het niet en dan krijg je veel teveel commentaar.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Matthijs309 schreef:ach so
Moeten er trouwens 5 xm’s zijn, of 5 met dezelfde uitlaatlijn ? En wat voor geluid komt er straks uit ? standaard? op smaak ?
Ik vermoed met de zelfde uitlaatlijn.
Ik heb iets dergelijks in een keer discovery gezien. Eerst maken ze ene uitlaat helemaal op maat. Steeds een stukje verder en met puntlasjes vast. Dan gaat dat hele ding er weer onderuit.
Die handgemaakte uit stukjes word dan in een machine gelegt en die trekt vervolgens een exacte copy uit 1 stuk .
Hoe meer copien je dus kunt trekken hoe voordeliger dat handwerk vooraf word.
maar eu, je zegt helemaal van voro naar achter. Das dus dan ook incl. alle anti-lawaai bakken ?
uitlaten
Ben ik weer…
Vijf van dezelfde soort lijkt me wel het minimum om de malkosten te verdelen over een bepaalde serie.
Als vijf mensen het eens kunnen worden over een andere sound dan origineel dan kan dat wij mij betreft. Tot die tijd zou ik uitgaan van origineel.
Inderdaad een complete pijp van voor naar achter, incl. alle dempers en kat.
De uitlaten zouden gebouwd gaan worden door een grote professionele uitlatenbouwer en niet de minste. Geen twijfel over betrouwbaarheid en kwaliteit.
Ik vrees (voor mezelf) dat de “gewone” viercilinders niet vooraan staan, maar dat de V6-en beter geschikt zijn om te koesteren voor later.
Ik stel voor dat ik de post nog es een weekje laat staan om te zien voor welke modellen animo is, voordat ik een prijsje ga vragen.
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Goed initiatief! Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren…
Als we hier nu eens een lijstje bijhouden waarop je interesse kan aangeven. Quote het lijstje en pas het aantal voor de betreffende motor aan! Dan kan Sander in 1 oogopslag zien waar de meeste geinteresseerden zijn.
Als er nog meer motorvarianten zijn, voeg ze dan toe!
Wat mij betreft: nu alleen interesse. Ik zeg pas definitief ja nadat ik de prijs heb gehoord.
0x 2.0 8V
0x 2.0 8V TCT
1x 2.0i 16V
0x 3.0 24V
0x 3.0 12V
0x 3.0 24V (vanaf ‘97)
0x 2.1 D
0x 2.1 TD
0x 2.5 TD




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
par eXeMple! schreef:
0x 2.0 8V
0x 2.0 8V TCT
1x 2.0i 16V
0x 3.0 24V
0x 3.0 12V
0x 3.0 24V (vanaf ‘97)
0x 2.1 D
2x 2.1 TD
0x 2.5 TD
qua interesse dan




Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
par eXeMple! schreef:
0x 2.0 8V
1x 2.0 8V TCT
1x 2.0i 16V
0x 3.0 24V
0x 3.0 12V
0x 3.0 24V (vanaf ‘97)
0x 2.1 D
0x 2.1 TD
0x 2.5 TD
Toegevoegd een TCT.
Voor mij is het ook afhankelijk van de uiteindelijke prijs.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)