Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Mijn motor loopt al lang niet zo lekker meer, hardnekkige tik, (geen kleppen), compressieverlies bij de 1e zuiger dus carteroverdruk en olie ophoesten.
Ik heb nu een DX3 (21ie) blok, niet origineel, ooit van een DS met hydr.versn. geweest vanwege de aanwezige oliekoeler.
Ik heb nu de mogelijkheid een DY-3 (1985 cc) blok aan te schaffen (eur 500,-) om het onderblok te gebruiken en dan de kop over te zetten.
De motor heeft slechts 80.000 km gelopen in een break.
Ik had zelf liever weer een 2100cc motorblok (DX-2, DX-3 of DY3). Kan ik dan het geld beter voor zo’n blok gebruiken?
Welke blokken zijn betrouwbaarder, wat is verstandig?
Doen of niet doen?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Re: DY-3 motor met injectie-kop, kan dat?
camemBert schreef:Mijn motor loopt al lang niet zo lekker meer, hardnekkige tik, (geen kleppen), compressieverlies bij de 1e zuiger dus carteroverdruk en olie ophoesten.
Ik heb nu een DX3 (21ie) blok, niet origineel, ooit van een DS met hydr.versn. geweest vanwege de aanwezige oliekoeler.
Ik heb nu de mogelijkheid een DY-3 (1985 cc) blok aan te schaffen (eur 500,-) om het onderblok te gebruiken en dan de kop over te zetten.
De motor heeft slechts 80.000 km gelopen in een break.Ik had zelf liever weer een 2100cc motorblok (DX-2, DX-3 of DY3). Kan ik dan het geld beter voor zo’n blok gebruiken?
Welke blokken zijn betrouwbaarder, wat is verstandig?
Doen of niet doen?
waarom neem je je eigen blok niet zelf onder handen?
de 1985 en 21blokken blokken zijn zéér betrouwbaar volgens mijn mening.
de 23 blok zijn wat ‘kwetsbaarder’
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
voor rond de 1000 euro heb je een nieuwe zuiger en cylinder set, alsmede alle krukas lagers ketting en tandwielen.
lijkt me een beter optie dan een onderblok van 500,-