





















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Timo1990 schreef:Een GTi 4WD:
EEN HELE MOOIE TOCH?
JA, DIE IS ERG MOOI JA!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
bx16vert schreef:Poekoek schreef:
Zag ‘m heel af en toe rijden hier in Hengelo, deze mooie 16V. Toch wel zoals ik ‘m zou willen, een knalrode 16V Mk1. Maar met een stukkend blok in mijn geval niet handig.
Deze 16V verdient het wel een nieuw blok te krijgen.
Is ook bekend bij de bx club, Dhr Hannenberg was ook ooit lid van de club.
Dit is een originele nederlandse auto, alhoewel het kenteken anders doet vermoeden.
Deze 16V is nieuw in 88 of 89 op grijs kenteken gezet, had dus geen achterbank.
Iemand heeft em dus ooit omgebouwd naar geel kenteken, waarschijnlijk dus in 1996 gezien het kenteken.
Dhr Hannenberg heeft em ook een keer helemaal laten overspuiten.
Het spuitwerk was van uitstekende kwaliteit, het koste dan ook iets van 3000 gulden.
Ik denk ook dat de auto nog in goede staat is, en daarom wel een ander 16v blok verdiend.
Dit verhaal had ik al eens gehoord (deels), wat dat betreft is de auto zeker waard een vers blokje te krijgen. Als een krukaslager stuk gaat, is dan meteen je hele blok verloren eigenlijk?
Ben vanavond nog even wezen kijken op de plek waar ik deze BX wel eens zag staan, maar daar stond ie inmiddels niet meer (ook niet ideaal met kapot motorblok, midden in een woonwijk).






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Tjerk schreef:Timo1990 schreef:Een GTi 4WD:
EEN HELE MOOIE TOCH?
JA, DIE IS ERG MOOI JA!
Je kunt zeggen wat je wilt, maar zo gek lijkt mij deze auto nog niet.
Timo1990 schreef:BX Palmares met 69.*** kilometer. Of is dit dezelfde die laatst ook te koop stond?
![]()
Ik heb vandaag m´n eend geruild tegen deze bx. Enerzijds omdat inmiddels een beetje gek wordt van eenden met een rotte onderkant en anderzijds omdat ie er gewoon reuze leuk uitziet! En bovendien begint ook m´n Toulouse op z´n laatste benen te lopen.
Keesboor schreef:Timo1990 schreef:BX Palmares met 69.*** kilometer. Of is dit dezelfde die laatst ook te koop stond?
![]()
Ik heb vandaag m´n eend geruild tegen deze bx. Enerzijds omdat inmiddels een beetje gek wordt van eenden met een rotte onderkant en anderzijds omdat ie er gewoon reuze leuk uitziet! En bovendien begint ook m´n Toulouse op z´n laatste benen te lopen.
Niet gek!
En ook nog eens een heel fijn motortje onder de kap.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Poekoek schreef:
Zag ‘m heel af en toe rijden hier in Hengelo, deze mooie 16V. Toch wel zoals ik ‘m zou willen, een knalrode 16V Mk1. Maar met een stukkend blok in mijn geval niet handig.
Hmmm misschien wel iets voor mij. Ik heb er iig wel een blok voor.
Ik zal er eens een nachtje over slapen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:Poekoek schreef:
Zag ‘m heel af en toe rijden hier in Hengelo, deze mooie 16V. Toch wel zoals ik ‘m zou willen, een knalrode 16V Mk1. Maar met een stukkend blok in mijn geval niet handig.
Hmmm misschien wel iets voor mij. Ik heb er iig wel een blok voor.
Ik zal er eens een nachtje over slapen.
Ga je stapelen?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Komt ie in ieder geval goed terecht, doe het maar BX19TZI!
BasisBIX schreef:BX19TZI schreef:Poekoek schreef:
Zag ‘m heel af en toe rijden hier in Hengelo, deze mooie 16V. Toch wel zoals ik ‘m zou willen, een knalrode 16V Mk1. Maar met een stukkend blok in mijn geval niet handig.
Hmmm misschien wel iets voor mij. Ik heb er iig wel een blok voor.
Ik zal er eens een nachtje over slapen.Ga je stapelen?
ROFL. Ik moet maar eens een enorme loods kopen oid.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
BX19TZI schreef:Poekoek schreef:
Zag ‘m heel af en toe rijden hier in Hengelo, deze mooie 16V. Toch wel zoals ik ‘m zou willen, een knalrode 16V Mk1. Maar met een stukkend blok in mijn geval niet handig.
Hmmm misschien wel iets voor mij. Ik heb er iig wel een blok voor.
Ik zal er eens een nachtje over slapen.
Waarom een heel blok, Willem? Setje nieuwe krukaslagers en je komt een eind, tenzij er natuurlijk lang is doorgereden met een kapot lager. Dan moet je wel een ander blok hebben.
Dusse, 50 Euro en dan de jouwe?
Hilko16TZI schreef:BX19TZI schreef:Poekoek schreef:
Zag ‘m heel af en toe rijden hier in Hengelo, deze mooie 16V. Toch wel zoals ik ‘m zou willen, een knalrode 16V Mk1. Maar met een stukkend blok in mijn geval niet handig.
Hmmm misschien wel iets voor mij. Ik heb er iig wel een blok voor.
Ik zal er eens een nachtje over slapen.Waarom een heel blok, Willem? Setje nieuwe krukaslagers en je komt een eind, tenzij er natuurlijk lang is doorgereden met een kapot lager. Dan moet je wel een ander blok hebben.
Dusse, 50 Euro en dan de jouwe?![]()
Opzich wil ik wel. Maar het moet niet de bedoeling zijn dan ik voor elke dag in de week een andere bx heb. Hoewel dat wel goed klinkt natuurlijk.
Ik ga binnenkort ook al kijken naar een witte mk1. En er zijn toch momenten dat ik zou moeten zeggen. Willem doe het niet, want dit wordt te (je bent) gek.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Gewoon doen joh. Die 4x4 dan? Die heb je nog niet!
BX19TZI schreef:Poekoek schreef:
Zag ‘m heel af en toe rijden hier in Hengelo, deze mooie 16V. Toch wel zoals ik ‘m zou willen, een knalrode 16V Mk1. Maar met een stukkend blok in mijn geval niet handig.
Hmmm misschien wel iets voor mij. Ik heb er iig wel een blok voor.
Ik zal er eens een nachtje over slapen.
Hehe, mijn GTi is nog niet af maar ik heb hem al een mailtje gestuurd Altijd al een 16v willen hebben.
Poekoek schreef:bx16vert schreef:Poekoek schreef:
Zag ‘m heel af en toe rijden hier in Hengelo, deze mooie 16V. Toch wel zoals ik ‘m zou willen, een knalrode 16V Mk1. Maar met een stukkend blok in mijn geval niet handig.
Deze 16V verdient het wel een nieuw blok te krijgen.
Is ook bekend bij de bx club, Dhr Hannenberg was ook ooit lid van de club.
Dit is een originele nederlandse auto, alhoewel het kenteken anders doet vermoeden.
Deze 16V is nieuw in 88 of 89 op grijs kenteken gezet, had dus geen achterbank.
Iemand heeft em dus ooit omgebouwd naar geel kenteken, waarschijnlijk dus in 1996 gezien het kenteken.
Dhr Hannenberg heeft em ook een keer helemaal laten overspuiten.
Het spuitwerk was van uitstekende kwaliteit, het koste dan ook iets van 3000 gulden.
Ik denk ook dat de auto nog in goede staat is, en daarom wel een ander 16v blok verdiend.Dit verhaal had ik al eens gehoord (deels), wat dat betreft is de auto zeker waard een vers blokje te krijgen. Als een krukaslager stuk gaat, is dan meteen je hele blok verloren eigenlijk?
Ben vanavond nog even wezen kijken op de plek waar ik deze BX wel eens zag staan, maar daar stond ie inmiddels niet meer (ook niet ideaal met kapot motorblok, midden in een woonwijk).
Zal morgen eens bellen wat hij voor prijs in gedachten heeft.
Heb nog een sloop 16V staan met een goed blok.






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
bx16vert schreef:Poekoek schreef:bx16vert schreef:Poekoek schreef:
Zag ‘m heel af en toe rijden hier in Hengelo, deze mooie 16V. Toch wel zoals ik ‘m zou willen, een knalrode 16V Mk1. Maar met een stukkend blok in mijn geval niet handig.
Deze 16V verdient het wel een nieuw blok te krijgen.
Is ook bekend bij de bx club, Dhr Hannenberg was ook ooit lid van de club.
Dit is een originele nederlandse auto, alhoewel het kenteken anders doet vermoeden.
Deze 16V is nieuw in 88 of 89 op grijs kenteken gezet, had dus geen achterbank.
Iemand heeft em dus ooit omgebouwd naar geel kenteken, waarschijnlijk dus in 1996 gezien het kenteken.
Dhr Hannenberg heeft em ook een keer helemaal laten overspuiten.
Het spuitwerk was van uitstekende kwaliteit, het koste dan ook iets van 3000 gulden.
Ik denk ook dat de auto nog in goede staat is, en daarom wel een ander 16v blok verdiend.Dit verhaal had ik al eens gehoord (deels), wat dat betreft is de auto zeker waard een vers blokje te krijgen. Als een krukaslager stuk gaat, is dan meteen je hele blok verloren eigenlijk?
Ben vanavond nog even wezen kijken op de plek waar ik deze BX wel eens zag staan, maar daar stond ie inmiddels niet meer (ook niet ideaal met kapot motorblok, midden in een woonwijk).
Zal morgen eens bellen wat hij voor prijs in gedachten heeft.
Heb nog een sloop 16V staan met een goed blok.
Volgens mij gaat het wel goed komen met deze BX.