Beste bx rijders,
Iets langer dan een jaar geleden heb ik 2 nieuwe stabistokjes op mijn bx geschroefd en nu beginnen die dingen al te lawaaien! Op klinkerwegen zijn ze duidelijk te horen. En dat vind ik vervelend. Er zat een half jaar terug ook een rare tik in die krengen. Heb ik ze nog met Goofblikscha strakker in elkaar gedraaid. Dat kon bij die dingen, zijn van 2 delen vervaardigd dus.
Dus:
Is dit normaal? Hoe is jullie ervaring? Welke stabistokjes moet je neit hebben?
Je moet ze ook niet in het dashboardkastje laten liggen.
Test




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Thijsvandebles schreef:Je moet ze ook niet in het dashboardkastje laten liggen.
Gelukkig heb ik geen stabistokjes (is dat net zoiets als eierstokjes?) Wat zeg ik? Ik heb niet eens een dashboardkastje





Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Re: Stabi stokjes na 1 jaar al lawaaiig
Visa Ventje schreef:heb ik 2 nieuwe stabistokjes op mijn bx geschroefd
Volgens mij kan je die helemaal niet in je dashboardkastje schroeven.
2CV 1985
Hoe weet je zeker dat het deze stokjes zijn? Wellicht zijn het nu de draagarmrubbers voor?
Bij mij zitten er nog lagers in. Die zijn ook 1 jaar geleden vervangen. Het is zo’n typisch verrotte stabistokjes geluid ...
goeie brabantse bx uit uden als er na 24 jaar nog een orgineel subframe onder zit…...
de citroen-liefhebber
NB-xx, da’s voor oktober 1985. Vanaf toen zijn er subframes met silent blocks geleverd, deze heeft ze dus nog wel.
Iets waarmee je stabistokjes eenvouding en snel molt is het schuin oprijden van verkeersdrempels. Als je daar altijd recht op aan rijdt gaan ze wel langer mee. Kost soms wat fantasie maar het werkt wel.
Ich bin ein Breaker
maar de vervangen subframes hebben wel rubber lagerblokken in de draagarmen voorzijde
conclusie deze bx rijdt na al die jaren met een orgineel subframe rond waar de meesten al vervangen zijn of de auto op de sloop voor een rot frame
de citroen-liefhebber
Sjonge! Dat is dan wel uniek denk ik dan?
Mindere vind ik dat die stabi stokjes 45 eu de stuk zijn. Dat iets slijt ok.. maar zo snel en dat zo’n lullig stukje staal met 2 kogels zo duur moet zijn…
Mss ligt er nog wat op citromobile..






























Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Das inderdaad niet erg goedkoop: voor (ex-) mijn Mercedes’ stabistokjes betaalde ik de helft…...
Misschien moet je voor nu de radio iets harder zetten
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Visa Ventje schreef:Sjonge! Dat is dan wel uniek denk ik dan?
Mindere vind ik dat die stabi stokjes 45 eu de stuk zijn. Dat iets slijt ok.. maar zo snel en dat zo’n lullig stukje staal met 2 kogels zo duur moet zijn…
Mss ligt er nog wat op citromobile..
En waar koop je ze dan voor 45 euro p.s.?
Dealer is namelijk 155,49 euro. (ik neem aan voor 2)
En H-base is 79,80 (ik denk p.s.)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

























Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Visa Ventje schreef:Sjonge! Dat is dan wel uniek denk ik dan?
Nee, dat valt wel mee. 1400 (150 blokje) subframes zijn wat minder gevoelig voor de roestduivel. Ik heb zelf ook een type 1 1400 gehad met origineel sub eronder en dat zag er prima uit.
Om met Basis-Bix te spreken: waar haal jij die stokjes voor € 45,-? De laatste prijs die ik ken is € 70. Per stuk.
Hilko16TZI schreef:
Om met Basis-Bix te spreken: waar haal jij die stokjes voor € 45,-? De laatste prijs die ik ken is € 70. Per stuk.
Tjsa, dat wil ik dus ook wel weten van Visa Ventje.
(ik weet niet waar ik ze moet halen voor 45 euro p.s. )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ik had op nijn vorige bx een 1400 met 150 blok er ook last van dat ze erg gauw weer versleten waren waar dat aan ligt snap ik ook niet ik haalde die stokjes altijd op de sloop, nu heb ik een 16 tzi en heb er nooit geen last meer van.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
65euro/setje, geen OE kwaliteit, wel nieuw
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.