Totaal aantal Berichten: 10481
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de linkersteun ingezakt is heb je dikke kans dat de voorraadbol tegen de dwarsbalk trilt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik had nog even kort gekeken en volgens mij lag de veerbol nog niet op de dwarsbalk. Toen ging ik op vakantie (gewoon met het vliegtuig) en toen was ik er nog niet aan toe gekomen. Ik denk dat ik morgen er even ojnder kruip…...
Uiteraard laat ik even weten hoe het is afgelopen!
Bedankt en groetjes,
Mano
Nou. Ik had al een beetje aan die voorradbol gevoeld van boven maar ging er gisteren even onder liggen. De voorraadbol en die unit die erboven hangt (cylinder met leiding aansluitingen) zat gewoon los! Kon het gewoon op en neer bewegen! Oeps!
Die heb ik dus even vastgezet.
De linker motorstein is volgens mij niet (echt) versleten. Wellicht dat toen de rechter motorsteun gaar was de voorraadbol op de dwarsbalk heeft gelegen en toe in losgetrild?
De ruimte tussen balk en bol is nu zo’n 6mm. (ik haal er erg makkelijk een steeksleutel tussendoor). is dit voldoende/normaal?
Het is nu duidelijk minder. Hoewel het nog niet helemaal weg is. Maar in iedergeval een stap in de goede richting
Mano bedankt. Ik ga zelf morgenavond even aan de slag met de afstelling zie het andere draadje.
John
Ik hou je op de hoogte
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Inmiddels ook een nieuw rubbertje voor de gasstang. weer een rammeltje minder…....
Heb wat met de afstelling van de steunen gestoeid, is nu wel (veel) minder, maar blijf nog wel een brom houden. Zou het kunnen dat de steunen niet helemaal “gelijk” in hoogte zijn afgesteld. Daardoor mogelijk spanning op de uitlaat. Heb er net een nieuwe uitlaat met nog stijve ophangrubbers onderzitten.
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Oud verhaal, maar nog steeds niet helemaal weg…..
Ik heb inmiddels een hoop rammels weg gehaald, maar nog steeds een lichte trilling in de auto. rammeltje hier en daar, kan ik mee leven.
echter heb ik recent de ds een troetelbeurt gegeven (chassis, dorpels, achterkant, etc etc opgelapt en in de kek gezet) en rij nu een tijdje zonder bekleding op de dorpels, zonder deurpanelen, zonder matten achterin. hierdoor hoorde ik een rammel wat meer. kwam tot de ontdekking dat ik een rammel hoor alleen als de auto in de versnelling zit. daarom was het ook zo moeilijk te ondekken waar deze vandaan kwam. als ik in z’n vrij of met de koppeling ingedrukt gas geef, hoor ik niks, maar als de auto in z’n versnelling zit, krijg ik op een bepaald toerental (denk iets van 2000 toeren) een rammel te horen. Ook op dat toerental met de koppeling in hoor ik niks.
het enige wat ik kan bedenken dat in de versnelling de motor iets meer kanteld dan dat ie in z’n vrij staat, en op dat moment ergens staal op staal raakt (in een motorsteun ofzo). of is dat een gek idee? enig idee hoe dit te checken?
bedankt alvast!

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geen gek idee. Moeilijk te checken. Je kan de rechter motorsteun iets hoger afstellen, als de trilling dan weg is, weet je wat de oorzaak was.
Citroen!