





















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb nog nooit echt goed gekeken, maar ik dacht te hebben gezien dat een DS break 2 kentekenplaten op de achterklep heeft. Eén rechtop, en één liggend. Klopt dat en wat is daar de reden van?
Eveneens ben ik tevens ook.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als de klep open is, is nog steeds het kenteken te zien.






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Oh, klapt de klep in 2 delen open, en het onderste deel omlaag?
Eveneens ben ik tevens ook.












































Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. maar in NL is dat verboden. Je mag maar 1 plaat achterop hebben… Ook als de tweede het zelfde kenteken heeft. Echter nog nooit op afgekeurd…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
M’n vader had vroeger altijd de orignele Franse plaat op z’n Break zitten. (op het liggende vlak dan)
Samen met de “F” sticker die ook nog op de achterklep zat, zorgde dat tijdens de vakanties nog wel eens voor verwarring bij de Fransen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou, verboden ... ‘t Was in het verleden gewoon toegestaan. Met de nieuwe platen krijg je er maar twee per auto, en dan is het snel afgelopen. Bij mij zit er als tweede plaat dus heel lullig zo’n witte op. Zoals je die ook op twinnyloads ziet. En als het op de twinnyload mag, zou ik niet weten waarom dit op de achterklep niet is toegestaan.
Onder andere oude Volvo’s (de Amazon), Mini’s en Simca’s (1300/1500 en 01) hadden voor hetzelfde doel een scharnierende kentekenplaat: onderste deel van de achterklep naar beneden en zo extra laadruimte creeren.
Nou nog een antwoord waarom het bovendeel van de klep door de rijwind omhoog wordt getrokken als je harder rijdt dan 50. Waarom heeft Citroen nou niet iets bedacht om het bovendeel dan toch vast te zetten?


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Waarom vraag je voor jouw DS dan geen oldtimerkenteken aan, dan hoef je geen GAIK platen en kun je er dus wel gewoon twee blauwe opschroeven…




















Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Grappig, ook nooit geweten waar het voor was..
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nooit echt goed over nagedacht dan. De eerste mini’s hadden een aan de bovenkant scharnierend kentekenplaathoudertje, zodat deze ook leesbaar bleef als er met het klepje open werd gereden…
Nou nog een antwoord waarom het bovendeel van de klep door de rijwind omhoog wordt getrokken als je harder rijdt dan 50. Waarom heeft Citroen nou niet iets bedacht om het bovendeel dan toch vast te zetten?
Inderdaad een slordigheidje wat wel zelf op te lossen is natuurlijk, maar jammer dat er geen charmant “citroenesk” grendelsysteempje aan zit.
Best een dikke kans dat het er origineel wel op gezeten heeft, van papier-maché ofzo
Ich bin ein Breaker














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
karel schreef:Best een dikke kans dat het er origineel wel op gezeten heeft, van papier-maché ofzo
Hey, het is geen bx hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
break23m schreef:Nou, verboden ... ‘t Was in het verleden gewoon toegestaan. Met de nieuwe platen krijg je er maar twee per auto, en dan is het snel afgelopen. Bij mij zit er als tweede plaat dus heel lullig zo’n witte op. Zoals je die ook op twinnyloads ziet. En als het op de twinnyload mag, zou ik niet weten waarom dit op de achterklep niet is toegestaan.
?
OMdat je dan twee platen ziet. twee dezelfde kleur platen mag niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
DS Break 1975 sinds 1991.
Heb in het begin gereden met oude Franse plaat horizontaal.
Sinds ik ‘blauwe’ platen heb, met 2 blauwe Nederlandse.
Noch bij APK, noch van politie/gendarmerie ooit enige opmerking over gekregen. Je ziet namelijk in achteraanzicht altijd alleen de rechtopstaande plaat. En dat is wat telt. De andere plaat is net zo toegestaan als een kenteken-sticker (mag, maar telt niet).
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.