26 van de 29
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »

Mighel’s Gti; wordt gesloopt
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 22 april 2009 08:19 PM
  [ # 376 ]

5705 A0. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is in ieder geval wel de 80A versie…

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 22 april 2009 08:22 PM
  [ # 377 ]

Ik heb nog 5 dynamo’s van een BX 19 GT liggen.

Er zal er vast wel eentje tussen zitten, die het doet.  Rolling Eyes

(want je gaat toch zeker geen nieuwe dynamo kopen? Shocked )

Profiel  

Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 22 april 2009 08:37 PM
  [ # 378 ]

5705A0 is inderdaad de goede (ook voor 16v) thnx

(want je gaat toch zeker geen nieuwe dynamo kopen?  )

Nou old-stock van een dealer voor 39,- laat ik niet liggen, dan liever een oude “nieuwe”.
Maar hij was denk ik te lui om het nummer op te zoeken. Net even terug-gemailed, anders neem ik gewoon weer een 50A die het op zich ook niet slecht doet, alleen in de winter laad ik de accu eens in de maand even bij omdat hij dan met licht en verwarming en ventilatie niet altijd even vol blijft.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 03 mei 2009 02:30 AM
  [ # 379 ]

Nieuw probleem;

net onderweg ging mijn LHM-lampje aan icm met het stop lampje. Dus even de auto langs de kant gezet, LHM-niveau eens bekeken: de lhm was ineens BRUIN maar op niveau. Een week of 2 geleden zag hij er nog fris uit (+/- 6 mnd oud).
Even gekeken of er iets lekte, maar nee hij was helemaal droog.
Wat valt op; de pomp hoor ik niet werken.
Riem is ok, en de poulie van de pomp draait gewoon netjes mee.
Ik moest nog 3 km, dus die maar zonder remmen, vering en SB met alarmlichtjes aan, en handrem stevig vast met een gangetje van 30 km/u naar huis geschoven.
Wat kan dat zijn? vuil losgekomen (gore LHM) en drukverdeler geblokkeerd? Of iets anders?
Hulp is welkom.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 03 mei 2009 01:05 PM
  [ # 380 ]

Had je het systeem wel doorgespoeld en voor het aftappen de ontlastschroef losgedraaid en de auto in de laagste stand gezet? Dat scheelt je een paar liter verversen.

Lampje branden kan op peil-problemen of op veiligheidsklep-issues (druk) duiden. Een kapotte of vuile veiligheidsklep is denk ik het probleem hier; die sluit de zaak echt hermetisch af (onterecht in dit geval).

Als er bruinigheid in zit zorgt vuil in ieder geval voor een probleem. Of het de oorzaak is, is lastig te zeggen. Meestal is het antwoord “ja” overigens…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 03 mei 2009 03:31 PM
  [ # 381 ]

@karel:
Ik heb de LHM iets van 6 mnd geleden helemaal ververst, door eerst de auto in de laagste stand met ontlastschroef los. Dan LHM vat+filters leeggooien en schoonmaken. Dan even een paar keer links rechts sturen (SB). Toen de remmen nog even goed doorgespoeld (remmen met ontlastschroef dicht).

Het peil was gisteren goed toen het probleem zich voordeed, morgen maar even nieuwe LHM bestellen en meteen hydrorincage d’r in mikken.
(levert de BX-club ook hydrorincage?)

FF checken: de veiligheidsklep zit toch in de drukregelaar?
Anders daar ook meteen even een revisie-set voor regelen.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 03 mei 2009 05:14 PM
  [ # 382 ]

Net nog even aan de BX geklooid.

Soms hoor ik de pomp werken, en dan komt hij ook omhoog.
En meestal hoor ik nu de pomp niet werken, en dan blijft hij dus ook lekker op z’n buik liggen.

Wie of wat vertelt de pomp dat hij moet werken?
Want daar ergens zal dus het probleem zitten.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 04 mei 2009 04:55 PM
  [ # 383 ]

Vandaag even de duiville bij citro-advies gebracht voor de veerpootretourslangen, en meteen een vaatje Hydrorincage meegenomen voor de Gti.

De Gti in de laagste stand, ontlastschroef open, vat eruit. Alle bruine troep eruit gekieperd. Filter en vat uitgewassen met benzine, en toen hydrorincage erin.
Na wat geklooi kwam hij weer omhoog (pomp deed weer niets). Even gegymnastiekt, en daarna nog een paar minuutjes laten draaien met de ontlastschroef open.

Nu reageert hij weer op de hoogteregelaar, en komt hij weer omhoog zonder gas bij te hoeven geven.

Komende week nog even een paar keer flink remmen, om daar ook wat zooi weg te krijgen (de nippels zitten zo vast dat ik daar even niet ga spoelen want ik heb hem morgen echt nodig).

Ik vermoed dat het allemaal begonnen is met een flinke remactie.
Net voordat het gezeik begon, kwam ik iemand tegen die op het begon van de uitvoegstrook meende nog maar 50 te hoeven rijden Surprisedops:  nog nooit zo hard hoeven remmen met de Gti.
3 km verder begon het gezeur met de LHM-druk.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 13 mei 2009 08:29 PM
  [ # 384 ]

Zo gisteren de Bi-Xenon binnen gekregen. Even snel erin gebeund, en nu heeft m’n Gti gele lampen MET fatsoenlijke lichtopbrengst.
Het is ook nog eens een BI-xenon set, dus ook meteen xenon grootlicht.
Het groot licht gedeelte is wel cheap: de lamp wordt door een magneet in de houder naar achter (de houder in) getrokken waardoor het groot licht wordt.

Een klein probleempje:
Een lamp is mooi geel, de ander is nog wat wit. Maar het schijnt dat die lampen nog moeten “inbranden”, na 2 uur zijn ze iig al een stuk geler aan het worden.

Foto’s krijgen jullie binnenkort.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 13 mei 2009 08:33 PM
  [ # 385 ]
Mighel schreef:

Na wat geklooi kwam hij weer omhoog (pomp deed weer niets).

De slang van het vat naar de pomp moet wel vol staan met vloeistof, want de HD pomp, pompt namelijk geen lucht.  Wink

En ik ben wel benieuwd naar die gele Xenon.  Wink
Geeft het echt “klassiek” geel licht?

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 13 mei 2009 08:42 PM
  [ # 386 ]

De slang zat vol, maar de pomp sloeg gewoon niet aan, normaal hoor je de pomp werken, maar nu deed hij niets. Waarschijnlijk de veiligheidsklep die vast zat.
Na een paar keer gymnastieken met hydrorincage erin geen problemen meer gehad.

Over de Xenon: op het moment is het ongeveer net zo geel, als mijn gele H4’s zonder bolletje. Dus het is het fletse geel, wel worden ze met het uur geler, dus het is even afwachten hoe geel ze worden.
Daarom maak ik volgende week pas foto’s, want het verschil tussen net na monteren, en nu na 2 uur gebruik is toch wel flink.

Hier even 2 korte video’s van de xenon lampen in actie:

Hier zie je redelijk dat het begint met neon-groen, en daarna goud-geel te worden. Het lampje aan de bestuurderskant kleurt nog niet zo ver door, maar aan passagierszijde wel.

Nog even de lampen als ze warm zijn (+/- 15 sec) op een zo goed als wit blaadje laten schijnen.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 23 mei 2009 09:58 PM
  [ # 387 ]

Ik heb jullie hulp nodig bij een nieuw probleempje:

als de auto warm wordt (file rijden) beginnen de remmen raar te doen:

Als je zachtjes remt, begint de pedaal te trillen, en remt de auto schokkend. Net alsof hij in de abs schiet (alleen heb ik geen abs).
Het gebeurt alleen met dit weer als hij warm is, en als je zachtjes remt. Als je hard remt voel je hier niets van.

Ik dacht zelf, te weinig opbrengst van de pomp maar vanmiddag kwam ik erachter dat hij het ook doet als de motor uit staat. Dan voel je bij zacht indrukken dat de rempedaal begint te trillen.
Ook varieert de hoogte van de auto dan regelmatig, hij gaat omhoog en omlaag tijdens het rijden?

Waar zit het probleem? Hoogteregelaars, drukverdeler, pomp, of ligt het er misschien aan dat ik er (900km) hydrorincage in heb zitten?

Hulp wordt gewaardeerd want echt relaxed rijdt het nu niet.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 714

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 24 mei 2009 12:31 AM
  [ # 388 ]

Ik zou allereerst de remschijven ff checken (krom?).. en eveneens de blokken (misschien zijn ze vuil).

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11862

- Xantia TD SX
Gepost: 24 mei 2009 03:28 AM
  [ # 389 ]

Als ik de beschrijving zo lees zou ik het zeker niet in kromme schijven zoeken. Motor uit = stilstaan denk ik? Er is idd iets met de hydrauliek, maar al sla je me dood… Ik zou me daar dan eerst eens in verdiepen moeten.

Dus wie het weet mag het zeggen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 24 mei 2009 04:05 PM
  [ # 390 ]

Schijven zijn idd niet krom, het trillen doet hij ook als je stil staat. Komt dus echt uit het hydro-circuit.
Het lijkt alsof de druk in het remcircuit nogal varieert , maar dat komt niet uit de pomp want de pedaal blijft trillen als je stil staat en de motor uit is, en je de pedaal lichtjes intrapt.

Als je door het trillen heen trapt remt hij wel weer gewoon zonder trillen.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

26 van de 29
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook