Bij de restauratie van mijn DS zijn er o.a. nieuwe rubberhouders aan de zijkanten van de kofferbak gelast. Deze heb ik bij Chyparse gekocht. Nu zijn deze van dikker metaal dan de originele en moeilijker om te buigen om de rubbers te klemmen. Ik heb dit dus nog niet gedaan, omdat ik bang ben dat het te dik is. Een andere optie is om de rubbers vast te lijmen aan de rubberhouders en dus niet ombuigen. Wie heeft ervaring met de rubberhouders van Chyparse aan de zijkant van de kofferbak en hoe heb je de rubbers vastgemaakt? Ik ben benieuwd.
Ik heb ze gewoon gebogen met een waterpomptang waarvab ik de bekjes glad heb gemaakt (tegen beschadiging van de rubberhouder), ging prima. Ook heb ik de rubberhouders niet gelast maar gekit (sikaflex) in combi met 3 bouten. Dit om toekomstige roestproblemen zoveel mogelijk te beperken.
Die van mij waren ook van Chyparse.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
ik heb ze er ook net inzitten, die dikke. Dat wordt inderdaad en uitdaging. goede vraag dus!
.komma



Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Je kan hem in het begin even voorbuigen , door met een kunstof hamertje de rand beetje om te slaan zodat je hem goed met de waterpomptang kan vastpakken, en dan verder dichtknijpen (evt. met een doekje o.i.d. er tussen)
Ik heb het gevoel dat door de dikte van het materiaal om slaan met een hamertje niet te doen is zonder de rest te vernaggelen. Of valt dat mee?
Dit bericht komt mooi op tijd !!
Ik heb vorige week bij Chyparse een nieuw watergootje rechts gekocht, incl. de rubberhouder én een nieuwe schelp. Eén van de sleutelvrienden die kan lassen, heeft gisteren het e.e.a. aan en op elkaar gelast, morgen gaat het in z’n geheel tegen de kofferbak aan. De rand van de kofferbak was trouwens aan de onderkant op enkele plekken in twijfelachtige staat, dus wij maken een 3-tal extra “verbindingen” van onderuit (plaatje in onderkant holte lassen op het goede gedeelte, buigen, en vervolgens aan gootje/schelp lassen ). Ik zal de rubberhouder dus vooraf even buigen, omdat die handeling blijkbaar wat lastiger is als-ie er al op zit
.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)
Ik heb ze gewoon gebogen met een waterpomptang maar dan in 3 stapjes zodat niet het hele (gouden) profiel verboog. Dus eerst een klein beetje aangeknepen van voor naar achteren dan nog een keer en tenslotte met het rubber ertussen .Die van mij waren ook van Chyparse.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:Ik heb ze gewoon gebogen met een waterpomptang maar dan in 3 stapjes zodat niet het hele (gouden) profiel verboog. Dus eerst een klein beetje aangeknepen van voor naar achteren dan nog een keer en tenslotte met het rubber ertussen .Die van mij waren ook van Chyparse.
Precies, heb ik ook gedaan!
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Ik heb vandaag de rubbers bevestigd m.b.v. de waterpomptang. Verf op rubberhouders natuurlijk heel erg beschadigd, maar dat doe ik dan wel opnieuw. Bedankt voor alle reacties