2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Net een DSuper5 gekocht en heb wat vragen
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 07 mei 2009 04:39 PM
  [ # 16 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Nou met zo’n universitaire stalling-sleutel plaats komt het met de dame wel goed Very Happy Very Happy


Veel plezier ermee Wink

jammer genoeg heb ik geen universitaire stalling-sleutel plaats, slechts een universitaire parkeerplaats Wink maar het gaat nog steeds wel goed komen, ik ben erg perfectionistisch en doe graag dingen goed en degelijk, zeker met zon stukje automotive history Wink

@pascal: motornummer kan ik dus niet vinden, onder de HD pomp staat niks Confused het is sowieso een carb motor, dat was niet zo moeilijk uitzoeken Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 mei 2009 06:15 PM
  [ # 17 ]

Wat voor carburateur zit erop (kan ook een indicatie zijn voor welke motor erin zit)?

Citroen!

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 07 mei 2009 08:53 PM
  [ # 18 ]

Hee, de truc met de paraplu! Die pas ik ook toe, zelfs met nieuwe veren valt de klep soms op mijn kop als ik iets wil inladen.

Succes met de dame!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 mei 2009 09:12 PM
  [ # 19 ]
bogaard77 schreef:
Pascal schreef:

Een 2100 of 2300?
De 2300 heeft een oliekoeler, de 2100 niet.
Maar motornummer tonen is makkelijker en zekerder.

Nee een 23 carb heeft geen oliekoeler.

Een 21ie hydraulique juist weer wel!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 07 mei 2009 10:39 PM
  [ # 20 ]

Als alles klopt met de voiture moet er een 2175cm3 DX2 motor in het vooronder liggen gekoppeld aan een BVM-5-bak met 2-traps Weber 28/36.
Samen goed voor 115 SAE-pk’tjes…..

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 08 mei 2009 12:18 AM
  [ # 21 ]

Hallo en welkom in de Nederlandse DS wereld,

Op de een-na laatste foto van je originele post ligt een veer in de kofferbak, deze hoort dus in de veer-unit te zitten die je klep omhoog houdt.
Het linker drukknopje op je dashboard kun je indrukken met contact aan en dan moeten de grote stop lamp en vier andere rode lampen gaan branden.
Overweeg trouwens LED lampjes te monteren om het smelten van de glaasjes te voorkomen.
Het motor-nummer staat achter de HD pomp op de motor aan de bij-rijderskant, vlakbij de startmotor. Bij mij zat het ook onder het vuil en onder de dikke plus-kabel die naar de startmotor gaat. Er zal een serienummer staan en daarachter het type :
 
 
In ieder geval succes !

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 08 mei 2009 01:15 AM
  [ # 22 ]

Gefeliciteerd met je aankoop en welkom op het forum.

Een DS23 heeft een expansietvat een 21 carburateur heeft dit niet en heeft de vuldop op de radiateur. Weet niet of je dit heel veel verder helpt want er kan net zo goed een 23 blok in zijn geknutseld waarbij de originele radiateur is hergebruikt.

bartjes schreef:

Het linker drukknopje op je dashboard kun je indrukken met contact aan en dan moeten de grote stop lamp en vier andere rode lampen gaan branden.

5 rode lampen in totaal Confused:

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 mei 2009 02:22 AM
  [ # 23 ]

Nee, stop + 3. Stop en watertemp en oliedruk en hydr. druk. Plus nog een oranje voor laadstroom, maar die gaat niet aan als je het knopje indrukt, alleen als je het contact aanzet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 08 mei 2009 01:37 PM
  [ # 24 ]

Gefeliciteerd met de aanschaf van zo’n fantastische Dsuper5. De meest ideale ID/DS voor dagelijks gebruik wordt ie wel eens genoemd vanwege de combinatie 21 DX2 motor en lange vijfbak. Verder niet te veel hydraulische fratsen er op die dus ook niet kapot kunnen gaan. Je begrijpt het ik heb er zelf ook zo een.

Het verschil tussen een 23 en een 21 blok is van de buitenkant volgens mij niet echt te zien. voor zover ik weet zijn alleen de bussen en zuigers en de carburateur anders. Zelf heb ik er ook een 23 blok in liggen, maar dat is inmiddels kapot gedraaid. Ben nu het originele 21 blok aan het reviseren.

Oh ja een originele ds 23 carburateur heeft volgens mij een los expansietankje voor het koelsysteem en een dichte drie rijen radiateur.

Succes met je project.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 mei 2009 03:17 PM
  [ # 25 ]

Het zou nog steeds een DSuper met een 5-bak kunnen zijn. 2-liter motor in dat geval.

Citroen!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 09 mei 2009 03:42 AM
  [ # 26 ]

Ik heb vandaag weer even gekeken en zoals je ook op de foto’s kunt zien, zit er een radiator in met een dop erop, dus geen apart tankje. Als het blok echter een keer is gewisseld, kan best de oude radiator er nog op zitten. Op de plek waar het ID plaatje hoort te zitten, zit niks meer, alleen de oude roestige nageltjes Sad

Als het verschil alleen de bussen en zuigers is, word het wel erg moeilijk om uit te vinden wat er nu precies inligt. Opzich allemaal niet zo dramatisch, maar wil het eigenlijk wel weten Wink

De lampjes ga ik van de week bekijken, ik had wel gezien dat de temp sensor op het blok geen draadje heeft en er geen sensor in het thermostaathuis zit, dus dat is fijn Confused

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 09 mei 2009 11:22 AM
  [ # 27 ]

Misschien kom je het het snelste te weten door er even mee langs een DS garage te vlammen?

En inderdaad zoals de Boeman zegt: Lidmaatschap van de Citroën ID/DS Club is natuurlijk erg aan te raden!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 15 mei 2009 03:30 AM
  [ # 28 ]

Gister grondig werk aan de DS gedaan: Alle roest bobbels en potentieele rampen open gestoken met een schroevendraaier en opgeschuurd…. (ook gelijk daarna in de owatrol menie troep gezet, dus het gaat niet verder)

Passagiers voordeur is erg slecht, ook bij de scharnieren. Bestuurders deur heeft als enige nog iets wat een bodem mag heten. Voorspatscherm rechts heeft bij de lamp vervelende gaten, maar! de achterschermen zijn nog goed Razz

Ja het is een hoop, maar wel te doen, vandaag uitgevonden dat er nog heel veel plaatwerk tegen een schappelijke prijs te verkrijgen is, dus dat moet lukken Smile Foto’s heb ik wel gemaakt, maar de batterijen van de camera zijn leeg, dus die komen later.

Ik heb ook even naar de motor gekeken en het enige wat ik heb kunnen vinden is DX2 op de inlaat, volgens mij kan ik dan dus redelijkerwijs aannemen dat het een DX2 blok is en dus een 2.1 (?) Ook zat er geen temp sensor in het thermostaathuis maar een blanke bout maar de sensor tussen de inlaat had weer wel een draadje. Waar verstopt de oliedruk sensor zich? Het lampje is namelijk goed maar gaat niet uit met motor af contact aan.

Al met al, het werk stapelt zich op, maar ik heb goede hoop dat het voor de zomervakantie goed komt (dan gaan we ermee op vakantie naar uiteraard frankrijk) Smile

bedankt voor de hulp tot dusver!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 mei 2009 12:59 PM
  [ # 29 ]

Heb even in het onderdelenboek gekeken: Weet je zeker dat je DX2 gezien hebt op het inlaatspruitstuk? De inlaatspruitstukken zijn bijna allemaal identiek, dus dat zegt nog niet veel.
De sensor onder het inlaatspruitstuk is van de het lampje van de watertemperatuur (dat lampje gaat branden als de motor te heet wordt).
De sensor van de oliedruk zit onder de benzinepomp.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 15 mei 2009 01:25 PM
  [ # 30 ]
DriverD schreef:

De sensor van de oliedruk zit onder de benzinepomp.

Contact aan, motor af: geen oliedruk, lampje brandt.
Klopt dus.

Starten, aanslaan, lampje gaat uit.
Als het goed is…

knuffel

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook