1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Bij gymnastiek, STOP aan
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 05 mei 2009 05:45 PM

Gister mocht mn XM even rekken en strekken en toen hij van hoog naar laag weer naar hoog ging, duurde het ff en STOP lampje ging aan. De keren daarna niet maar hij komt niet echt vlot in de benen.
De bollen zijn redelijk hard, die zijn net besteld, 6 stuks. Kan het zijn dat door de harde bollen de pomp meer moet werken, of zou mn pomp ook zn pijp aan Maarten geven? Opvallend is dat hij dus het maar 1 keer deed. De olie is mooi groen, maar de auto veert vrij stug. Kan dat ook nog een symptoon zijn van een stervende pomp? Sturen en remmen gaat verder als een speer, zweven doet ie ook nog wel re-de-lijk, maar klinkerweggetjes en ploteslingen hobbels in de weg zijn vrij hard.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 mei 2009 05:55 PM
  [ # 1 ]

Misschien zit er wat viezigheid in het systeem.
Toen je de bollen verving, hoe zag de olie er uit die weg kwam lopen?
Als dat geel/bruinig is geweest dan kan het zeker geen kwaad om even het systeem te spoelen en van verse olie te voorzien.
Met nieuwe bollen zou hij toch heerlijk moeten veren zou je zeggen.
Verder een wellicht overbodige vraag, maar de LHM is toch wel op niveau?
Peilen uiteraard met de voiture in de hoogste stand.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 mei 2009 05:55 PM
  [ # 2 ]

Ik krijg bij het gymmen altijd de melding lage hydrauliekdruk. En het omhoog komen gaat langzaam ja. Maar dat schijnt redelijk normaal te zijn voor de nieuwere XM’s met de 6+2 pomp. Heb het iig al vaker gehoord.

Wat betreft het zweven, is je veercomputer zonder foutmeldingen? En dwarsrichels zijn altijd moeilijk te verwerken door HP vering.

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 05 mei 2009 08:46 PM
  [ # 3 ]

Bij mij geeft ‘t vrouwtje ook STOP aan bij laag naar hoog, heel zelden bij een paar dagen geen gebruik (ook zelden Wink) na het starten eventjes.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 05 mei 2009 09:14 PM
  [ # 4 ]

Voor de duidelijkheid;
Het is een model zonder HA, de olie is mooi groen, als nieuw bijna. Nu al de 2 jaar dat ik hem heb, zo gekocht.
De nieuwe bollen zitten nog in de post, de oude bollen zitten er nog op en zijn hard.
SPoelen durf ik niet aan (nog) omdat we over 1.5maand op vakantie gaan dus ik denk dat ik alleen bij het vervangen van de bollen de remleidingen loshaal om die ff te flushen.

Maar het stop-lampje is dus redelijk normaal. Het is idd een 6+2 pomp Smile Dan laat ik hem even zitten nog Laughing

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 06 mei 2009 10:53 PM
  [ # 5 ]

Ik heb het ook, er moet ook ineens veel olie naar het veer systeem. Dan zakt de druk en krijg je een melding. Ik zie het meer als test dat de druksensor werkt!
Maar waarom leidingen loshalen? Ontluchting open zetten lijkt mij meer dan voldoende.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 06 mei 2009 11:56 PM
  [ # 6 ]
boukewerff schreef:

Ik heb het ook, er moet ook ineens veel olie naar het veer systeem. Dan zakt de druk en krijg je een melding. Ik zie het meer als test dat de druksensor werkt!
Maar waarom leidingen loshalen? Ontluchting open zetten lijkt mij meer dan voldoende.

Lucht in de remleidingen (wat “dode” eindjes zijn) komt er denk ik niet uit met ontluchten… Confused

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 07 mei 2009 02:21 AM
  [ # 7 ]

lucht komt er JUIST uit moet onluchten haha Razz
Ik bedoelde ook gewoon ontluchten met loshalen; remnipples loshalen

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 07 mei 2009 11:31 AM
  [ # 8 ]
Matthijs309 schreef:

lucht komt er JUIST uit moet onluchten haha Razz
Ik bedoelde ook gewoon ontluchten met loshalen; remnipples loshalen

Yep, ik had het ook over de remleidingen. Rotzooi en lucht komt er alleen goed uit door ze even te bleeden. Razz

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 07 mei 2009 01:48 PM
  [ # 9 ]

rotzooi heb je misschien gelijk is maar je krijgt echt wel alle lucht eruit door te ontluchten via de de rem.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 08 mei 2009 01:48 AM
  [ # 10 ]

Dat lijkt mij ook, de ontluchting zit niet voor niets bovenop!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 08 mei 2009 04:03 AM
  [ # 11 ]

Vandaag ook maar eens gymnastiek gedaan. Hier geen problemen, op wat schokkerig inzakken achter als ze bijna op d’r buik ligt. Vering is wel wat stug als de wagen koud is maar verder alles normaal. Geen lampje…....niks.
Dus echt normaal lijkt mij het niet als het stop-lampje gaat branden.
Het ontluchten van de remmen lijkt mij niet veel met het gymen te maken.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 mei 2009 01:08 PM
  [ # 12 ]
xmbreak schreef:

Vandaag ook maar eens gymnastiek gedaan. Hier geen problemen, op wat schokkerig inzakken achter als ze bijna op d’r buik ligt. Vering is wel wat stug als de wagen koud is maar verder alles normaal. Geen lampje…....niks.
Dus echt normaal lijkt mij het niet als het stop-lampje gaat branden.
Het ontluchten van de remmen lijkt mij niet veel met het gymen te maken.

Echt normaal is het inderdaad niet, maar dat wil nog niet zeggen dat er dus een probleem is. Een iets verminderde opbrengst van een 10+ jaar oude 6+2 pomp is niet zo verwonderlijk.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 mei 2009 08:56 PM
  [ # 13 ]

Het verdeelblok geeft soms ook nog wel eens problemen. Wink

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 mei 2009 12:09 AM
  [ # 14 ]
Blooper1963 schreef:

Het verdeelblok geeft soms ook nog wel eens problemen. Wink

Als we met debietregelaar en verdeeblok hetzelfde bedoelen, dan gaat dat niet op voor een XM met 6+2 pomp. Deze hebben nl. geen debietregelaar/verdeelblok. De XM van Matthijs309 is er één met 6+2 pomp.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bsa
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 27-03-2009

Gepost: 09 mei 2009 12:26 AM
  [ # 15 ]

gymnastieken

ik lees hier regelmatig over het gymnastieken met de auto,
is dit aan te raden eens in de zoveel tijd om de boel een beetje los te houden of is dit niet echt nodig en gaat het alleen maar om de ``kick`` ?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook