Hallo allemaal,
ik ben vanmorgen voor mijn werk naar Middlburg gereden en onderweg is mijn stuurboords veerbol geknapt (groene vooraad vat stond er helemaal bol van). Nu moet ik dinsdag avond weer op en neer naar mijn huis (340km) en dat zie ik niet zo zitten met een kapotte veerbol. Mijn vraag dus nu:
heeft er iemand in de omgeving middelburg een (gebruikte) veerbol liggen die ik morgenavond op kan halen (mag ook cx oid zijn, het is maar tijdelijk, ik heb al een nieuwe besteld). Of weet er iemand een adres hier n de buurt waar ik een bol kan halen (bestellen via internet duurt 10 dagen). Uiteraard betaal ik er gewoon voor.
Monteren kan ik op mijn werk.
alvast heel erg bedankt!
Bram
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt in Zeeland Garage Wandel. Die zit volgens mij in de buurt van middelburg en zou je wel kunnen helpen.
Fa. C. Wandel & Zn,
Kerkring 43-45,
4306 CK Nieuwerkerk.
Tel. 00 31 (0) 641487
Fax 00 31 (0) 643393
E-mail: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hulp Zeeland
Bram,
ik heb nog een gebruikte liggen in Goes.
bel morgenochtend even op 0610439180 dan spreken we het af waar die bol afgegeven gaat worden. no worry’s
Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Geweldig Rens! Ik bel je ergens vanmorgen
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Mooie stad trouwens ook Goes
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Helemaal Super, Rens!!!!!
Ze rijdt weer (bijna) zoals ze bedoeld is, heb nog even een rondje Goes gedaan (allemaal 1 richting maar ik heb de uitgang gevonden
)
Ontzettend bedankt en tot weerziens!
Bram
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
hulp Zeeland
Bram, fijn dat ze weer een beetje normaal zweeft.
Op het najaarsevenement zullen we , als het uitkomt kijken of we elkaar weer kunnen ontmoeten. altijd leuk die horor verhalen over 1e ds’sen enzo.Knap staaltje werk die C-stijl renovatie, ik zal van de winter eens moed verzamelen.
veel rij plezier,
gr, Rens
p.s Goes is inderdaat een mooi oud stadje, zeker het centrum met de oude haven enz.
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Gisteravond een rode stoplamp en een spoor van olie achter me :(
Aan dezelfde SB kant van mijn wagen waar de bol geknapt nu een gigantische lekkage het zijkt er uit….....ik denk dat mijn keerringen eruit liggen, door het knappen van mijn bol.
kan ik nog meer vervolg schade verwachten?
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Kijk ook Uwe hogedruk regelaar eens na,of deze niet flipt.
Hmmm lekt ook aan alle kanten. Ook de wagenhoogte is niet meer conform…..f#ck
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
hulp Zeeland
Bram, het lijkt op falen van de regelaar ja. het is moeilijk precies te vinden maar probeer het droog te maken en kijken waar het nu precies lekt. misschien is de druk te hoog geworden in het systeem waardoor de zwakke punten gaan lekken, in gen geval je nieuwe bollen er op plaatsen voordat je weet wat er loos is.
het zit niet mee
hoor je de regelaar nog tikken ( afslaan van de pomp)?
gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Zou het niet kunnen dat de regelaar de druk te hoog heeft laten oplopen waardoor je bol gesprongen is, en zodat het nu nog steeds lekt?























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dat bedoelde ik ook.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
fluidphreak schreef:Zou het niet kunnen dat de regelaar de druk te hoog heeft laten oplopen waardoor je bol gesprongen is, en zodat het nu nog steeds lekt?
Volgens mij staat bij handhoogte in hoogste stand de volle druk op de veerbollen, kunnen ze best hebben.
Hoe kan het voorraadvat bol staan?





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
vlietmansje schreef:fluidphreak schreef:Zou het niet kunnen dat de regelaar de druk te hoog heeft laten oplopen waardoor je bol gesprongen is, en zodat het nu nog steeds lekt?
Volgens mij staat bij handhoogte in hoogste stand de volle druk op de veerbollen, kunnen ze best hebben.
Hoe kan het voorraadvat bol staan?
De volle druk zoals gereguleerd door de drukregelaar bedoel je, dus zo’n 160 bar. Dat kan natuurlijk prima. Maar als de drukregelaar niet goed werkt, slaat de pomp niet af, en kan de druk nog veel hoger oplopen!





























Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maar in de rijstand is het de hoogteregelaar die de druk in de bol bepaalt en niet de drukregelaar.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.