Bij Weijers in Venlo mijn motorkap en deuren laten ontlakken.
Vanmiddag het resultaat bekeken: viel me mee.
Er bleken al eerder redelijk netjes nieuwe deurbakken ingelast te zijn, rondom. Motorkap blijkt van prachtige aluplaat gemaakt te zijn (wist ik natuurlijk wel, maar ontlakt is toch weer bijzonder), heel mooi te zien hoe de originele aftekeningen van de persen er nog in zitten. op een paar opppervlakkig gecorrodeerde plaatsen na lijkt hij nog als nieuw.
Er zijn op de twee voorportieren aan de zijde van de scharnieren wat roestgaatjes zichtbaar. Ik heb echter besloten daar geen plaatjes in te laten lassen. De gaatjes zijn zeer klein en een las wordt ook niet strak. Of je nou goed ontroest en een gaatje dichtplamuurt of een las strakplamuurt maakt mijns inziens niet zo’n verschil, toch?
Het volgende gaat dus nu gebeuren: buitenzijde licht aanstralen, alleen vliegroest aanwezig op een paar miniscule plekjes. De roest op andere plaatsen verwijderen dmv iets steviger stralen. Daarna KTL
Ik hoop hiermee een behoorlijke levensduur van de deuren en de motorkap te verkrijgen. De moeite waard gezien de redelijk nette staat waarin ze verkeren.
Ik heb rondom polyester spatborden en kofferklep afgepast, op 1 plek (onder de Knik) dient bij het voorspatbord wat geplamuurd te worden om de overgang naar de deur strak te krijgen. Hier wijkt het polyester oppervlak duidelijk naar binnen. Aangezien de lijn in lengterichting van de auto de laatste 5 cm totaan de deurnaad duidelijk naar binnen wijkt lijkt toch zeer op een produktiefoutje/onnauwkeurigheid van het polyscherm.
Wie is er goed tevreden over zijn/haar spuitadres alwaar ik het strakmaken en spuiten zou kunnen uitbesteden?
Kost dah?
Dak en kinnebak laat ik ongemoeid, zien er nog goed uit. Kleur blijft AC084. Supermooi in avondlicht en ook in volle zon.
Gaatjes zou ik dichtlassen , Plamuur is hygroscopisch oftewel neemt vocht op met alle gevolgen vandien ....
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
AC084 zie:
http://www.nuancierds.fr/AC 084 Ivoire Borely.htm
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Re: KTL erop, dan plamuren en spuiten
Herbert schreef:heel mooi te zien hoe de originele aftekeningen van de persen er nog in zitten. op een paar opppervlakkig gecorrodeerde plaatsen na lijkt hij nog als nieuw.
laat dit behandelen door een specialist, corroderend aluminium is anders niet te stoppen, zou zonde zijn van de kostbare lak die er nog over komt.















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Alu motorkap moet je anders behandelen dan de rest van het plaatwerk.
Er moet zink fosfaat primer op het kale alu.
Inmiddels plaatwerk weer terug. Nu nog spuiter vinden.
Wie heeft er goede ervaringen met een spuiter (Noord Brabant/ Gelderland)?
GW-tje schreef:AC084 zie:
http://www.nuancierds.fr/AC 084 Ivoire Borely.htm
Prachtkleur! Lijkt een beetje op Champagne AC134