Noors kenteken
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 mei 2009 08:38 PM

Nu op Noors kenteken..  het werd na bijna een jaar nu toch wel tijd oom mn beide Citroens op noors kenteken te zetten. Het is helaas niet toegestaan om met mn nederlandse platen te blijven rijden.
Zonde van mn originele nederlandse kentekens maar ik hou wel een exemplaar achter.

vreemd genoeg had ik geen probleem met de HY , al kennen ze die hier in noorwegen totaal niet. De keuring van de DS verliep ook goed totdat ik de keurmeester attent maakte op het feit dat ik wel LPG op mn kenteken wilde hebben. oei LPG???  tsja dan moest ie ineens een homologatieverklaring hebben van Citroen Nederland dat de DS kwa remmen en geluid (?????)aan de europese huppeldepup regels voldoet.
Bij Citroen in Amsterdam werd ik gelukkig super geholpen en ik kon smiddags terug met verklaring.
Nu heb ik mn voorlopige papieren en plastic kentekenplaten. Later kan ik als ik dat wil voor de HY een veteraankenteken aanvragen en voor de DS een tijdscorrect kenteken. (lees zonder vlag enzo)
Al met al van vanmorgen 8 uur tot 3 uur vanmiddag bezig geweest.

hier wat fotos




HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 13 mei 2009 08:41 PM
  [ # 1 ]

Proficiat, vind dat je dat snel voor elkaar hebt, hoor!

knuffel

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 14 mei 2009 01:30 AM
  [ # 2 ]

Bravo!
Ik heb dat destijds in Italie niet willen doen…..... bureaucratisch! DS op naam van m’n moeder gezet en hier een week kunnen rijden….toen DS verzopen. Maar een heel ander verhaal! Heel veel plezier en succes in Norge, Bra Bra!

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 mei 2009 05:16 PM
  [ # 3 ]

Goed bezig!
Zou mijn voornaam veranderen in UF…. Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 mei 2009 05:34 PM
  [ # 4 ]

De Noren kennende zal je wel een flinke slok belasting hebben moeten betalen bij het invoeren van je wagenparkje….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 mei 2009 01:52 AM
  [ # 5 ]

ik was 13.000 kronen kwijt aan belasting. das zeg maar zon 1200 euro, dat is voor beide autos samen. de kentekenkeuring kostte me 85 euro voor beide.
Boete als je hier langer dan een jaar met buitenlandse platen rijdt kan 10.000 euro bedragen…
Klassiekers zijn te betalen. Moderne autos invoeren is af te raden. Voor mn beide Harleys ( toch ook alweer 20 en 18 jaar oud) zou ik per stuk 30.000 kronen kwijt zijn ( bijna 3000 euro ) daar heb ik dus ff geen zin in. wacht wel tot ze hier bij de EU gaan horen of tot dat ze 30 jaar oud zijn.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook