Onze pomp slaat rond de 6 a 7 seconden aan doorgaans. Op zich aan de korte kant maar niks schrikbarend. Op de sleuteldag heeft manlief er naar laten kijken maar niks raars gevonden.
Nu valt het me op dat de snoekel soms de neiging heeft om om de 2 seconden heel kort aan te slaan. Echt van trrrrr 1…2…. trrrr.
Later is dit weer weg. Iemand zei al eens dat dit kwam als je stuurt maar ze doet het ook op rechte stukken. Ik geef meteen toe dat zowel ik als man beginners zijn in snoek land Dus voor t zelfde geldt is het iets wat gewoon alle snoeken af en toe hebben. Maar wil het voor de zekerheid toch even nagevraagd hebben aangezien we van de zomer een weekje france willen doen en geen zin hebben in de ANWB bellen.
Dont eat yellow snow…

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Pak de snoek en breng Chyparse in Almere eens een bezoekje. Even een afspraak vantevoren maken en zij doen even een grondige (gratis) check van je systeem. Het kan echt overal aan liggen, (=alle LHM componenten) in je hydraulische systeem. Chyparse geeft je een goed gedegen advies en je wordt nergens toe verplicht…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Daar willen we sowieso binnenkort keertje gaan kijken. Nu maar hopen dat dit geen akkefietje is wat op heterdaad betrapt moet worden. Op sleutelmiddag deed de auto dit namelijk niet. Het komt en gaat. Vandaag naar citromobile en terug niks raars gehoord.
Dont eat yellow snow…

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dan zou ik me er (nog) niet te druk over maken. Gewoon bij Chyparse langs. Er gaat natuurlijk wel wat komen, want die 6 à 7 seconden moet toch nog minstens ver-5-voudigd worden. Een voorraadbolletje zal er sowieso wel uit rollen…......
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
ja 6 seconden is sowieso niet al te lang en ze ligt vrij snel met dr bips op de grond dus op zich ook al klein teken dat de druk snel terugloopt. Op zich niet iets waar ik me acuut druk om maakte.Maar dat aanslaan om de 2 sec is gewoon irritant. Dan blijft ze tikken. Ben benieuwd wat ze bij chyparse ervan vinden.
Dont eat yellow snow…
goldfishie schreef:ja 6 seconden is sowieso niet al te lang en ze ligt vrij snel met dr bips op de grond dus op zich ook al klein teken dat de druk snel terugloopt. Op zich niet iets waar ik me acuut druk om maakte.Maar dat aanslaan om de 2 sec is gewoon irritant. Dan blijft ze tikken. Ben benieuwd wat ze bij chyparse ervan vinden.
GWtje heeft gelijk, eerste de voorraadbol checken.
de rest kan aan alles liggen..maar je hebt een DSuper, deze heeft minder verliezen dan een ‘DS’. Of maw - je Dsuper zou toch zijn druk beter moeten vasthouden dan een DS.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dity kan je hebben als de ontluchtschroef niet goed dicht zit. Sleutel 12 op de HD regelaar.
6 seconden is veeeel te kort.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Donderdag gaan we langs chyparse. Madam pompt nu om de 3 seconden dat kan nooit de bedoeling zijn.
Dont eat yellow snow…
Nou we zijn weer terug van Chyparse en er kwam aan de achterkant wat leuks uit onze dame stuiteren. In plaats van twee achterveerbollen van een DS, zaten er voor veer bollen in van een CX turbo “franse supermarkt veerbollen” aldus degene die ze eruit heeft geschroefd.
Ze staat nu op vier gereviseerde deelbare bolletjes en jeeeee we hebben net alle drempels in het dorp gehad. Gewoon voor de lol. Wat een sensatie!
Stuurhuis is gecontroleerd, dat is verder goed. Wel zal er binnenkort een nieuwe hoogteregelaar in moeten en voor een hogedruk regelaar. Aangezien waarschijnlijk de boel een beetje verstopt is. Tenminste dat is vooralsnog het meest voor de hand liggende. De dame is een paar keer in verschillende hoogtes gezet en daarna sloeg ze ineens veel minder vaak aan.
De voorraad bol was nog nieuw dus die kon weer terug. Dame is weer blij en als sneeuw voor de zon is het rammeltje uit het dashbord ook weg. Vraag me niet hoe, want daar is helemaal niks aan gedaan. Volgens mijn man is ze blij met haar nieuwe ‘schoenen’ haha.
Dont eat yellow snow…






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
goldfishie schreef:Nou we zijn weer terug van Chyparse en er kwam aan de achterkant wat leuks uit onze dame stuiteren. In plaats van twee achterveerbollen van een DS, zaten er voor veer bollen in van een CX turbo
“franse supermarkt veerbollen” aldus degene die ze eruit heeft geschroefd.
Ze staat nu op vier gereviseerde deelbare bolletjes en jeeeee we hebben net alle drempels in het dorp gehad. Gewoon voor de lol. Wat een sensatie!
Wat een verschil hè? Ik heb achter ook net platte CX bollen vervangen door volle deelbare. Het ene zweven is het andere niet!
Volg je hart, gebruik je hoofd.