1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
openmaken benzinepomp
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 14 mei 2009 06:52 PM

Kan ik de benzinepomp aan de bovenzijde gewoon openschroeven? Of kan dat niet omdat ik de pakking dan sloop?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 mei 2009 06:57 PM
  [ # 1 ]

Waarom zou je die pomp open willen schroeven??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 14 mei 2009 06:58 PM
  [ # 2 ]
waterman771 schreef:

Waarom zou je die pomp open willen schroeven??

heb paar pompjes liggen en wil kijken welke het kunnen gaan doen

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 14 mei 2009 08:48 PM
  [ # 3 ]

Als het een oude is dan moet de buitenste rand even open schroeven, de plunjer is gelijk de pakking.. dan zou je kunnen kijken welke van de plunjers het mooiste is.

Toevallig had ik een weekje geleden de mijne open gehad voor controle, toen was de plunjer lek, (speldenpuntje ofzo) kon het niet goed zien maar was lek..

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 mei 2009 09:30 PM
  [ # 4 ]

Plunjer? Waarschijnlijk bedoel je het membraan?

Citroen!

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 14 mei 2009 09:41 PM
  [ # 5 ]
DriverD schreef:

Plunjer? Waarschijnlijk bedoel je het membraan?

Membraam denk ik…dat is bij mijn huidige dus stuk (gescheurd)

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 14 mei 2009 10:14 PM
  [ # 6 ]

Membraan..prima Smile
Ik dacht altijd dat zoiets systeem plunjerpomp heette

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 15 mei 2009 12:38 PM
  [ # 7 ]

Op de site van Citrothello staat een mooi fotoverslag van een brandstofpomp revisie: http://www.citrothello.net/TEK POMPE A ESSENCE.htm

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 26 mei 2009 02:04 PM
  [ # 8 ]

Nou heb ik de pomp aangesloten, nieuwe pakking ed erop maar de auto start niet op benzine…

zie ik iets over het hoofd?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 mei 2009 02:12 PM
  [ # 9 ]

Tank leeg?
Aan- en afvoer pomp verwisseld?
Aanzuigleiding niet luchtdicht?

Citroen!

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 26 mei 2009 03:46 PM
  [ # 10 ]
DriverD schreef:

Tank leeg?
Aan- en afvoer pomp verwisseld?
Aanzuigleiding niet luchtdicht?

Wat versta je onder de aanzuigleiding? Neem aan dan die vanaf de tank loopt dan?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 mei 2009 05:09 PM
  [ # 11 ]

Natuurlijk.

Citroen!

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 28 mei 2009 01:44 PM
  [ # 12 ]

Nog steeds geen werking van de pomp…

Nu ik een werkplaatshandboek heb valt me op dat de benzinepomp die ik heb geen stoterpengeleider nen stoterpen heeft. Ook de extra dikke pakking die staat afgebeeld in het handboek heb ik niet.

Het lijkt me dus dat deze delen wel nodig zijn erbij.  Wanneer ik bij de nieuwe pompen kijk:  
dan zie ik deze delen er ook niet bij zitten…

Weet iemand het?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2009 01:47 PM
  [ # 13 ]

Wacht effe: wil je soms zeggen dat je die tussenplaat met dat stoter-stangetje niet op je id hebt zitten?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 mei 2009 02:01 PM
  [ # 14 ]

Dan pompt ie inderdaad niet!!  Laughing

Verder zitten er twee klepjes in! die kunnen open staan. Pomp ie ook niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 28 mei 2009 02:46 PM
  [ # 15 ]
bogaard77 schreef:

Dan pompt ie inderdaad niet!!  Laughing

Verder zitten er twee klepjes in! die kunnen open staan. Pomp ie ook niet.

Dankzei dat werkplaatshandboek viel het me op inderdaad. Had namelijk alles al geprobeerd eraan…

Neem aan dat je die dingen gewoon bij DS garage kan krijgen. De lengte van de pen maakt volgens het handboek niet uit alleen bij slechte opbrengst van de pomp zal er dus (denk ik) een langere pen in moeten?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook