Totaal aantal Berichten: 555
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Voor het bekleden van de hoedenplank wil ik de achterruit demonteren. Zit deze met enkele schroeven vast of is er nog kit of een andere bevestiging? nog iets om op te letten bij het demonteren?

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Bij montage opletten dat je de ruit niet ondersteboven monteert, dan zitten de draadjes van de achterruitverwarming beetje raar. Het past overigens wél!

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nee, de twee klemmen aan de onderkant losmaken en je kunt hem er zo uit halen.

Mag de kofferklep blijven zitten?

Totaal aantal Berichten: 760
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
BEsuper schreef:Mag de kofferklep blijven zitten?
Ja, dat mag.
Het is echt heel simpel, als je er aan begint wijst het zichzelf.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kofferklep losmaken: Zit maar met 4 moertjes vast. Dan gaat het nog gemakkelijker.
Citroen!
Kijk eerst even in de binnenkant van je kofferbak naar de onderkant van je hoedenplank…......als ze erg verrot is in de hoeken onder je C-stijlen kun je je alvast voorbereiden op het dilemma wat zich gaat voordoen als je de bekleding eraf hebt (wel of niet restaureren).
De hoeken zijn meestal erg rot, en ook de onderzijde van je raamlijst dus ook.
Succes!
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Bram-id19B schreef:Kijk eerst even in de binnenkant van je kofferbak naar de onderkant van je hoedenplank…......als ze erg verrot is in de hoeken onder je C-stijlen kun je je alvast voorbereiden op het dilemma wat zich gaat voordoen als je de bekleding eraf hebt (wel of niet restaureren).
De hoeken zijn meestal erg rot, en ook de onderzijde van je raamlijst dus ook.
Succes!
Mee eens, klep is vrij snel verwijderd en het werkt makkelijker, je kunt ook in de kofferbak staan en goed de randjes aandrukken.
P.S. voor terug montage, zorg dat je wat groene zeep of afwasmiddel hebt voor raam / rubber montage.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Bedankt voor de tips. Mijn DS heeft een omvangrijke chassisresaturatie achter de rug (eigenlijk was het een grote ingreep of verkopen voor oud ijzer) dus rottigheid is nu niet direct wat ik verwacht.
Het originele hoedenplankmatje van gebobbeld grijs plastic is door de carrossier slordig teruggeplaatst en aangezien het niet meer erg netjes was heb ik een nieuw gekocht in hetzelfde simili als mijn zetels, dat ik nu eindelijk eens wil monteren.
ik volg een cursus voor oldtimerbekelding (zie mijn CX topic als je er meer over wilt weten) en ik wil dit nu aanpakken. Klep en ruit ga ik moeten demonteren op de parking ginder. Als ik nog tijd heb tenminste, het is de laatste les en ik heb nog een uurtje werk aan mijn CX zetel. En als het regent gaat het ook niet doorgaan op de parking.
Afwasmiddel neem ik mee! Zoniet ga ik de dames van de cafetaria moeten aanspreken.

Vandaag was het les dus heb ik de klep en de achterruit gedemonteerd. Alles was erg simpel en in je eentje te doen, behalve voor het terugplaatsen van de ruit heb ik hulp ingeroepen.
Geen afwasmiddal nodig gehad overigens.
De bekleding dan: ik heb bij Tom Verheyden hoedenplankbekelding gekocht, deze bestaat uit een laag skai die aan een soort naaldvilt is genaaid. Wat is het doel hiervan? Ik heb dit niet strak gekregen zodat ik de skai van de vilt heb gehaald en die op een mousse van ongeveer 1,5 cm dik gekleefd. Dat is wel strak gekomen. Weet iemand waarom dit dubbellagig is? Ik heb wellicht een ‘alternatieve montagemethode’ gebruikt.
Volgende les ga ik nog verder om het te verbeteren want ik wil nog een klein detail aanpassen om het helemaal perfect te krijgen.
Bedankt voor de tips, ik maak wel wat foto’s.

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Klopt, zo heb ik het ook gedaan. Ik heb de achterruit meerdere malen eruit gehad en niet altijd afwasmiddel nodig gehad.
Ik had via garage Sanders een op maat geknipte hoedenplank bekleding. De onderkant is een soort jute en bovenzijde een soort skai inderdaad. erop gelegd, met wat afplaktape of duct tape op de juiste positie gelegd en met normale contactlijm (uit blik) bevestigd.
Zeker bij Palas versies zijn vaak dik gepolsterde matten en bekledingsstukken gebruikt. Ik denk dat het vooral geluidisolatie betreft.
Groetjes en succes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.