Hey,
Ik wil graag jullie mening vragen over een BX die ik tegen ben gekomen op Speurders.nl:
http://www.speurders.nl/overzicht/gebruiker-2321938/citron-bx-14-deauvil-hatchback-5-drs-48202828.html
Naar mijn eigen inzicht lijkt dit me een erg goed exemplaar maar ik vertrouw het niet helemaal.
Ik heb een het idee dat een BX in goede staat met zo’n recente APK meer zou moeten kosten dan 500 euro.
Er kan in principe niet erg veel mis mee zijn omdat hij zo recent is gekeurd lijkt mij.
Is dit gewoon een hele goede deal of wordt ik toch opgelicht ofzo als ik deze auto koop?
Alvast bedankt!
Over de techniek kan ik je niet veel vertellen en ik ken de auto ook niet.
Maar ik vindt hem er van buiten toch bijzonder goed uitzien, helemaal voor een deuville wat niet het meest gewilde type is en die je nog wel is in slechtere staat tegenkomt.
Je kunt best een goede bx kopen voor 500 euro hoor, maar die APK wil natuurlijk niks zeggen over de onderhousstaat van de auto, en het uiterlijk trouwens ook niet.
Als je er zelf niet zo veel verstand van hebt zou ik iemand meenemen die verstand heeft van auto’s of liever nog iemand die verstand heeft van BX’en.
En lees de aankooptips ook eens door, ik weet zo even niet waar ik ze moet zoeken maar dat weet iemand anders vast wel.
gewoon geluk hebben.
een 1.4 is niet zo heel veel waard.
vraag eens een nap aan om te kijken of de km stand klopt.
enne stuurbekrachtiging heeft ie echt niet
je zou idd wel zeggen dat een goed exemplaar duurder zou moeten zijn maar daar heeft hier iedereen een eigen mening over
gewoon gaan kijken proef rijden controleren op de gevoelige plaatsen zoals uitlaat ophanging.
deur schranieren.
lasnaden bijde zijvlanken in de motorruimte.
en de hydrauliek leidingen checken
suc6
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ik vind de advertentie er wel een beetje “handelaar” uitzien.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Het was me inderdaad opgevallen dat de laatste tenaamstelling nog maar erg kort geleden is. Ik denk dat het wel een handelaar is omdat hij nog 4 auto’s op speurders heeft staan.
Maar het wekt toch wel nog wat meer mijn argwaan. Hij moet er natuurlijk ook wat winst op maken neem ik aan. Dus dan zou hij de auto voor minder dan 500 euro gekocht en gekeurd hebben. Voor die prijs kan het nooit een perfecte auto zijn lijkt mij…
Het komt er eigenlijk dus op neer dat ik de auto gewoon moet bekijken voordat ik hier echt een oordeel over kan vellen.
Ik heb de aankooptips gevonden, erg nuttig! Sowieso neem ik een vriend met een erg scherp oog mee en ik zal proberen nog een BX-expert erbij te krijgen
Bedankt voor de erg snelle reacties!
Het is een “kleine handelaar”, zie: http://www.speurders.nl/overzicht/gebruiker-2321938/
in de advertentie.
Auto ziet er niet verkeerd uit maar als je geen perfecte auto verwacht voor dat geld weet je hoe groot de buil is die je je eraan kunt vallen.
Ich bin ein Breaker
Volgens NAP heeft die auto geen 150000km gelopen.
Misschien heeft hij het wat ruim afgerond :p Maar ik ga er dus vanuit dat de kilometerstand aardig hoger kan zijn. Niet dat dat beslist erg is maar het zegt toch wel wat over de verkoper.
Wat gebeurt er als je een auto met een teruggedraaide teller koopt?
Dat zie je bij een deauville al vrij snel aan het interieur; de stof van de stoelen is dan uitgelubberd. Op het plaatje zag het er allemaal strak uit.
Of dat bij een BX de moeite loont - mwah.
De handelaar in kwestie kan gewoon iemand zijn die zo’n auto krijgt of koopt en na reparatie van een klein ongemak weer te koop zet. Met zoveel autoos als hij aanbiedt kan ik me voorstellen dat ie ze niet allemaal jaren houdt…
Ich bin ein Breaker
als je even verder spaart kun je een nieuwe fiets kopen .
bied 100 euro dan denk ik dat je hem hebt, normaal komen die bx’xen van garages die ze inruilen voor errug weinig

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
De auto ziet er zo van een afstand best aardig uit.
Ik zie zo geen deuken of roest.
Verder ziet het interieur er netjes uit, zo op de foto’s.
€ 500 is niet teveel als de auto er in het echt ook zo uit blijkt te zien, even afgezien van de technische staat.
En wat dat betreft: als je er zelf niet (te) veel vanaf weet, neem dan iemand mee om te gaan kijken die wel iets van auto’s, en dan bij voorkeur BX-en, heeft. Dat kan behoorlijke teleurstellingen voorkomen.
Lees verder vooral ook de aankooptips voor de BX, die zijn ok wel ergens op het forum te vinden.