Dit is inderdaad niet het origninele jaeger voor het 3e dash. Ik kan met niet voorstellen dat iemand dat dan ooit besteld heeft.
Nu wordt het hele dashboard aangepast aan het jaegertableau…..
I.c.m. een maserati motor zou ik hier wel vrede mee hebben
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zou in een SM ook niet misstaan.
Hierbij nog enkele variaties op het Jaegertableau voor zowel 2e als 3e dash.
[http://picasaweb.google.nl/martindanen/Jaegervarianten?locked=true#5337175660903483154]
[http://picasaweb.google.nl/martindanen/Jaegervarianten?locked=true#5337175662407616546]
[http://picasaweb.google.nl/martindanen/Jaegervarianten?locked=true#5337176383247852354]
[http://picasaweb.google.nl/martindanen/Jaegervarianten?locked=true#5337176388727475842]
citrev schreef:Hierbij nog enkele variaties op het Jaegertableau voor zowel 2e als 3e dash.
[http://picasaweb.google.nl/martindanen/Jaegervarianten?locked=true#5337175660903483154]
[http://picasaweb.google.nl/martindanen/Jaegervarianten?locked=true#5337175662407616546]
[http://picasaweb.google.nl/martindanen/Jaegervarianten?locked=true#5337176383247852354]
[http://picasaweb.google.nl/martindanen/Jaegervarianten?locked=true#5337176388727475842]
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Nou ja is nog ingewikkeld die plaatjes op het forum te krijgen! Onderstaand degene met de plaatjes die ik bedoelde te plaatsen.















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik ben bezig een 67-er tableau te restaureren. Ik heb de geroestte randen van de meters en klokken af gehaald.
Op Citromobile heb ik nog bij de duitser aan z’n kraampje gestaan voor nieuwe randen maar die randen die hij heeft kloppen niet en zijn veel minder mooi dan de orginele.
Ik ben van plan de orginele randen die ik eraf heb gehaald opnieuw te laten verchromen. Eerst moeten ze in een zuurbadje om alle troep en roest af te freten, dan verkoperen en polijsten en daarna moeten ze verchroomd worden. Ik zoek dus een bedrijf (beetje in de buurt van Dordrecht/Bergen op Zoom) waar ik zeker van moet weten dat dit goed gaat komen want ik heb natuurlijk maar 1 zo’n setje orginele randen.
Iemand?















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ben nu druk bezig met de renovatie van het tableau op onderstaande foto.
Citrev heeft het paneel laten afbijten en opnieuw in de krimplak laten coaten. Ziet er echt schitterend uit. Hij had ook nog de 2 juiste benzine en water temp metertjes voor me. Alle meters en klokken moeten getest worden op werking en uitelkaar en voorzien worden van nieuwe randen (heb ik! )
Gezien de ervaring van het vorige project (69-er tableau) zal het nog wel even duren voor het zover is.
Uiteindelijk moet het tableau in de 67-er pallas waar ik plannen voor aan het smeden ben.
Zo was het voor ik er aan begon:
citrev schreef:Hierbij nog enkele variaties op het Jaegertableau voor zowel 2e als 3e dash.
Al met al geen plaatjes van een Jaegertableau voor de 3e dash. Ik zie wel het bordeauxrode derde dashboard maar dat is de jubileumuitgave van het gewone dashboard.
Nu wordt het hele dashboard aangepast aan het jaegertableau…..
I.c.m. een maserati motor zou ik hier wel vrede mee hebben
ik zag dat plaatje eerder en het komt uit 1968. Een ds omgebouwd als testprototype voor de SM, vandaar ook het stuur. Dus je wens mbt de maserati-motor is al gerealiseerd!
grt Arjan
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Tijdje geleden dat op dit topic is gereageerd….
Ik heb jaeger tableau incl (oranje!) stoplamp, voor plaatjes zie mijn welkom verhaal in het gastenboek.
Overigens werkte die stoplamp prima ops: tijdens haar eerste (voorlopig ook laatste) rit zo’n 14 jaar geleden.
De toerenteller deed het niet, maar.voor de rest werkte alle lampjes en meters prima!
Ik ben wel benieuwd of je die klokjes met de functies van de 3e neus nog kan vinden.(stop licht en dergelijke)
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Hoe bedoel je TVS?
Al rijdend vanuit Maçon deden alle knopjes het zoals ze behoorden en ook de waarschuwingslampjes. Alleen kon ik de werking van de chromen schakelaar net links van de asbak niet ontdekken. Zo trok ik hem -al rijdend over de route du soleil- af en toe uit en duwde ik hem af en toe weer terug…..maar er gebeurde niks….totdat ik thuis bij stilstand om de auto liep en er achter kwam dat een handige klusser de chromen knop als aan/uit accessoire had geïnstalleerd om de achteruitrijverlichting te bedienen…..vandaar dat zoveel Fransen hun DUIM (en idd niet die andere..) opstaken??? toen zij mij passeerden!?... ...
Tja en die extra schakelaars links onder het stuur (op de foto is er één te zien) zijn ook handig gehobbiet….gaan er bij restauratie allemaal uit!
Volgens mij had het jaeger tableau origineel geen stoplamp vwb het ‘67er dashboard….?! Wie weet hier meer van?
...ben er inmiddels achter dat-ie dat dus wel had….echter de plek van meerdere metertjes, lampjes wisselde nogal eens getuige alleen al het feit dat snelheidsmeter en toerenteller soms werden omgedraaid…