vlietmansje schreef:DriverD schreef:De sensor van de oliedruk zit onder de benzinepomp.
Contact aan, motor af: geen oliedruk, lampje brandt.
Klopt dus.Starten, aanslaan, lampje gaat uit.
Als het goed is…[/quoteDat is inderdaad zoals het hoort, ik vertypte me gister, het was laat
Het moet zijn, contact aan motor af GEEN lampje (wat dus wel zou horen). Zijn er reparatie panelen voor de voor-passagiersdeur-boven-voor-hoek (volg je me nog? ongeveer waar de spiegel zit)?
JoostDSuper5 schreef:vlietmansje schreef:DriverD schreef:De sensor van de oliedruk zit onder de benzinepomp.
Als het goed is…[/quoteDat is inderdaad zoals het hoort, ik vertypte me gister, het was laat
Het moet zijn, contact aan motor af GEEN lampje (wat dus wel zou horen). Zijn er reparatie panelen voor de voor-passagiersdeur-boven-voor-hoek (volg je me nog? ongeveer waar de spiegel zit)?
Binnenkant bedoel je zeker bij de handgreep ? Nee en dit zie je bijna bij elke snoek gescheurd
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
lupolo schreef:JoostDSuper5 schreef:vlietmansje schreef:DriverD schreef:De sensor van de oliedruk zit onder de benzinepomp.
Binnenkant bedoel je zeker bij de handgreep ? Nee en dit zie je bijna bij elke snoek gescheurd
Hier wat foto’s van de carburateur en de plek waar het motornummer hoort te zitten

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Fototje van mn vriendin die even pauze houd in de zon
Die heeft gelukkig nog geen last van roest
Maar zonder gekheid, die deuren zijn nog wel te redden.
Je kunt op diverse adressen, cypharse of de club, inzet plaatwerk kopen.
Nieuwe ruberhouders, binnenbakken tot en met een complete buitenhuid toe.
Je moet dan wel iemand regelen die voor je kan lassen of zelf een cursus volgen.
Het is best leuk werk en het geeft veel voldoening als een deur weer fris aan de auto hangt.
Bij de club kun je trouwens ook je deuren op laten knappen voor een schappelijke prijs.
veel succes.
Peter.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je hebt nog een lange weg te gaan als je voor concoursstaat gaat, maar je bent leuk begonnen!
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik herken in de foto’s twee dingen :
1) losse kabels onder de motorkap
2) Verfwerk wordt meestal aan de vrouwen uitbesteed (geldt in ieder geval ook bij ons thuis)
Groetjes en succes met de roestoratie.
Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Ik neem aan dat je nu tijdelijk aan het verven bent (die rode anti-roestverf?) om de roest een beetje af te remmen? Want dit moet natuurlijk gelast worden!
Enne..
bartjes schreef:....succes met de roestoratie.
!!
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Frank Selen schreef:Ik neem aan dat je nu tijdelijk aan het verven bent (die rode anti-roestverf?) om de roest een beetje af te remmen? Want dit moet natuurlijk gelast worden!
Enne..bartjes schreef:....succes met de roestoratie.
!!
Uiteraard!
Dit was alleen maar om te peilen in hoeverre de deuren verrot waren en welke delen ik er opnieuw in moet gaan lassen (dat ga ik dus zelf doen). Ik had bij franzose.de heel veel stukken gezien, iemand ervaring daarmee?
Concoursestaat zit er voorlopig nog niet in ik ben en blijf een student zonder geld, maar het doel voorlopig is om haar roest-vrij te krijgen en technisch sterk genoeg om gewoon te kunnen gebruiken. Uiterlijk komt later nog wel (misschien wel zelf spuiten in een doe-het-zelf spuiterij..)
De losse kabels onder de motorkap zijn het gevolg van een recente dynamo wissel. De originele extern geregelde dynamo (of de regelaar) deed helemaal geen klap meer. En in plaats van veel geld neer te leggen voor originele maar ook onbetrouwbaardere onderdelen, zit er nu een ford sierra dynamo in
deur is denk wel een probleem, zou een donor moeten gaan worden (bovenkant roest), deze heb je in diverse stadiums Bij intresse heb ik ook wel een nummer van iemand die DS onderdelen verkoop als Hobby in Amsterdam, en moet zeggen deze heeft veel voor een goede prijs !
Jeetje jij boft met zo’n vriendin, ik had steeds ruzie haha !
En inderdaad goed bezig !

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Reparatiestukken voor je deuren en spatborden kan je bijvoorbeeld bij het clubmagazijn kopen.
Lijmen van plaatwerkdelen kan een heel goed alternatief zijn voor lassen.
Citroen!
DriverD schreef:Reparatiestukken voor je deuren en spatborden kan je bijvoorbeeld bij het clubmagazijn kopen.
Lijmen van plaatwerkdelen kan een heel goed alternatief zijn voor lassen.
ook waarvan hij de foto liet zien ? Dat wist ik niet, weer wat geleerd.

- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Nee, dat stuk aan de bovenkant binnen ken ik ook niet als reparatiedeel.
Citroen!
DriverD schreef:Nee, dat stuk aan de bovenkant binnen ken ik ook niet als reparatiedeel.
Heeft iemand misschien ervaring met het repareren van die plek? Opzich ben ik wel handig, maar zo’n dubbele hoek lijkt me toch vrij lastig om na te maken…
Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen
Hoihoi
Doe ook even een slangetje over de uitloop van je radiator. Lang genoeg tot voorbij de remklauw, als ze dan nog eens piest loopt het niet op je rem.
Na het bijvullen zal het teveel aan water via de ontluchting aan de dop er langs het kraantje beneden uitkomen. Enkel bij warme motor kan dit voorvallen.
succes!

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
JoostDSuper5 schreef:
Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen
Hele vliegtuigen worden tegenwoordig gelijmd. Dan is het ook wel definitief genoeg voor een auto.
Volg je hart, gebruik je hoofd.