Behandeling bodemplaat
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 17 mei 2009 02:07 PM

Ik heb een vraag over de behandeling van de bodemplaat. Momenteel zit er op de bodem een laag beige/geel spul. Het is taai en nog steeds elastisch. Hierover is nog een laag teer aangebracht. Ondanks dit alles is er roest ontstaan. Inmiddels heb ik bijna alle oude lagen verwijderd met de slijpschijf met daarop een staalborstel. Nu blijft er echter tussen de naden van de diverse plaatdelen nog steeds dat oude spul zitten. Ik weet niet wat voor materiaal het is en of het vocht opneemt. Nu kan ik de naden behandelen met Owatrol zodat ze zich volzuigen maar ik kan het ook zo laten en de bodem verder gewoon traditioneel behandelen. Ik heb alleen geen vertrouwen in dat oude spul gezien de roest die ik tegenkom. Nu de vraag: is er een betere methode om roestvorming in de naden te voorkomen.
Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,
Martin

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 mei 2009 08:27 PM
  [ # 1 ]

Kaal maken met een staalborstel? Held!
Mike Sanders Fett komt het beste uit objectieve tests.

Citroen!

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 17 mei 2009 08:43 PM
  [ # 2 ]

En voor de iets kleinere beurs, vlakkenvet(warm aanbrengen)verkrijgbaar bij de betere tagrijn.Zit vaak na zeer lange periode nog perfect op de scheepshuid(binnenkant dan), smeer zelf alles wat rijd en vaart ermee in.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 17 mei 2009 09:07 PM
  [ # 3 ]

Wat is vlakkenvet en wat is een tagrijn?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 17 mei 2009 11:01 PM
  [ # 4 ]

Very Happy Was inderdaad niet het leukste werkje maar nu 2 dagen verder en 5 staalborstels armer is ze volledig kaal. Heeft iemand een idee wat er vanaf fabriek aan de onderzijde werd opgespoten. Dit spul was na 35 jaar nog zo ongelofelijk taai. Is Sanders vet ook geschikt voor de onderkant ik begreep dat het voor de holle ruimtes werd gebruikt.

Gr. Martin

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 17 mei 2009 11:58 PM
  [ # 5 ]

tagrijn is winkel voor scheepsbenodigdheden. Vlakkenvet is vet wat heet op het vlak van een schip word gegoten,loopt vervolgens in alle kieren en stolt ,blijft elastisch, hecht goed en sluit ook goed af.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2435
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 18 mei 2009 03:05 AM
  [ # 6 ]
Martin schreef:

2 dagen verder en 5 staalborstels armer….....

Voor de andere helden die dit ook nog eens willen proberen. Met een verffohn en plamuurmes of verfkwabber kom je ook een heel eind.
Het weghalen van anti-steenslag is een dodelijke klus met de roterende staalborstel omdat je het meer verplaatst dan meteen eraf borstelt….....

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 401
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 18 mei 2009 03:35 AM
  [ # 7 ]

f.rockefeller schreef

En voor de iets kleinere beurs, vlakkenvet(warm aanbrengen)verkrijgbaar bij de betere tagrijn.Zit vaak na zeer lange periode nog perfect op de scheepshuid(binnenkant dan), smeer zelf alles wat rijd en vaart ermee in.

Met dat spul heb ik ook heel wat ervaring, pak em beet enkele honderden vierkante meters uit mijn schepencarriere.
Toen ik dus de afgelopen winter het wereldberoemde Mike Sanderfett stond te verwarmen en te verwerken, bleek dat exakt hetzelfde van structuur te zijn en te ruiken als het iets minder beroemde vlakkenvet.

Als iemand nog een adres weet waar ik het kan kopen houd ik me aanbevolen, ik kan het zelf nergens meer kopen, niet bij de tagrijn en ook niet bij de bunkerstations die het vroeger wel hadden. Ik heb me ook laten vertellen dat het middeltje inmiddels in NL verboden zou zijn.

Gert

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 18 mei 2009 10:44 AM
  [ # 8 ]

Femm met winkels in Antwerp en Rotterdam kun je proberen, en laatst stond er ook nog op marktplaats iemand die het aanbood, in de zg. bruine vloot circuleert dit goedje nog.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 mei 2009 07:36 PM
  [ # 9 ]
DriverD schreef:

Kaal maken met een staalborstel? Held!

Dus de beste methode is verffohn+plamuurmes? Ik zit nl. ook altijd met die staalborstel, maar erg lekker werken is het niet…

Profiel  
 
Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 401
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 18 mei 2009 09:24 PM
  [ # 10 ]

f.rockefeller schreef:

Femm met winkels in Antwerp en Rotterdam kun je proberen, en laatst stond er ook nog op marktplaats iemand die het aanbood, in de zg. bruine vloot circuleert dit goedje nog.

OK dank je wel voor de informatie, het is n.l. perfect spul.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 mei 2009 12:23 AM
  [ # 11 ]
fluidphreak schreef:
DriverD schreef:

Kaal maken met een staalborstel? Held!

Dus de beste methode is verffohn+plamuurmes? Ik zit nl. ook altijd met die staalborstel, maar erg lekker werken is het niet…

Verfafbrander en plamuurmes, idd.

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook