3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
schakelen 23 i.e BVH
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 19 mei 2009 03:52 AM
  [ # 31 ]

Sorry was een stap vergeten te vermelden , hier de nieuwe werkwijze voor de basisafstelling van de koppelingsregelaar:


Na een avond koppelingsregelaar de-monteren en afregelen…..De basisafstelling…...Bij mij stond die helemaal verkeerd .......en werkte juist tegenovergesteld(stationair max. retour en volgas minimaal)

Ik heb ook geprobeerd om het aantal slagen uitdraaien te tellen (nadat de schroef geheel ingedraaid is) om het jullie makkelijker te maken , maar dit werkt niet goed en zal van regelaar tot regelaar verschillen

LET OP! BASISAFSTELLING STAP VOOR STAP UITVOEREN , REROUR VENTIEL KAN OP 2 MANIEREN BEDIEND WORDEN (STATIONAIR MINIMAAL EN MAXIMAAL RETOUR)

*Regelaar demonteren (werkt het makkelijkste maar niet noodzakelijk)

*Stelschroef zo ver los draaien tot hij naar buiten gedrukt word (meer dan 20 slagen!) , STELSCHROEF NIET VERWIJDEREN!

*Pen in gat plaatsen voor stationaire stand.

*Rechter opening (aanvoer/retour vanaf bloc hydraulique) onder druk zetten (luchtdruk)

*Stelschroef rechtsom draaien tot drukverlies nihil is.

*Rechtsom doordraaien tot drukverlies weer toeneemt

*Linksom terug draaien tot drukverlies minimaal is.

*Pen verwijderen en zo ver linksom terug draaien tot drukverlies minimaal en gelijk is bij zowel de stationaire als vol gas stand


Dit is de basisafstelling waarbij de koppelingsregelaar een minimale hoeveelheid lhm retour laat stromen en de koppeling het rustigste aangrijpt. Vanaf hier kan de regelaar naar wens afgesteld worden in stappen van max. een halve slag per keer.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook