Goedemorgen allemaal,
Ben sinds november vorig jaar eindelijk in bezit van een Dsuper5. Al vanaf ‘92 lekkerbaardend naar de godinnen gekeken, maar altijd auto’s van de zaak gereden en alleen een auto voor de heb daar had ik geen tijd voor.
Heb bij het kleppen stellen het onderrubber en de bougieschachtrubbers vervangen, maar langs de bougiegaten lekt nu olie. Ik heb de bouten beide nog iets aangehaald, maar dat helpt niet voldoende.
Ik hoorde dat je met vulringen onder de bougieschatrubbers de lekkage kan tegen gaan.
Klopt dit? en gebruik ik daar rubber O-ringen voor of juist kopere o-ringen?
Alvast bedankt
ps ik merk dat ik nog alleen maar heb gereden en gesleuteld, maar nog geen foto’s heb. Zal ik snel bijvoegen…
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen



Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
hoi
als je de bougieschachtrubbers verwijderd zie je dat die rusten op vulringen. informeer eens bij een onderdelen leverancier of ze deze hebben. dit zou de ideale vulring zijn.
gr bjorn












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is wel al het een en ander over geschreven. Je moet de hoogte van de rand opmeten en dan naar de betere ijzerzaak, OF er gewoon die originele ijzeren ringen tussendoen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>