3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Net een DSuper5 gekocht en heb wat vragen
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 15 mei 2009 01:30 PM
  [ # 31 ]
vlietmansje schreef:
DriverD schreef:

De sensor van de oliedruk zit onder de benzinepomp.

Contact aan, motor af: geen oliedruk, lampje brandt.
Klopt dus.

Starten, aanslaan, lampje gaat uit.
Als het goed is…[/quote

Dat is inderdaad zoals het hoort, ik vertypte me gister, het was laat Rolling Eyes

Het moet zijn, contact aan motor af GEEN lampje (wat dus wel zou horen). Zijn er reparatie panelen voor de voor-passagiersdeur-boven-voor-hoek (volg je me nog? ongeveer waar de spiegel zit)?

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 15 mei 2009 06:31 PM
  [ # 32 ]
JoostDSuper5 schreef:
vlietmansje schreef:
DriverD schreef:

De sensor van de oliedruk zit onder de benzinepomp.

Contact aan, motor af: geen oliedruk, lampje brandt.
Klopt dus.

Starten, aanslaan, lampje gaat uit.
Als het goed is…[/quote

Dat is inderdaad zoals het hoort, ik vertypte me gister, het was laat Rolling Eyes

Het moet zijn, contact aan motor af GEEN lampje (wat dus wel zou horen). Zijn er reparatie panelen voor de voor-passagiersdeur-boven-voor-hoek (volg je me nog? ongeveer waar de spiegel zit)?

Binnenkant bedoel je zeker bij de handgreep ? Nee en dit zie je bijna bij elke snoek gescheurd

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 16 mei 2009 10:02 PM
  [ # 33 ]
lupolo schreef:
JoostDSuper5 schreef:
vlietmansje schreef:
DriverD schreef:

De sensor van de oliedruk zit onder de benzinepomp.

Contact aan, motor af: geen oliedruk, lampje brandt.
Klopt dus.

Starten, aanslaan, lampje gaat uit.
Als het goed is…[/quote

Dat is inderdaad zoals het hoort, ik vertypte me gister, het was laat Rolling Eyes

Het moet zijn, contact aan motor af GEEN lampje (wat dus wel zou horen). Zijn er reparatie panelen voor de voor-passagiersdeur-boven-voor-hoek (volg je me nog? ongeveer waar de spiegel zit)?

Binnenkant bedoel je zeker bij de handgreep ? Nee en dit zie je bijna bij elke snoek gescheurd

ik bedoel hier:
 

Hier wat foto’s van de carburateur en de plek waar het motornummer hoort te zitten Confused
     

En nu de foto’s van het roestfestijn:
           

Fototje van mn vriendin die even pauze houd in de zon Wink
 

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 16 mei 2009 10:23 PM
  [ # 34 ]

Fototje van mn vriendin die even pauze houd in de zon

Die heeft gelukkig nog geen last van roest Very Happy

Maar zonder gekheid, die deuren zijn nog wel te redden.
Je kunt op diverse adressen, cypharse of de club, inzet plaatwerk kopen.
Nieuwe ruberhouders, binnenbakken tot en met een complete buitenhuid toe.
Je moet dan wel iemand regelen die voor je kan lassen of zelf een cursus volgen.
Het is best leuk werk en het geeft veel voldoening als een deur weer fris aan de auto hangt.
Bij de club kun je trouwens ook je deuren op laten knappen voor een schappelijke prijs.
veel succes.

Peter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 mei 2009 02:32 AM
  [ # 35 ]

Je hebt nog een lange weg te gaan als je voor concoursstaat gaat, maar je bent leuk begonnen! Smile

Citroen!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 17 mei 2009 02:39 AM
  [ # 36 ]

Ik herken in de foto’s twee dingen :
1) losse kabels onder de motorkap
2) Verfwerk wordt meestal aan de vrouwen uitbesteed (geldt in ieder geval ook bij ons thuis)  Laughing

Groetjes en succes met de roestoratie.

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 17 mei 2009 01:48 PM
  [ # 37 ]

Ik neem aan dat je nu tijdelijk aan het verven bent (die rode anti-roestverf?) om de roest een beetje af te remmen? Want dit moet natuurlijk gelast worden!
Enne..

bartjes schreef:

....succes met de roestoratie.

!!

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 17 mei 2009 04:30 PM
  [ # 38 ]
Frank Selen schreef:

Ik neem aan dat je nu tijdelijk aan het verven bent (die rode anti-roestverf?) om de roest een beetje af te remmen? Want dit moet natuurlijk gelast worden!
Enne..

bartjes schreef:

....succes met de roestoratie.

!!

Uiteraard!

Dit was alleen maar om te peilen in hoeverre de deuren verrot waren en welke delen ik er opnieuw in moet gaan lassen (dat ga ik dus zelf doen). Ik had bij franzose.de heel veel stukken gezien, iemand ervaring daarmee?

Concoursestaat zit er voorlopig nog niet in Wink ik ben en blijf een student zonder geld, maar het doel voorlopig is om haar roest-vrij te krijgen en technisch sterk genoeg om gewoon te kunnen gebruiken. Uiterlijk komt later nog wel (misschien wel zelf spuiten in een doe-het-zelf spuiterij..)

De losse kabels onder de motorkap zijn het gevolg van een recente dynamo wissel. De originele extern geregelde dynamo (of de regelaar) deed helemaal geen klap meer. En in plaats van veel geld neer te leggen voor originele maar ook onbetrouwbaardere onderdelen, zit er nu een ford sierra dynamo in Laughing

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 17 mei 2009 04:40 PM
  [ # 39 ]

deur is denk wel een probleem, zou een donor moeten gaan worden (bovenkant roest), deze heb je in diverse stadiums Smile Bij intresse heb ik ook wel een nummer van iemand die DS onderdelen verkoop als Hobby in Amsterdam, en moet zeggen deze heeft veel voor een goede prijs !

Jeetje jij boft met zo’n vriendin, ik had steeds ruzie haha !

En inderdaad goed bezig !

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 mei 2009 08:32 PM
  [ # 40 ]

Reparatiestukken voor je deuren en spatborden kan je bijvoorbeeld bij het clubmagazijn kopen.
Lijmen van plaatwerkdelen kan een heel goed alternatief zijn voor lassen.

Citroen!

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 17 mei 2009 11:26 PM
  [ # 41 ]
DriverD schreef:

Reparatiestukken voor je deuren en spatborden kan je bijvoorbeeld bij het clubmagazijn kopen.
Lijmen van plaatwerkdelen kan een heel goed alternatief zijn voor lassen.

ook waarvan hij de foto liet zien ? Dat wist ik niet, weer wat geleerd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 mei 2009 12:53 AM
  [ # 42 ]

Nee, dat stuk aan de bovenkant binnen ken ik ook niet als reparatiedeel.

Citroen!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 19 mei 2009 04:59 PM
  [ # 43 ]
DriverD schreef:

Nee, dat stuk aan de bovenkant binnen ken ik ook niet als reparatiedeel.

Heeft iemand misschien ervaring met het repareren van die plek? Opzich ben ik wel handig, maar zo’n dubbele hoek lijkt me toch vrij lastig om na te maken…

Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen Wink

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 19 mei 2009 05:26 PM
  [ # 44 ]

Hoihoi

Doe ook even een slangetje over de uitloop van je radiator. Lang genoeg tot voorbij de remklauw, als ze dan nog eens piest loopt het niet op je rem.
Na het bijvullen zal het teveel aan water via de ontluchting aan de dop er langs het kraantje beneden uitkomen. Enkel bij warme motor kan dit voorvallen.

succes!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 mei 2009 06:58 PM
  [ # 45 ]
JoostDSuper5 schreef:

Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen Wink

Hele vliegtuigen worden tegenwoordig gelijmd. Dan is het ook wel definitief genoeg voor een auto.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook