Ik ben me al een tijdje aan het blind staren op deze Sport:
http://link.marktplaats.nl/249828571
Ik kan weinig aan de BX ontdekken wat me irriteerd of het zou het verkeerde interieur moeten zijn, dat is niet origineel meen ik.
Tegenwoordig rij ik in een Fiat station, geen verkeerde auto, doet wat ie moet doen maar ik heb er niks mee…..
Wie kent deze BX Sport, is er misschien al eens naar gaan kijken en heeft eventueel wat aanvullende info voor mij voordat ik de tocht waag, want dat is een goeie 250 kilometer voor mij. Volgens de RDW staat hij er al een tijdje en ik kan me zo voorstellen dat deze hier wel eens gepasseerd is.
Marc
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
die staat al erg lang te koop, volgend de huidige advertentie pas sinds 6 mei maar hiervoor was de vraagprijs 1750 en daarvoor zelfs 1950. als ik me niet vergis is ze besproken in het te koop draadje in het bx gedeelte.

Totaal aantal Berichten: 2779
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Misschien een idee om in dat soort draadjes voortaan het kenteken te vermelden? Dat zoekt makkelijker.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
ik denk niet dat aanbieders altijd blij zijn als we hier kentekens van hun auto’s gaan posten

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Ik ken de wagen niet maar om als dagelijkse wagen te gebruiken reken toch maar op een verbruik van 11l/ 100km…. dure 98 benzine
achterbank is nooit in twee delen deelbaar geweest op een sport…
maar voor de rest ziet ie er proper uit…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:Ik ken de wagen niet maar om als dagelijkse wagen te gebruiken reken toch maar op een verbruik van 11l/ 100km…. dure 98 benzine
achterbank is nooit in twee delen deelbaar geweest op een sport…
maar voor de rest ziet ie er proper uit…
Dat van de 98 benzine en verbruik dat weet ik wel, maar dat boeit me niet zo veel (niet dat het geld me op de rug groeit ) maar ik heb een 1 op 6 gebruikende Mazda RX-7 in de garage staan dus ik ben wel wat gewend
Als ik heel diep in mijn geheugen graaf had de GT een soort visgraat interieur en ik kan me zo voorstellen dat dat van een Sport uit die tijd ook zoiets moet zijn geweest. Dit komt zo te zien uit een GTI.
Ik heb al meerdere BX’en gehad waaronder een GT uit ‘86. De laatste BX die ik had was een Progress uit ‘91 zo’n 2 jaar geleden die ik toen uiterlijk omgebouwd heb naar een mk2 16V, de wat oudere forumgangers zullen die zich waarschijnlijk nog wel herinneren: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=171220&highlight;=
Na de BX een Corrado G60 volledig opgeknapt en ondertussen een oude hobby weer opgepakt namelijk RC-vliegen. Kisten pasten niet in de corrado dus ook die weer verkocht en daarna dus die Marea gehaald. Die doet wat ie moet doen namelijk vliegtuigen slikken maar zoals gezegd…..ik heb er niks mee
Stiekem ben ik altijd de bx’en hier en daar blijven volgen en zo ook dit forum…...het ding laat me niet los . Daarbij hebben ze een zee van ruimte dus dat is ook geen probleem, daar heb ik niet eens een break voor nodig.
Maar dan wil ik niet zo maar een BX, het moet wel iets aparts zijn, maar vooral in goede techniesche staat. Daarom vroeg ik ook naar deze Sport in de hoop dat er al eens mensen naar waren gaan kijken. Ik ga eerder op het eerlijke oordeel van de mensen hier af dan een betweterige verkoper te geloven aan de telefoon en voor niets die afstand te rijen. Gelukkig weet ik genoeg van de BX af zodat ik weet waar te kijken naar eventuele gebreken.
Pfff, moeilijk en jammer dat ie voor mij zo ver weg staat…....
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ik heb bij de buren gelezen dat het ding in een goede staat moet zijn. En als ze er 6 maanden garantie op geven neem ik aan dat de garage in kwestie er ook vertrouwen in heeft.
(Leuk je weer hier te zien trouwens )
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Ik heb bij de buren gelezen dat het ding in een goede staat moet zijn. En als ze er 6 maanden garantie op geven neem ik aan dat de garage in kwestie er ook vertrouwen in heeft.
(Leuk je weer hier te zien trouwens
)
Hey, een oude bekende….Leendert Jan was het meen ik? En volgens mij hebben wij nog samen onder jou zwarte GTI ergens in het midden van het land gelegen om een slang te verwisselen?
Tsja, die 6 maanden garantie op een 23 jaar oude auto? wat moet ik me daar bij voorstellen, die mag ie houden van mij en wat van de prijs af doen
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ja dat klopt haha. Oktober 2006 was dat dacht ik. Alweer een behoorlijk tijdje terug.
Ik ben zelf overigens groot voorstander van garantie van hier tot de hoek van de straat .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Over die sport heb ik al meerdere verhalen gehoord, onder andere dat het een roestbak zou zijn (...) Ik ben bang dat je toch zelf zult moeten gaan kijken om te zien of het wat is. De garantie ging (in een eerdere advertentie van dezelfde aanbieder) alleen over het draaiende gedeelte. Stel je daar dus, zachtjes gezegd, niet teveel van voor
Overigens heb ik nog een geinige GT in de aanbieding voor niet te veel.
Wel wat werk eraan maar de onderdelen zitten erbij…

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
kwa plaatwerk is de sport nog strak (athans dat was die in 2007 ik weet niet meer wanneer ik ben wezen kijken) hier en daar wel plekjes en een paar dopjes op de kofferklep
Het interieur vind ik persoonlijk erg jammer maar geen punt om hem te laten staan. Destijds zat er een schuifdakje in (universeel geval) maar wel ideaal!
Waarom ik hem toen heb laten staan was omdat ik nog de GT had en hij niet wilde ruilen (vorige eigenaar) bijkomend was dat de koppeling er toen aan zat te komen (ik begreep dat deze vervangen was) de distri weet ik zo niet meer.
Ook zat de achterbumper met een hele dikke engelse bout vast. (aan de zijkant)
Destijds (vorige eigenaar) was de achterkant ook redelijk krokant (bij ophanging achtersubframe) Er is mij verteld dat ook dit is bijgewerkt.
Het was toen een lekker rijdende sport die ik wel bij mij zag staan. Maar ik ben toen toch begonnen aan de ombouw van de 1400.
Al met al kan dit nu een koopje zijn. Mijn advies, heen gaan kijken en goed kijken. Het blijft een type 1 dus let extra op de roest.
Al met al staat hij daar nu 1,5 jaar stil denk ik. En in het begin te koop voor bijna 3000 euro.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Hey Daan, jou ken ik ook nog, zelfs 1 of 2x bij je geweest meen ik
Zoals jij het me nu verteld vergaat me de zin eigenlijk…....subframe, achterkant krokant enz. is denk ik vragen om problemen en dan kan hij er van de buitenkant nog zo goed uitzien, dan is 1450 al te veel.
Ik wil dus absoluut geen roestbak…...punt!
Ik ga eens met mijn broer overleggen of het de moeite waard is om heen te rijden.
@Hilko, bedankt voor het aanbod, maar je ziet dat is nou nét hetgene ik niet wil
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
marx-7 schreef:
@Hilko, bedankt voor het aanbod, maar je ziet dat is nou nét hetgene ik niet wil
Dat begreep ik al…
Maarre, wel succes met zoeken!

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ja marc, mij ken je wel! en je hond kent me ook
Voor het zelfde geld is alle roest netjes aangepakt en dan heb je een nette sport voor dat geld!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Ja marc, mij ken je wel! en je hond kent me ook
![]()
Voor het zelfde geld is alle roest netjes aangepakt en dan heb je een nette sport voor dat geld!
Die hond heb ik ook nog steeds, al wordt ie een dagje ouder…
Wat de Sport betreft dat ga ik eens aan de achterkant van mijn ogen bekijken. Oók zou ik eerst mijn huidige auto kwijt moeten zien te raken.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
hey marc leuk dat je weer voor een citroën gaat joh!
Mocht je nog een bx sport interieur zoeken later, ik heb er nog wel 1 staan compleet met deurpanelen