4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Net een DSuper5 gekocht en heb wat vragen
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 19 mei 2009 08:37 PM
  [ # 46 ]
Brian schreef:
JoostDSuper5 schreef:

Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen Wink

Hele vliegtuigen worden tegenwoordig gelijmd. Dan is het ook wel definitief genoeg voor een auto.

Ja dat is ook wel zo, lotus frames worden tenslotte ook al jaren gelijmd, maar ik ben toch van mening dat als je kunt lassen, dat dat beter is dan lijmen met commercieel verkrijgbare lijmen. Maar meningen mogen verschillen Wink

Nu wat slechter nieuws, ik heb meer roest gevonden, op een vervelende plek. De bovenrand tussen raam en dak, onder het rubber Sad Volgens mij moet de voorruit eruit en het dak eraf voordat ik daar bij kan en kan lassen. Is dit een beetje te doen? Is het niet misschien makkelijker om van een donor snoek die hele bovenste rand over te zetten?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 mei 2009 10:29 PM
  [ # 47 ]
JoostDSuper5 schreef:

Nu wat slechter nieuws, ik heb meer roest gevonden, op een vervelende plek. De bovenrand tussen raam en dak, onder het rubber Sad Volgens mij moet de voorruit eruit en het dak eraf voordat ik daar bij kan en kan lassen. Is dit een beetje te doen? Is het niet misschien makkelijker om van een donor snoek die hele bovenste rand over te zetten?

Dat komt bij wel meer DS-en voor. Schijnt niet zo’n probleem te zijn. Er zijn nieuwe dakranden te krijgen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 mei 2009 10:39 AM
  [ # 48 ]
JoostDSuper5 schreef:
DriverD schreef:

Nee, dat stuk aan de bovenkant binnen ken ik ook niet als reparatiedeel.

Heeft iemand misschien ervaring met het repareren van die plek? Opzich ben ik wel handig, maar zo’n dubbele hoek lijkt me toch vrij lastig om na te maken…

Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen Wink

Jij moet duidelijk nog veel leren…. (Onder andere luisteren naar goede adviezen en pas oordelen als je meer kennis hebt). Wink

Citroen!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 20 mei 2009 01:08 PM
  [ # 49 ]
DriverD schreef:
JoostDSuper5 schreef:
DriverD schreef:

Nee, dat stuk aan de bovenkant binnen ken ik ook niet als reparatiedeel.

Heeft iemand misschien ervaring met het repareren van die plek? Opzich ben ik wel handig, maar zo’n dubbele hoek lijkt me toch vrij lastig om na te maken…

Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen Wink

Jij moet duidelijk nog veel leren…. (Onder andere luisteren naar goede adviezen en pas oordelen als je meer kennis hebt). Wink

Op het gebeid van Citroens moet ik zeker nog meer leren, ik ben alleen Japans gewend Wink

Wat betreft dat lijmen spreek ik slechts mijn persoonlijke voorkeur uit voor lassen, aangezien ik kan lassen, een MIG lasapparaat heb en slechte ervaringen heb lijmen.

Ik wil(de) zeker niet arrogant of overmoedig overkomen! Sorry als ik iemand heb beledigd, ik probeer altijd te luisteren naar adviezen van mensen die er duidelijk meer vanaf weten Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 mei 2009 01:12 PM
  [ # 50 ]

Ok, geen probleem.

Een aantal weken geleden was er een regio-avond in de regio Arnhem over plaatwerk lassen vs. lijmen. Conclusie daar was: Lijmen (met de juiste lijm natuurlijk) wordt zeer strak, sterk en je brengt er geen warmte of potentiele roestbronnen mee in je plaatwerk.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2009 01:21 PM
  [ # 51 ]

Tegenwoordig zijn hele grote delen van vliegtuigvleugels gelijmd! Dat zegt genoeg!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 30 mei 2009 07:58 PM
  [ # 52 ]
bogaard77 schreef:

Tegenwoordig zijn hele grote delen van vliegtuigvleugels gelijmd! Dat zegt genoeg!

Komt bij dat bij het lassen van portieren vaak de vouw in het plaatwerk naar binnen gaat staan in het midden van het portier. Dit vindt de spuiter niet leuk aangezien deze eerst een dikke en grote laag plamuur moet smeren en strak maken….

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 01 juni 2009 12:41 AM
  [ # 53 ]

Aangezien ik buiten sleutel en het vandaag harstikke mooi weer was, heb ik dus lekker zitten prutsen Wink

Tegen het advies van de gebelde “experts” heb ik zelf de remservo vervangen. Demonteren duurde een klein uurtje (zonder brug of krikken overigens), vervolgens de servo uit elkaar gehaald en die zag er nog super uit, passingen waren nog goed en de boring schoon en netjes.

Volgens de volgende expert zijn remservo’s versleten als er olie achter het dopje staat, achter dit dopje zit echter een afvoerkanaaltje om de kleine hoeveelheid olie die daar komt af te voeren.

Remservo monteren duurde eer een halfuurtje waarna alles weer netjes naar behoren werkte. Uiteindelijk denk ik 3 uur mee bezig geweest, zonder brug of krikken.

Als laatste heb ik me gebogen over de zogeheten treiterslang, als het de slang is die ik denk dat het is (er loopt maar 1 dikke rubberen slang van de HD regelaar toch?) dan is het ook niet zo’n drama als men doet vermoeden.

Ik wil hiermee absoluut niet mensen onderuit halen, of misinformatie verspreiden, je moet handig zijn om dit te kunnen en over goed gereedschap beschikken.
Maar als je informatie gaat inwinnen over een klus/reparatie, gebruik dan zoveel mogelijk bronnen, lees alles wat je kunt en durf ook bronnen in twijfel te trekken. Zeker als deze bronnen er voordeel bij kunnen hebben om misinformatie te verstrekken…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 juni 2009 01:39 AM
  [ # 54 ]
JoostDSuper5 schreef:

Maar als je informatie gaat inwinnen over een klus/reparatie, gebruik dan zoveel mogelijk bronnen, lees alles wat je kunt en durf ook bronnen in twijfel te trekken. Zeker als deze bronnen er voordeel bij kunnen hebben om misinformatie te verstrekken…

Je spreekt in raadselen. Welke bronnen verstrekken welke misinformatie?

Citroen!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 01 juni 2009 01:49 AM
  [ # 55 ]
DriverD schreef:
JoostDSuper5 schreef:

Maar als je informatie gaat inwinnen over een klus/reparatie, gebruik dan zoveel mogelijk bronnen, lees alles wat je kunt en durf ook bronnen in twijfel te trekken. Zeker als deze bronnen er voordeel bij kunnen hebben om misinformatie te verstrekken…

Je spreekt in raadselen. Welke bronnen verstrekken welke misinformatie?

Ik wil geen mensen zwart maken of benadelen, daarom noem ik geen namen. Ik heb destijds 3 DS experts/restaurateurs gebeld om informatie te winnen over het vervangen van de remservo. Deze vertelden mij alle 3 dat het heel duur was (veel arbeid, moest op de brug, etc), de servo per se vervangen moest worden (ipv nieuw dopje) en dat ik het maar beter door hun moest laten doen.

Alweer, ik bedoel hier niks slechts mee, behalve dat ik mensen oproep om zelf na te denken en niet klakkeloos alles te slikken wat mensen te melden hebben. Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 juni 2009 01:55 AM
  [ # 56 ]

Zelf nadenken en niet kritiekloos alle informatie voor zoete koek slikken is altijd goed.
Veel hangt af van hoe handig je zelf bent. Dat kunnen “experts” niet altijd inschatten.
Waren de 3 genoemde bedrijven “DS-club-partnergarages”?

Citroen!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 01 juni 2009 06:53 PM
  [ # 57 ]
DriverD schreef:

Zelf nadenken en niet kritiekloos alle informatie voor zoete koek slikken is altijd goed.
Veel hangt af van hoe handig je zelf bent. Dat kunnen “experts” niet altijd inschatten.
Waren de 3 genoemde bedrijven “DS-club-partnergarages”?

nee het waren wel bedrijven gevonden van de DS club website, maar geen partner garages.

Volgende vraag! Sinds kort lekt ze redelijk veel LHM en dan vooral als ik haar heb geparkeerd en een nachtje stilstaat. Dit klinkt als een lekke retour slang van de Hd regelaar, niet? Ik wil even van onderen goed bekijken waar de vloeistof vandaan komt, maar ik ben niet zeker waar ik de assteunen kan plaatsen Surprisedops: Kan ik steunen onder die grote kokerbalken zetten?

bedankt Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 juni 2009 11:31 PM
  [ # 58 ]

Kan de treiterslang zijn ja.

Ondersteunen kan je je DS aan de voor- en achterkant van de kokers. Beter is nog onder de sneppen te steunen, ongeveer daar waar je wielophanging vast xit. En sowieso nooit op een steun vertrouwen: Die kan door een rotte plek in de bodem schieten…..

Citroen!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 01 juni 2009 11:35 PM
  [ # 59 ]
DriverD schreef:

Kan de treiterslang zijn ja.

Ondersteunen kan je je DS aan de voor- en achterkant van de kokers. Beter is nog onder de sneppen te steunen, ongeveer daar waar je wielophanging vast xit. En sowieso nooit op een steun vertrouwen: Die kan door een rotte plek in de bodem schieten…..

Dankje, als ik niet kan vertrouwen op een assteun alleen, wat stel je dan voor als backup? Volgens mij is de bodem behoorlijk hard, maar het is idd wel een reeel gevaar.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 juni 2009 11:42 PM
  [ # 60 ]

Houtblokken (groot oppervlak) en de wielen, als je ze gedemonteerd hebt.

Citroen!

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook