hoi mensen
zou het mogelijk zijn om een type 2/3 bx motor te monteren in een bx type 1 met behoud van origineel dashboard en satelieten. Ik dacht mischien is het mogelijk om van een type 2/3 donor een kabelboom en motor erin te leggen en dan bv de type 1 dash delen en satellieten terug te monteren. tips welkom
.
groeten rik
Volgens mij krijg je een probleempje met de bovenste motorsteun.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Voor zover ik weet is dat motorsteunverhaal alleen het geval als je in een type 1 1400 een 1600 wil monteren. Anders zou het gewoon moeten kunnen.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Voor zover ik weet is dat motorsteunverhaal alleen het geval als je in een type 1 1400 een 1600 wil monteren. Anders zou het gewoon moeten kunnen.
Aah oke dan, en hoe zit het met het subframe ??
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
alles is plug en play
Ik zou gelijk even naar het subframe kijken of die van de type 1 niet verroest is of gaat worden. Nu heb je een leuke gelegenheid om dat te wisselen.
Wat komt erin te liggen? (en waarin?)
Denk je wel even aan de RDW (herkeuring a 55 euro) anders ben je in theorie onverzekerd (bij meeste verzekening maatschappijen)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

- BX Sport MK2
- AX GT chic
oowja, kabelboom wordt dan wel zelfbouw ivm andere zekeringen kast
@ Rik Jongeneelen
Laat eerst eens weten om wat carrossiere en wat voor type motor het gaat.
Want iedereen roept wel over motorsteun zus en kabelboom zo.
Maar tussen een 1400 uit een serie 1 of een 1400 uit een vroege serie 2 zit natuurlijk geen verschil.
Net zoals een geen verschil zit tussen een 16 of 19 carb. uit een serie 1 of een 16-19 carb. uit een serie 2.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
veertien E-tje schreef:
Aah oke dan, en hoe zit het met het subframe ??
Een Bix met 1400 150-motor heeft meestal geen motorsteun bovenaan, en een ander subframe met een extra motorsteun. Een 1600 of 1900 heeft gewoon een normaal subframe en een motorsteun boven.
Eveneens ben ik tevens ook.

- BX Sport MK2
- AX GT chic
aanvulling: ik ging er natuurlijk vanuit dat het om een niet BX 1400 type 1 ging. En dat er een niet carb in kwam.
waarschijnlijk gaat het om zijn sport. zonde om dat blok uit de sport te vervangen door een type2/3 vind ik persoonlijk

Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Beetje afhankelijk van het type blok, mijn GT blok verving ik door een type 3 diesel, en ik bouwde de originele GT bedrading op de diesel.
Dat gaat ook met injectie, echter dan komt natuurlijk de rest van de kabelsalade erbij. Meest vervelende is dat jouw Sport geen gaten heeft voor de injectiekabelboom vanaf interieur door A-stijl en door het binnenscherm.
Welke bak wil je monteren? Is van belang voor het hebben van een bdp-sensor op de bak, verder heb je een geschikt type-3 vliegwiel nodig. Wellicht past het koppelingshuis van een BE-3 op jouw BE-1.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY