motorwissel type 1
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 20 mei 2009 08:59 PM

hoi mensen

zou het mogelijk zijn om een type 2/3 bx motor te monteren in een bx type 1 met behoud van origineel dashboard en satelieten. Ik dacht mischien is het mogelijk om van een type 2/3 donor een kabelboom en motor erin te leggen en dan bv de type 1 dash delen en satellieten terug te monteren. tips welkom
.
groeten rik

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 20 mei 2009 09:25 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij krijg je een probleempje met de bovenste motorsteun.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 20 mei 2009 09:29 PM
  [ # 2 ]

Voor zover ik weet is dat motorsteunverhaal alleen het geval als je in een type 1 1400 een 1600 wil monteren. Anders zou het gewoon moeten kunnen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 20 mei 2009 09:34 PM
  [ # 3 ]
knäckor schreef:

Voor zover ik weet is dat motorsteunverhaal alleen het geval als je in een type 1 1400 een 1600 wil monteren. Anders zou het gewoon moeten kunnen.

Aah oke dan, en hoe zit het met het subframe ??

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 mei 2009 09:42 PM
  [ # 4 ]

alles is plug en play Wink

Ik zou gelijk even naar het subframe kijken of die van de type 1 niet verroest is of gaat worden. Nu heb je een leuke gelegenheid om dat te wisselen.

Wat komt erin te liggen? (en waarin?)

Denk je wel even aan de RDW (herkeuring a 55 euro) anders ben je in theorie onverzekerd (bij meeste verzekening maatschappijen)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 mei 2009 09:46 PM
  [ # 5 ]

oowja, kabelboom wordt dan wel zelfbouw ivm andere zekeringen kast

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 20 mei 2009 09:53 PM
  [ # 6 ]

@ Rik Jongeneelen

Laat eerst eens weten om wat carrossiere en wat voor type motor het gaat.  Wink

Want iedereen roept wel over motorsteun zus en kabelboom zo.


Maar tussen een 1400 uit een serie 1 of een 1400 uit een vroege serie 2 zit natuurlijk geen verschil.

Net zoals een geen verschil zit tussen een 16 of 19 carb. uit een serie 1 of een 16-19 carb. uit een serie 2.  Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 20 mei 2009 09:54 PM
  [ # 7 ]
veertien E-tje schreef:

Aah oke dan, en hoe zit het met het subframe ??

Een Bix met 1400 150-motor heeft meestal geen motorsteun bovenaan, en een ander subframe met een extra motorsteun. Een 1600 of 1900 heeft gewoon een normaal subframe en een motorsteun boven.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 mei 2009 10:10 PM
  [ # 8 ]

aanvulling: ik ging er natuurlijk vanuit dat het om een niet BX 1400 type 1 ging. En dat er een niet carb in kwam.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 20 mei 2009 11:07 PM
  [ # 9 ]

waarschijnlijk gaat het om zijn sport. zonde om dat blok uit de sport te vervangen door een type2/3 vind ik persoonlijk

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 mei 2009 11:59 AM
  [ # 10 ]

Beetje afhankelijk van het type blok, mijn GT blok verving ik door een type 3 diesel, en ik bouwde de originele GT bedrading op de diesel.

Dat gaat ook met injectie, echter dan komt natuurlijk de rest van de kabelsalade erbij. Meest vervelende is dat jouw Sport geen gaten heeft voor de injectiekabelboom vanaf interieur door A-stijl en door het binnenscherm.

Welke bak wil je monteren? Is van belang voor het hebben van een bdp-sensor op de bak, verder heb je een geschikt type-3 vliegwiel nodig. Wellicht past het koppelingshuis van een BE-3 op jouw BE-1.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook