1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
remschijven en remblokken vervangen
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 18 mei 2009 07:41 PM

Ik ga de remschijven en remblokken van mijn 2.1 TD XM vervangen.
Ik denk dat het een klus is die ik zelf kan doen. Of niet?Iemand tips?
Heb wel vraag over wat ik allemaal moet bestellen.
Ik denk voor elke zijde een montageset, set remschijven en een set remblokken. Mis ik iets?

Verder vind op internet bij sommige produkten achter de code de term OE Bijvoorbeeld bij de remblokken vind ik :

Productinformatie R36670/1OE  
Omschrijving Remblokken OE PSA
Extra Omschrijving  
Productnummer R36670/1OE
Toepassing Vooras
Hoogte 1 (mm) 73.0
Remsysteem Bdx/Bosch
Waarschuwingscontactlengte[mm] 338.0,130.0
Breedte 1 [mm] 130.8
Dikte/Sterkte 1 [mm] 17.0
 

Adviesprijs: € 69.50
Onze prijs:  € 52.13
Incl BTW :  € 62.03
LET OP: Een set remblokken bevat 4 blokjes. 

en:

Set Remblokken ( R36670/1 ) 
Toepassing Vooras
Hoogte 1 (mm)  73.0
Remsysteem Bdx/Bosch
Waarschuwingscontactlengte[mm]  338.0,130.0
Breedte 1 [mm]  130.8
Dikte/Sterkte 1 [mm]  17.0


Adviesprijs excl BTW: € 49.75
Onze prijs excl. BTW: € 32.34
Onze prijs incl. BTW: € 38.48

Dit geldt ook voor de remschijven.
Wat is het verschil (behalve de prijs)?

Alvast bedankt voor de info.

Jeroen

salut

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 mei 2009 08:31 PM
  [ # 1 ]

Re: remschijven en remblokken vervangen

Ik heb het onlangs gedaan. Best relaxed klusje hoor. Gewoon voor de deur op bokken.

Enieg waar je ff mee moet opletten is;
Handremkabel netjes losmaken VOORDAT je de klauwen omhoog klapt.
zorg ervoor dat de pallen van de blokjes netjes in de sleufjes van de zuigers vallen.

Verder echt gewoon de hele hgandel goed schoonmaken. Remmenreiniger, schuurpapiertje en staalborsteltje zijn welkom.

Probeer even een remzuiger terugdraaiding ergens te lenen. Dat is echt een enorm gemak. De zuiger moet je namelijk terugdraaien in de klauw.

Oh ja, en probeer Ferodo remblokken te krijgen. Das echt een wereld van verschil…

Profiel  
 
mcwezel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 18 mei 2009 08:38 PM
  [ # 2 ]

Re: remschijven en remblokken vervangen

J.Werges schreef:

Ik ga de remschijven en remblokken van mijn 2.1 TD XM vervangen.
Ik denk dat het een klus is die ik zelf kan doen. Of niet?Iemand tips?
Jeroen

Beste Jeroen,

Het is een eenvoudige klus, het wijst zichzelf. Alleen het terugdraaien van de zuigers in de remklauw kan wat moeilijk gaan maar daar kom je wel uit.

Verder waren bij mij de vorige keer de remschijven volledig vastgeroest op de `hub’ en was het echt een DRAMA om ze er af te krijgen. Eigenlijk moet je een week van tevoren al beginnen met een overvloedige WD40 behandeling, m.n. aan de binnenzijde van de remschijf, maar dan kun je de auto een week niet gebruiken… Misschien heeft iemand anders hier een goede tip voor.

Groeten

Michiel

XM 2.0 16V 1999 Bleu Mauritius. 56000KM.
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 18 mei 2009 08:58 PM
  [ # 3 ]

Meestal is een paar klappen genoeg, anders de brander er op!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 21 mei 2009 01:41 AM
  [ # 4 ]

Ikzelf heb een jaar geleden ook de hele handel vervangen en het is idd geen akelig karwij. De bestelde schijven, merk weet ik niet meer waren echter van een K.Kwaliteit. Er zat een enorme onbalans in zodat het leek of ik een stuk lood verloren was. Uiteindelijk na klagen en wat bijbetalen Brembo’s toegestuurd gekregen: helemaal top! Misschien heeft iemand goede ervaring met voordelige schijven, ik niet dus. Een wel belangrijk punt is de montageplaatjes/antipiep plaatjes tussen je blokken en de zuiger in de goede richting monteren anders slijten je blokken scheef af.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7344
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 mei 2009 02:55 AM
  [ # 5 ]
Mitch schreef:

Een wel belangrijk punt is de montageplaatjes/antipiep plaatjes tussen je blokken en de zuiger in de goede richting monteren anders slijten je blokken scheef af.

Ben ik nog nooit tegengekomen in m’n 96"r xm.  Confused Zie ze ook nergens op de Xm onderdelen pdf files…......welke bedoel je precies Confused: voor en/of achter remmen. Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 21 mei 2009 08:11 PM
  [ # 6 ]

In ieder geval achter, voorkant weet ik niet zeker. In het Engels noemen ze ze anti-squeal shims, dus anti-krijs plaatjes of zoiets. Niet alle modellen hebben ze zag ik in de Haynes. Het is een plaatje van een halve milimeter dik, tussen het remblok en de zuiger. Er zit een gat in waarmee het plaatje aan dezelfde lange bout hangt, waar ook je blokken aan hangen. Lekker kopervet aan twee kanten en alles gaat erg soepel..

Profiel  
 
slingshot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 14-03-2009

- XM 2.0 TCT
Gepost: 21 mei 2009 08:43 PM
  [ # 7 ]

Deze middag even de remblokken van voor vervangen, voor de eerste keer zelf gedaan en is indeed een werkje van niets zelfs het terugdraaien van de zuigers was totaal geen prob en alles bij elkaar maar goed anderhalf uurtje geduurd

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 21 mei 2009 11:11 PM
  [ # 8 ]

Hoe zijn de zuigers het makkelijkste terug te draaien?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 21 mei 2009 11:58 PM
  [ # 9 ]

platte schroevendraaier erop leggen en die draaien Smile (Als je niet het juiste gereedschap hebt)

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
slingshot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 14-03-2009

- XM 2.0 TCT
Gepost: 22 mei 2009 01:15 AM
  [ # 10 ]
Matthijs309 schreef:

platte schroevendraaier erop leggen en die draaien Smile (Als je niet het juiste gereedschap hebt)


Zo heb ik het dus gedaan Smile

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 22 mei 2009 01:22 AM
  [ # 11 ]

Gisteren schijven en blokken besteld. Nu nog ff wachten tot de spullen binnen zijn. Het zal zich vanzelf wel wijzen, maar begrijp ik dat de de remzuigers terug moet draaien en niet “duwen)?

Op internet vind ik allerlei fotoverslagen van andere merken auto’s. Helaas geen Xm verslag gevonden. Als ik tijd heb doe ik dat dan ook voor “onze” auto’s. Tevens zie ik daar ook die anti-piep plaatjes voor bij komen. Ze zullen wel in het pakket zitten… denk ik.

salut

Profiel  
 
slingshot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 14-03-2009

- XM 2.0 TCT
Gepost: 22 mei 2009 07:59 AM
  [ # 12 ]
J.Werges schreef:

Gisteren schijven en blokken besteld. Nu nog ff wachten tot de spullen binnen zijn. Het zal zich vanzelf wel wijzen, maar begrijp ik dat de de remzuigers terug moet draaien en niet “duwen)?

Op internet vind ik allerlei fotoverslagen van andere merken auto’s. Helaas geen Xm verslag gevonden. Als ik tijd heb doe ik dat dan ook voor “onze” auto’s. Tevens zie ik daar ook die anti-piep plaatjes voor bij komen. Ze zullen wel in het pakket zitten… denk ik.


Deze plaatjes zaten er bij mij niet op en ook niet bij de nieuwe blokken huh

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 22 mei 2009 10:45 AM
  [ # 13 ]

Om verwarring te voorkomen: ik kom die anti-piep plaatjes tegen bij fotoverslagen van andere merken auto’s. Misschien zitten ze wel helemaal niet op de Xm.

Bijvoorbeeld op deze site:  

(uit Belgie Wink)

salut

Profiel  
 
slingshot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 14-03-2009

- XM 2.0 TCT
Gepost: 22 mei 2009 05:50 PM
  [ # 14 ]
J.Werges schreef:

Om verwarring te voorkomen: ik kom die anti-piep plaatjes tegen bij fotoverslagen van andere merken auto’s. Misschien zitten ze wel helemaal niet op de Xm.

Bijvoorbeeld op deze site:  

(uit Belgie Wink)


Ja, ik ken dat wel van op mijn moto

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 22 mei 2009 07:42 PM
  [ # 15 ]

Het kopervet is geloof ik wel gratis voor die pipo Laughing

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook