





















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ook hier een topic, na onder grote druk gezet te zijn…
Het was een geweldig weekend, gezellig en ook nog een leuk tourtje gemaakt zondag waarbij we een voor Frank (een van de reisgenoten) wel heel bijzondere plek aandeden.
Natuurlijk hebben we die tour gedaan met brekkie, de echt prachtige, in nog ongelooflijk mooie staat zijnde 14E break. Eigenlijk heb ik nog geen deukjes of roest gezien. de stoelen en bank zijn nog mooi (en van fragiel 1400 stof gemaakt). Alleen de bovenkant van het dash heeft wat last van de franse zon gehad.
Gisteren zijn we binnendoor weer vertrokken uit ST Marien, eerst richting Auxerre, daarna naar Troyes. Van Troyes, waar we bij een citroengarage nog een leuke sloop ontdekten, via de peage naar Reims.
Bij Reims hebben we de binnendoorsnelweg naar Charlois genomen.
Na het tanken van benzine en het nemen van een flinke kuil in de oprit naar de pomp begon het brekkie wat te horten en stoten. Een paar honderd meter op de snelweg hield ie het vervolgens voor gezien…
Dat was wel ff balen. Het was al laat en ik zag al spookbeelden van een hele nacht bezig zijn met berging enz.
Gelukkig bleek het heel simpel, het was een slecht contact op de carb.
Om 01.00 uur waren we in Tilburg en om 02.15 lag ik in m’n nest.
Ook hebben we erg genoten van GSM waar we lekker hebben zitte ouwehoeren in den rokerige keuken, rondgekeken op het terrein en lekker pain met heerlijke pepersmeerkaas hebben gegeten.
Leuk!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Werkelijk heel erg mooi, Wouter.
Heeft ie overigens 4 of 5 versnellingen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het is een 14 RE, dus ik gok op een 150C motor. (5bak)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Het is een 14 RE, dus ik gok op een 150C motor. (5bak)
Het is geen 14 RE, maar een 14 E.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Idd 14E met een 150c motor met 5-bak.






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
En nog wat pic’s van de foon afgehaald.






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS












Totaal aantal Berichten: 1156
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Leuke serie foto’s Wouter,als ik er naar kijk heb ik het idee 25 jaar terug in de tijd te gaan,geweldig
Met z’n vieren in je Eendje.
























Totaal aantal Berichten: 5501
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooi auto Wouter.
Zijn er ook foto’s van het interieur?
Nu heb je dus 3 type1 met ieder z’n eigen dashboard!
Vraagje:
-Gaat er nu een gastank in de Break op ten duur?
-De break heeft een kortere motorkap? Dat was toch toendertijd voor de sportievere modellen: Gt, Sport Digit?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Elke BX Break heeft een korte motorkap, dus ook de BX 14E Break.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:BasisBIX schreef:Het is een 14 RE, dus ik gok op een 150C motor. (5bak)
Het is geen 14 RE, maar een 14 E.
Haha, voordat Wouter (Smits) z’n startpost had veranderd, stond er wel degelijke ergens 14 RE.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

























Totaal aantal Berichten: 6188
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
GWHENDRIKS2 schreef:Mooi auto Wouter.
-De break heeft een kortere motorkap? Dat was toch toendertijd voor de sportievere modellen: Gt, Sport Digit?
GT en DIGIT hebben een lange kap
Hilko16TZI schreef:GWHENDRIKS2 schreef:Mooi auto Wouter.
-De break heeft een kortere motorkap? Dat was toch toendertijd voor de sportievere modellen: Gt, Sport Digit?GT en DIGIT hebben een lange kap
Oh
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90














Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik ben geen break-fan maar deze vind ik zeer leuk, vooral omdat het ook een type 1 met 150 blok is.
Veel plezier met de bx!
ps. mocht je intresse hebben om je dash weer netjes te krijgen, heb nog een grijze liggen
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge