Totaal aantal Berichten: 235
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Ik ga de remschijven en remblokken van mijn 2.1 TD XM vervangen.
Ik denk dat het een klus is die ik zelf kan doen. Of niet?Iemand tips?
Heb wel vraag over wat ik allemaal moet bestellen.
Ik denk voor elke zijde een montageset, set remschijven en een set remblokken. Mis ik iets?
Verder vind op internet bij sommige produkten achter de code de term OE Bijvoorbeeld bij de remblokken vind ik :
Productinformatie R36670/1OE
Omschrijving Remblokken OE PSA
Extra Omschrijving
Productnummer R36670/1OE
Toepassing Vooras
Hoogte 1 (mm) 73.0
Remsysteem Bdx/Bosch
Waarschuwingscontactlengte[mm] 338.0,130.0
Breedte 1 [mm] 130.8
Dikte/Sterkte 1 [mm] 17.0
Adviesprijs: € 69.50
Onze prijs: € 52.13
Incl BTW : € 62.03
LET OP: Een set remblokken bevat 4 blokjes.
en:
Set Remblokken ( R36670/1 )
Toepassing Vooras
Hoogte 1 (mm) 73.0
Remsysteem Bdx/Bosch
Waarschuwingscontactlengte[mm] 338.0,130.0
Breedte 1 [mm] 130.8
Dikte/Sterkte 1 [mm] 17.0
Adviesprijs excl BTW: € 49.75
Onze prijs excl. BTW: € 32.34
Onze prijs incl. BTW: € 38.48
Dit geldt ook voor de remschijven.
Wat is het verschil (behalve de prijs)?
Alvast bedankt voor de info.
Jeroen
Re: remschijven en remblokken vervangen
Ik heb het onlangs gedaan. Best relaxed klusje hoor. Gewoon voor de deur op bokken.
Enieg waar je ff mee moet opletten is;
Handremkabel netjes losmaken VOORDAT je de klauwen omhoog klapt.
zorg ervoor dat de pallen van de blokjes netjes in de sleufjes van de zuigers vallen.
Verder echt gewoon de hele hgandel goed schoonmaken. Remmenreiniger, schuurpapiertje en staalborsteltje zijn welkom.
Probeer even een remzuiger terugdraaiding ergens te lenen. Dat is echt een enorm gemak. De zuiger moet je namelijk terugdraaien in de klauw.
Oh ja, en probeer Ferodo remblokken te krijgen. Das echt een wereld van verschil…
Re: remschijven en remblokken vervangen
J.Werges schreef:Ik ga de remschijven en remblokken van mijn 2.1 TD XM vervangen.
Ik denk dat het een klus is die ik zelf kan doen. Of niet?Iemand tips?
Jeroen
Beste Jeroen,
Het is een eenvoudige klus, het wijst zichzelf. Alleen het terugdraaien van de zuigers in de remklauw kan wat moeilijk gaan maar daar kom je wel uit.
Verder waren bij mij de vorige keer de remschijven volledig vastgeroest op de `hub’ en was het echt een DRAMA om ze er af te krijgen. Eigenlijk moet je een week van tevoren al beginnen met een overvloedige WD40 behandeling, m.n. aan de binnenzijde van de remschijf, maar dan kun je de auto een week niet gebruiken… Misschien heeft iemand anders hier een goede tip voor.
Groeten
Michiel
XM 2.0 16V 1999 Bleu Mauritius. 56000KM.
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992

Totaal aantal Berichten: 1185
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Meestal is een paar klappen genoeg, anders de brander er op!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Ikzelf heb een jaar geleden ook de hele handel vervangen en het is idd geen akelig karwij. De bestelde schijven, merk weet ik niet meer waren echter van een K.Kwaliteit. Er zat een enorme onbalans in zodat het leek of ik een stuk lood verloren was. Uiteindelijk na klagen en wat bijbetalen Brembo’s toegestuurd gekregen: helemaal top! Misschien heeft iemand goede ervaring met voordelige schijven, ik niet dus. Een wel belangrijk punt is de montageplaatjes/antipiep plaatjes tussen je blokken en de zuiger in de goede richting monteren anders slijten je blokken scheef af.
Mitch schreef:Een wel belangrijk punt is de montageplaatjes/antipiep plaatjes tussen je blokken en de zuiger in de goede richting monteren anders slijten je blokken scheef af.
Ben ik nog nooit tegengekomen in m’n 96"r xm. Zie ze ook nergens op de Xm onderdelen pdf files…......welke bedoel je precies
: voor en/of achter remmen.
:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
In ieder geval achter, voorkant weet ik niet zeker. In het Engels noemen ze ze anti-squeal shims, dus anti-krijs plaatjes of zoiets. Niet alle modellen hebben ze zag ik in de Haynes. Het is een plaatje van een halve milimeter dik, tussen het remblok en de zuiger. Er zit een gat in waarmee het plaatje aan dezelfde lange bout hangt, waar ook je blokken aan hangen. Lekker kopervet aan twee kanten en alles gaat erg soepel..
Deze middag even de remblokken van voor vervangen, voor de eerste keer zelf gedaan en is indeed een werkje van niets zelfs het terugdraaien van de zuigers was totaal geen prob en alles bij elkaar maar goed anderhalf uurtje geduurd
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012
Hoe zijn de zuigers het makkelijkste terug te draaien?
platte schroevendraaier erop leggen en die draaien (Als je niet het juiste gereedschap hebt)
Ouwe mopperkont
Matthijs309 schreef:platte schroevendraaier erop leggen en die draaien
(Als je niet het juiste gereedschap hebt)
Zo heb ik het dus gedaan
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gisteren schijven en blokken besteld. Nu nog ff wachten tot de spullen binnen zijn. Het zal zich vanzelf wel wijzen, maar begrijp ik dat de de remzuigers terug moet draaien en niet “duwen)?
Op internet vind ik allerlei fotoverslagen van andere merken auto’s. Helaas geen Xm verslag gevonden. Als ik tijd heb doe ik dat dan ook voor “onze” auto’s. Tevens zie ik daar ook die anti-piep plaatjes voor bij komen. Ze zullen wel in het pakket zitten… denk ik.
J.Werges schreef:Gisteren schijven en blokken besteld. Nu nog ff wachten tot de spullen binnen zijn. Het zal zich vanzelf wel wijzen, maar begrijp ik dat de de remzuigers terug moet draaien en niet “duwen)?
Op internet vind ik allerlei fotoverslagen van andere merken auto’s. Helaas geen Xm verslag gevonden. Als ik tijd heb doe ik dat dan ook voor “onze” auto’s. Tevens zie ik daar ook die anti-piep plaatjes voor bij komen. Ze zullen wel in het pakket zitten… denk ik.
Deze plaatjes zaten er bij mij niet op en ook niet bij de nieuwe blokken
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Het kopervet is geloof ik wel gratis voor die pipo