Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Matthijs309 schreef:ik zou me dr niet zo rouwig om voelen. a) omdat Sander zelf niet de moeite neemt het topic in de gaten te houden b) die uitlaat ligt er niet binnen een paar dagen hoor
Nee, ik ben ook bang dat dit doodbloedt. In eerste instantie leuk idee maar de belangstelling is laag en de TS volgt het niet op…
Tja, misschien kunnen we zelf met dit lijstje naar een uitlatenbouwer? Er valt vast wat te regelen als er ineens x uitlaten besteld worden.
Groetjes Erik!
Ik zal EPS eens mailen…

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Als er nog animo is kan ik ook wel aantal uitlaten in inox geraken nieuw laten maken.
voor de cx gti turbo is dit ook gelukt en daar zijn bepaalde delen niet meer leverbaar van… dus waarom niet voor de xm…
ik kan er altijd achter horen… de uitlaten worden op maat gemaakt…
via bosal…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Re: Is er animo voor RVS uitlaten?
Sander203 schreef:Simpele vraag: zijn er lieden die van plan zijn om dusdanig lang met hun dame te rijden dat de investering in een RVS uitlaatsysteem de moeite loont? Dus van voor naar achter all-in?
Zo ja, dan voor welke typen?
Als we de koppen bij elkaar kunnen krijgen heb ik connecties om tegen zeer scherpe prijs een topkwaliteit uitlaatsysteem te laten bouwen met life-time garantie (op naam; vervalt bij verkoop van de auto…).Het moet gek gaan wil ik bij een serietje van vijf niet dicht in de buurt of onder de prijs van een stalen pijp komen.
dit zal aan de prijs liggen de mijne is nog goed heb een xm 2.1td 12v uit 1998 modeljaar 1999 van nov in de kleur blue balmoral
groetjes elwin
xm 21td bleu balmoral 11_1998 rijd perfect
en ik ben in derry de rnige met een xm
daar ben ik weer…
Sorry hoor, had niet verwacht dat het topic verder zou gaan; al na een week stond het voor m’n gevoel aardig stil. Een PB-tje heeft de aandacht gewekt.
Ik zal es informeren wat de prijs voor een serie van 6 voor de genoemde V6 zou moeten zijn. Ik vrees dat er een compleet en goed passend uitlaatsysteem als voorbeeld zal moeten worden aangeleverd. Heeft iemand die van voor naar achter? Hoeft niet in goede staat te zijn maar wel compleet en vormvast; bij voorkeur origineel Troen.
Houd er rekening mee dat het een langdurig traject zal zijn: 1 stalen pijp heen, kopiëren, 1 RVS pijp terug, passen (hopelijk/waarschijnlijk in één keer goed) en dán pas een serieproductie. Zet er maar es 3 maanden voor. Maar dan kunnen we ook wel vooruit.
Ik ga even mailen, maar verwacht dit lange weekend geen antwoord.
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Wat maat nemen betreft: EPS heeft al meerdere malen vor XM met ZPJ4 een inox uitlaatsysteem gemaakt: daarvan moeten ze dus tekeningen hebben liggen
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Ik heb wel een ES9J4 pijp compleet liggen… Stuur anders even een pb over wat de bedoeling dan is? Komen we er vast wel uit!!
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
bxsport schreef:Als er nog animo is kan ik ook wel aantal uitlaten in inox geraken nieuw laten maken.
voor de cx gti turbo is dit ook gelukt en daar zijn bepaalde delen niet meer leverbaar van… dus waarom niet voor de xm…
ik kan er altijd achter horen… de uitlaten worden op maat gemaakt…
via bosal…
ik zal er hier in belgie ook eens voor horen.
bij bosal hebben ze van de laatste 15 jaar de meeste uitlaten liggen deze moeten ik dan niet gaan aanbrengen en ipv in gewoon staal maken ze die dan in inox.
Zal daar ook eens prijs vragen… over het algemeen is belgie op dat vlak wel een pak goedkoper dan nederland….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
xm
Hallo, ben weer wat verder. Ik heb bij de dealert tekeningen gevraagd van de complete uitlaat en deze doorgestuurd.
Het voorstel vanuit de fabrikant is om een prijsopgave te doen voor alles NA de katalysator. Men is wat huiverig om een kat te maken zonder dat ze deze zelf kunnen testen onder de auto. Overigens gaf de dealer aan dat dat kat nauwelijks (hij wist van 1 keer) en de beide voorpijpen nog nooit verkocht zijn als vervanging.
Graag reacties.
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Overigens is het deel vanaf de kat, voor de gangbare modellen hetzelfde qua modelvorm. Het is niet zo dat een 2.0-16V een andere layout heeft dan een PSA V6. De tussendempers en de einddemper zitten op dezelfde plek, alleen de demper zelf kan anders zijn
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
xm
begrijp ik goed dat het gedeeltje vanaf de kat voor meerdere modellen hetzelfde is?
Als we dat knap in een overzicht kunnen krijgen wordt de “doelgroep” ineens een stuk groter. Zal es kijken of onder mijn 2.0 16V het ook hetzelfde is (lijkt).

Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Kijk hier: ook eens, op het SM forum wordt ook gesproken over RVS uitlaten: kopen ze in UK voor €700. SMuitlaat is normaal ook erg duur!
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
V6
OK, daar zijn we weer. De prijs valt me wat tegen, hoewel ik niet exact weet wat een stalen uitlaat kost.
Alles vanaf de kat (de kat zelf dus niet), excl. bevestigingsmaterialen komt op € 802,00. Verzendkosten komen nog erbij: binnen NL geschat € 22,00-€25,00 via GLS, of afgehaald in Breezand (kop van NH, niet echt centraal…).
Schiet er maar es op.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Tsja, een beetje shoppen en ik had voor €500 een originele vanaf de kat voor de TCT
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002