Totaal aantal Berichten: 555
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Woensdag ben ik met de DS naar Oostende geweest. Tussen Brugge en Jabbeke heb ik serieus in file gestaan, waarbij ik de indruk had dat de DS het warm had. Daarom heb ik de verwarming op volle kracht angezet. Bij vertrek uit Oostende driekwart liter koelvloeistof (gedemineraliseerd water met ongeveer 40% BASF Glysantin erin. Meer koelvloeistof had ik niet bij me, het peil stond op ongeveer 2 cm van de onderzijde van de vulopening.
Vandaag ben ik koelvloeistof gaan kopen om de rest bij te vullen. Het lijkt me dat het peil zeker een centimeter hoger staat, en er ligt een dun laagje wit schuim op het wateroppervlak. Noch aan de binnenzijde van de vuldop, noch op de peilstok is iets abnormaals te zien.
Zou dit schuim kunnen wijzen op een gesprongen koppakking?
Ik zeg u ook wel bij dat er sinds Citromobile een nieuwe dop op de radiateur zit, gekocht bij Chyparse.
daar is inmiddels genoeg over geschreven op dit forum maar nog maar een keer : is de olie gris/wit op de oliepeilstok, zit er druppeltjes water op de oliepeilstok, borrelt het bij plotseling (lees snel) gasgeven als je in de vulopening kijkt (dus op de plaats waar de radiateurdop zit en daar bij verwijdering inkijken, etc,etc…...........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Re: Koppakking gesprongen?
BEsuper schreef:Woensdag ben ik met de DS naar Oostende geweest. Tussen Brugge en Jabbeke heb ik serieus in file gestaan, waarbij ik de indruk had dat de DS het warm had. Daarom heb ik de verwarming op volle kracht angezet. Bij vertrek uit Oostende driekwart liter koelvloeistof (gedemineraliseerd water met ongeveer 40% BASF Glysantin erin. Meer koelvloeistof had ik niet bij me, het peil stond op ongeveer 2 cm van de onderzijde van de vulopening.
Vandaag ben ik koelvloeistof gaan kopen om de rest bij te vullen. Het lijkt me dat het peil zeker een centimeter hoger staat, en er ligt een dun laagje wit schuim op het wateroppervlak. Noch aan de binnenzijde van de vuldop, noch op de peilstok is iets abnormaals te zien.
Zou dit schuim kunnen wijzen op een gesprongen koppakking?
Ik zeg u ook wel bij dat er sinds Citromobile een nieuwe dop op de radiateur zit, gekocht bij Chyparse.
Heb je een temp meter ? Heeft je stop lamp gebrand ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Geen van beide. Het werd alleen warm in de cabine waardoor ik dacht dat ze chauffeerde. Toen ik de chauffage openzette was de lucht die eruitkwam erg warm.
Eigenlijk is er alleen die rare dunne schuimlaag in de radiateur, die me zorgen baart. Vandaag heb ik er weer mee gereden en niets speciaals gemerkt, het is wellicht een kuur van de DS. Donderdag moet de DS binnen om de kleppen te regelen, dan laat ik er eens naar kijken.
BEsuper schreef:Geen van beide. Het werd alleen warm in de cabine waardoor ik dacht dat ze chauffeerde. Toen ik de chauffage openzette was de lucht die eruitkwam erg warm.
Eigenlijk is er alleen die rare dunne schuimlaag in de radiateur, die me zorgen baart. Vandaag heb ik er weer mee gereden en niets speciaals gemerkt, het is wellicht een kuur van de DS. Donderdag moet de DS binnen om de kleppen te regelen, dan laat ik er eens naar kijken.
Dit is normaal, in file warmt je motorruimte op en geef die dmv straling door aan je binnen ruimte.
Ivm je schuimvorming, denk ik dat je geen goede KVS gebruikt. Schuimvorming zou niet mogen verschijnen bij hete temperaturen.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Ik heb ook al met dat witte schuim te maken gehad in de radiator, was wel degelijk een klein gaatje/scheurtje in koppakking. Soms gaat dat vanzelf dicht door vuil in het circuit, maar daar wacht je beter niet op.

Bij koude motor is er niets abnormaals te merken. Noch in de vulopening van de radiateur, noch op de peilstok.
De DS staat nu enkele dagen bij de garage (kleppen regelen), ze gaan er naar kijken voor ze de kleppen stellen want dat heeft geen zin als de kop er af zou moeten.