Dit “praat” wat makkelijker.
nltecoko schreef:joostie62 schreef:De bedoeling is om dus de buitenste grote ronde lampen te vervangen en dus niet de hele plastic handel waar de meedraaiende lampen inzitten enzo.
ik heb nl nog een setje lampen van Cibie met zo’n ‘kijkglaasje’ aan de onderkant die er dan inkomen.Als ik het dus nu goed begrijp hoeven daarvoor de voorschermen er niet af en is er geen nieuw mousse of rubber nodig.
Er zittren nu cibie lampen in , moet er voor die nieuwe lampen met ‘kijkglas’ nog bedrading aangepast worden?
Joostie,
Deze lampen worden in Frankrijk “Kangoeroe-lampen"genoemd, omdat er als het ware een klein lampje in een buideltje voorin de grote lamp hangt.
Zijn de te plaatsen kangoeroes helemaal (zo goed als) nieuw? Zo niet , zou ik ze niet gebruiken als je ook veel ‘s nachts rijdt. Het probleem is nl dat de opbrengst van het dimlicht toch minder is doordat de grootlicht reflector er een beetje voor zit. Je rijdt in je eigen schaduw. Bij perfecte refelctors valt het wel mee. IK heb zelf de gele enveloppen van de dimlichten verwijderd om meer licht te krijgen, maar je kunt er natuurlijk ook Xenon HID lampen inzetten.
De kangoeroes zijn H1, de gewone lampen H4, dus de bekabeling is niet hetzelfde. Bij de kangoeroes hoort een verloopsetje te zitten dat de drdaen van groot- en dimlicht samenbundelt tot een enkele driepolige steker, die je zo in het harnas van je auto prikt. Als dat verloopje er niet meer is, is het makkelijk zelf te maken.
“IK heb zelf de gele enveloppen van de dimlichten verwijderd om meer licht te krijgen”
ook ik heb die zg. kangeroelampen, idd slecht licht, die enveloppen kunnen er gemakkelijk af? of moet toch de hele lamp uit elkaar
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance

Totaal aantal Berichten: 760
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
snoek1 schreef:nltecoko schreef:
Joostie,
Deze lampen worden in Frankrijk “Kangoeroe-lampen"genoemd, omdat er als het ware een klein lampje in een buideltje voorin de grote lamp hangt.
Zijn de te plaatsen kangoeroes helemaal (zo goed als) nieuw? Zo niet , zou ik ze niet gebruiken als je ook veel ‘s nachts rijdt. Het probleem is nl dat de opbrengst van het dimlicht toch minder is doordat de grootlicht reflector er een beetje voor zit. Je rijdt in je eigen schaduw. Bij perfecte refelctors valt het wel mee. IK heb zelf de gele enveloppen van de dimlichten verwijderd om meer licht te krijgen, maar je kunt er natuurlijk ook Xenon HID lampen inzetten.
De kangoeroes zijn H1, de gewone lampen H4, dus de bekabeling is niet hetzelfde. Bij de kangoeroes hoort een verloopsetje te zitten dat de drdaen van groot- en dimlicht samenbundelt tot een enkele driepolige steker, die je zo in het harnas van je auto prikt. Als dat verloopje er niet meer is, is het makkelijk zelf te maken.“IK heb zelf de gele enveloppen van de dimlichten verwijderd om meer licht te krijgen”
ook ik heb die zg. kangeroelampen, idd slecht licht, die enveloppen kunnen er gemakkelijk af? of moet toch de hele lamp uit elkaar
De hele fittinghouder moet zeer voorzichtig van de achterkant van de reflector worden verwijderd. De enveloppe zit er aan de binnenzijde aangeklemd, en kan met beleid en moed losgepeuterd worden. In theorie kan dat “sur place”, als je kleine handjes hebt, maar ik zou daarvoor toch de schermen van de auto halen en op de kop leggen zodat je er een beetje normaal bij kunt.
toont weer een briljant uitgevoerde restauratie door Citrothello, trouwens…
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Vandaag maar ‘es de daad bij het woord gevoegd en met hulp van de forumadviezen de koplampen vervangen De schermen en alle toebehoren eraf gehaald zonder moeite, geen vervelende schroefjes en boutjes, alles goed gemarkeerd en in logische volgorde ontmanteld.
Alle rubbers en mousse in perfecte staat net zoals de rest van alle elementen.
Heb de Kangoeroe lampen gemonteerd en alles teruggezet en gemonteerd.
Voor de verandering ook ‘es geen gehavende vingers etc
Alles ziet er weer perfect uit en ik ben weer een ervaring rijker….. beetje bij beetje kom ik er wel
nog even de deurpanelen laten bekleden en dan komen er wat fotoos.
grt
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6