tik tik tik tik tikHeeft er iemand een remedie tegen een bibberend snelheidswijzertje?
Het getik is best luid en hij begint al flinkt te tikken bij 40 /50 km per uur.. en blijft tot aan de 120 km /130 km, bij 140 blijft ie netjes rustig stil liggen.. maar om nou 140 overal te gaan te rijden..
Met tikkende groet,
El Bx 1.4

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Een oplossing (maar wel een tijdelijke) is om even je klokkenwinkel los te schroeven en daarbij dus ook je tacho-kabel los te halen. Die kun je dan smeren en weer goed terug monteren, dan zal het wel even goed gaan.
De juiste oplossing is om de tachokabel te vervangen. En doe dan meteen de onder- en de bovenkabel. Dan ben je er weer voor jaaaaren vanaf Uiteraard is dit geen optie als je de BX alleen maar een APK-tje laat oproken…
kabel smeren
Kan ik de kabel ook aan de andere kant smeren? om de klokkenwinkel te vermijden..
Vervangen van die kabel staat ook hier op het programma… Bij mij schommelt die tot ik ongeveer 90 rij. Maar vind het gewoon slordig en geen zicht

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Re: kabel smeren
loadoner schreef:Kan ik de kabel ook aan de andere kant smeren? om de klokkenwinkel te vermijden..
Tenzij jij olie omhoog weet te laten kruipen, zal dat niet gaan.
haha.. nee dat word lastig.. nou dan ga ik maar de klokkenwinkel openen.. ik hoop over een paar dagen klaar te zijn!
Je hoeft de klokkenwinkel alleen maar eruit te halen, niet te openen… fijn klusje wel.
Wat ook nog wel eens wil helpen: de kabel op het gevoel zo vloeiend mogelijk leggen, dus zonder al te krappe bochten. Daar zijn ze volgens mij ook gevoelig voor.

Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Heb ik een mazzel met die digitale reut van mij! De kabel houdt op in de motorruimte.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Totaal aantal Berichten: 662
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ach.. Kabel van mij zwiebert ook alle kanten op, is gewoon karakter

Totaal aantal Berichten: 91
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
iemand toevallig ook nog een idee voor het afwijken van .....tis niet erg vervelend maar de teller geeft meer aan dan dat er daadwerkelijk gereden wordt….gem. een kleine 10 kilometer te hard….is dat nog op de een of andee makkelijke manier te verhelpen…???
if you believe in it you can make it happen

Totaal aantal Berichten: 2779
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Klopt je bandenmaat wel? Bij te kleine banden geeft de teller te veel aan.
Misschien kun je ‘t wijzertje lossen en een stukje verdraaien. Geen idee of dat kan bij een bix-teller.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
doet die van mij ook, scheelt wel in boetes
10 km afwijking is redelijk gebruikelijk bij hogere snelheden, hoewel ‘t aan de hoge kant is. Het kan zomaar zijn dat er net een verkeerde bandenmaat op zit, of de banden echt heel erg versleten zijn.
Meestal heeft een BX 185/65 R14 of 165/70 R14 banden, andere maten kunnen wel eens afwijking geven.
ik ha donder mijn gti 175-65-14 zitten (ja da’s de verkeerde maat voor een gti) maar de teller wijkte niet af met gps gemeten
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Totaal aantal Berichten: 11867
- Xantia TD SX
Ik heb 175/65R14 eronder. 120 op teller = 112 ongeveer op GPS. Ik rijd sindsdien op de toerenteller. 3500 rpm op teller = 120 op GPS…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hm het is geloof ik 185/60? Vreemd eigenlijk, er is ook 195/60, dat kan nooit dezelfde omtrek zijn…