Ik rijd op de snelweg tussen de 120 en de 130 (kan geen snelheid houden ops: ). En zo rij ik, door die afwijking, nooit te snel
Dus je kunt de afwijking ook positief bekijken
BunnY schreef:Vervangen van die kabel staat ook hier op het programma… Bij mij schommelt die tot ik ongeveer 90 rij. Maar vind het gewoon slordig en geen zicht
Sorry dat ik het topic moet vervuilen maar ik moet echt even iets kwijt.
@ bunny: ik vind dat je dat topic gewoon vult met de meest onnodige reacties en toevoegingen waar gewoon echt gene hond wat aan heeft. Lees nou nog eeens wat ik van je gequote heb. Daar vroeg de starter van dit topic toch niet om? Gister plaatste je die reactie en vanavond weer 1 waar geen hond wat aan heeft.
BunnY schreef:Ik rijd op de snelweg tussen de 120 en de 130 (kan geen snelheid houden
ops: ). En zo rij ik nooit te snel
Ik vind het prima dat jij ook die dingen doet de dat je de bx goed onderhoud. Maar vertel dat lekker in je eigen topic. Je verpest zo gewoon echt andere topics. En dat is zeker niet de eerste keer dat je dat doet.
Sorry voor mijn offtopic en @ bummy nogmaals niets persoonlijk maar probeer de topics gewoon nuttig te houden. Wat jij allemaal zegt kan namelijk ook in het cafe.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Om dan even door te gaan op tellers en tellerafwijking:
Met 185/65/14 op de Gti zelfs bij 198 op de Gps, een afwijking op de teller van +/- 3 km/u
En verder dan nog: in de winter maakt mijn teller een pokkeherrie als hij koud is. De eerste km’s ratelt hij harder dan mijn radio kan. Asje v.d. teller versleten?
En even helemaal ontopic:
een mooie beschrijving van hoe je het dashboard kunt demonteren (15 min werk, echt niet moeilijk) op de site van Roel Tiemersma:
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Met 185/65/14 op de Gti zelfs bij 198 op de Gps, een afwijking op de teller van +/- 3 km
Die maat had ik ook op mijn GTi, maar de eigenlijke maat is 185/60. 185/65 is dus eigenlijk een tikje te groot, maar het compenseert zo ongeveer de gebruikelijke telelrafwijking.
Ik merk wel het nadeel van een (bijna) perfecte teller: je gaat je aan anderen irriteren, die rijden allemaal 5 tot 10 km/u te langzaam. En bij flitspalen moet je nogal opletten omdat je geen marge hebt Heeft me in de eerste 2 maanden bij elkaar iets van 200 euro gekost
ops: Maar ben er nu aan gewend.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Ik merk wel het nadeel van een (bijna) perfecte teller
Mijn broer was er niet aan gewend toen ie mijn GTi leende en ik kreeg dus een boete voor 4 km te hard
Was het bij mij maar 4km, ik was gewend aan een afwijking van +/- 10 km/u (en daar hield ik rekening mee) en reed daarboven nog wat te hard (69 km/u binnen bebouwde kom). Daarna had ik het wel weer geleerd.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Zullen we nu weer verder gaan over het hyperactieve metertje?
loadoner schreef:tik tik tik tik tikHeeft er iemand een remedie tegen een bibberend snelheidswijzertje?
Het getik is best luid en hij begint al flinkt te tikken bij 40 /50 km per uur.. en blijft tot aan de 120 km /130 km, bij 140 blijft ie netjes rustig stil liggen.. maar om nou 140 overal te gaan te rijden..Met tikkende groet,
El Bx 1.4
Hier gaat het onderwerp over
Excuus, om het ontopic er nog even uit te halen:
En even helemaal ontopic:
een mooie beschrijving van hoe je het dashboard kunt demonteren (15 min werk, echt niet moeilijk) op de site van Roel Tiemersma: Link
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Hoe duur zijn die kabels ongeveer? Die van mij zwiept ook behoorlijk.
Bij elkaar denk ik ongeveer 100 euro. De bovenste en de onderste kabel. Die naar de teller gaat (bovenste) staat volgens service.citroen.com als NFP (niet meer leverbaar). En die andere weet ik niet precies welke je nodig hebt. Ik heb de langste genomen, want die zal dan toch ook het duurste wezen?
Kijk ook eens even naar het koppelstukje daar wil het wel eens wat zwaar lopen beide kabels even los halen bij de bak en het dash en dan voelen welke zwaar draait, eventueel met een vijltje het busje wat erin zit iets afvijlen totdat ie weer goed draait. weet het niet meer exact want het is jaren geleden dat ik dit probleem had, en daarna de kabel met een zo mooi mogelijke bocht neerleggen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.