Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Vandaag zijn Wouter en ik achter het volgende gekomen. Al eerder vroeg ik me af waar deze stekker voor was:
(caramel bruin links)
Vandaag met het aansluiten van een kvs temp sensor in de Bx 1400 wist ik niet waar ik de temp sensor in moest draaien. En na aanleiding van mijn Ax kwam ik daar achter.
Op het termostaathuis zit namelijk een sensor ingedraait. (links onder de bruine die tegen de bobine aan zit boven de opening maar op de foto slecht te zien):
Ik wist niet waar die voor was, ik maakte massa maar zag niks op het dash van Wouter branden.. vaag! Het zelfde bij mijn Ax gedaan, hup kvs was 130 graden
Daar hoort hij dus maar daar zit dus al een sensor in. Zou die ergens voor zijn? NEE! deze is af fabriek al voorbewerkt en zit aangesloten aan de bruine stekker. Waarschijnlijk hebben luxere modellen (voor mij niet te controleren) een contrastekker die naar het dash loopt. Wanneer deze wordt aangesloten heb je met een Bx 1400 TU waarschijnlijk al kvs temp en wellicht nog meer.
Ik dacht het vermelden waard
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
volgens mij bij 16v voor de puls van injectoren

- BX Sport MK2
- AX GT chic
de toerenteller zit ook al aangesloten op de caramel bruine stekker als je dat soms bedoelt
dus dan is het en kwestie van een sensor aansluiten en dan werkt het?
lijkt me wel wat voor de basis of kan het daar niet?

- BX Sport MK2
- AX GT chic
zoiets… maar…. de basis heeft:
A- geen TU blok
B- geen kvs temp meter
nee idd, ik ga wel even in m’n eigen draadje roepen