Stijgen & dalen ID19b
stiel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 28-05-2009

Gepost: 28 mei 2009 12:58 PM

Bij draaiende motor stijgt en daalt mijn ID 19B 1966  momenteel, zonder dat ik verder iets doe. Ik heb dit al ‘ns eerder gehad, maar na een tijd verdween dit probleem vanzelf. Nu echter niet. De HD-pomp slaat ´normaal´ aan, dus niet al te vaak of te snel achter elkaar.
Wat kan dit zijn?!
alvast dank voor je reactie,

hydro

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2009 12:59 PM
  [ # 1 ]

Zonder heel erg veel kennis van zaken te hebben kan dit dan toch alleen maar iets met de hoogteregelaar te maken hebben?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 mei 2009 01:16 PM
  [ # 2 ]

hoogte regelaars vervangen?
Of ze zijn erg vervuild.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
stiel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 28-05-2009

Gepost: 28 mei 2009 01:18 PM
  [ # 3 ]

stijgen & dalen ID19b

Zonder heel erg veel kennis van zaken te hebben kan dit dan toch alleen maar iets met de hoogteregelaar te maken hebben?

Graddus, de hoogteregelaar functioneert normaal in alle standen. Ik zal overigens wel kijken wat er gebeurt als ik ´m stationair laat lopen in zijn hoogste stand.

hydro

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2009 01:21 PM
  [ # 4 ]

Volgens mij is toch de hoogteregelaar het enige onderdeel dat er toe kan leiden dat de hoogte van de wagen verandert. Vuil of defect kan jouw probleem dus wel degelijk veroorzaken. Ik heb ooit bij mijn vorige CX eens een gelijkaardig probleem gehad, gewoon onder het rijden tot in de hoogste stand en weer terug…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 mei 2009 01:32 PM
  [ # 5 ]

Wat er gebeurt is: Je hoogte regelaar detecteert een te lage auto. Druk loopt op. De auto stijgt. De auto moet dat corrigeren door een veerstangetje dat tegen lhm druk(door een heel klein gaatje) drukt. Als dat te langzaam gaat stijgt de auto te ver door. Dan na een tijdje detekteert de HR dat je auto te hoog staat en laat ie em zakken met het zelfde effect.

Als de HR niet is vervangen en toen niet is gevuld is hij bijna zeker intern erg vervuild!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
stiel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 28-05-2009

Gepost: 28 mei 2009 01:49 PM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

Als de HR niet is vervangen en toen niet is gevuld is hij bijna zeker intern erg vervuild!

Dank bogaard77 en graddus, ik ga met de hoogteregelaar aan de slag.  Heb net artikel over revisie hoogteregelaar van de idds club gedownload.

hydro

Profiel  
 
C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 28 mei 2009 02:39 PM
  [ # 7 ]

Hoeft niet perse de hoogteregelaar zijn hoor
kan ook veercilinder zijn die inwendig lek is!

Greetz Martijn joint

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 mei 2009 02:43 PM
  [ # 8 ]

Dan stijgt ie niet hoger dan rijhoogte.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 28 mei 2009 03:59 PM
  [ # 9 ]

Ok dat is waar maar hij is niet echt duidelijk
gaat ie nu veel hoger dan de rijstand of niet!
en alleen voor of alleen achter?
Als de hoogteregelaar voor stuk is gaat ie achter niet raar doen en andersom ook niet! of ze zijn beiden stuk maar dat lijkt me sterk!!!
Wat er ook nog aan de hand kan zijn dat de bedieningsstangen van het handmatig regelen los geschoten zijn oid
dan kan ze inderdaad in hoogte schommelen zowel voor en achter en teglijk!
Ik ben erg benieuwd!!

Greetz Martijn joint

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 mei 2009 04:24 PM
  [ # 10 ]

Precies,
We hebben meer info nodig! Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2009 05:09 PM
  [ # 11 ]

Altijd maar meer info, stelletje infojunks Very Happy

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 29 mei 2009 12:12 AM
  [ # 12 ]

Ik heb eens een ID19B uit ‘66 (toeval?) gehad die dezelfde symptomen had! Bij mij was toen een veercilinder versleten of de afdichting daarvan…

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2990
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 29 mei 2009 02:31 AM
  [ # 13 ]

Zie ook  

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook