Ik ben op internet op zoek geweest naar een antwoord op de vraag wat er aan de hand kan zijn als de voorremmen van een 1995 XM Break 2.0I 16V ongelijke remdruk produceren en kwam hier terecht. Heb geen direct antwoord of iets gelijkwaardigs kunnen vinden op dit forum maar wel gelezen dat zelf remmen vervangen niet moeilijk is en doe het graag zelf mocht dit nodig zijn. Vandaag tijdens de APK afkeur met een remdruk van 1900 links en 3000 rechts. Op welke dingen moet ik letten als ik dit wil controleren?

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Hallo ericb2cv,
Ik zou beginnen met de remklauwen schoon/gangbaar te maken en je remleidingen door te spoelen, de remdrukverdeler zou ook een optie kunnen zijn. Is het onderhoud van het veersysteem up to date?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
welk kleurtje benaderd het beste de kleur van je hydraulische vloeistof?
Bij mij was het een kwestie van remmen ontluchten…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 1185
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
En heel simpel, wat is de staat van de schijven en blokken?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

- Xsara Scootertje.
gompy58 schreef:welk kleurtje benaderd het beste de kleur van je hydraulische vloeistof?
Knopje “windos START”, links onder in je beeldscherm?
antwoord op reacties XM break APK afgekeurd remmen voor
Ik wil iedereen bedanken voor de suggesties. Ik zal eerst de boel voor maar eens openmaken en zien wat ik tegenkom. Ik heb de hydraulische olie vervangen tijdens voorlaatste technische dag van XM club in Groningen dus ik hoop dat dit niet de oorzaak is.

- Xsara Scootertje.
Re: antwoord op reacties XM break APK afgekeurd remmen voor
ericb2cv schreef:Ik wil iedereen bedanken voor de suggesties. Ik zal eerst de boel voor maar eens openmaken en zien wat ik tegenkom. Ik heb de hydraulische olie vervangen tijdens voorlaatste technische dag van XM club in Groningen dus ik hoop dat dit niet de oorzaak is.
Maar toen niet de remleidingen gespoeld neem ik aan?