Hoi,
Kan van een vriend een G3 gas installatie overnemen die nu ingebouwd zit in een honda accord. Alleen die is natuurlijk elektronisch aangestuurd met een paar stekkertjes die in de kabelboom geprikt zitten.
Nu loop ik al een tijdje rond met het idee om er 123 ontsteking in te gaan bouwen. Dus nu is mijn vraag kan ik deze gastank aansturen met 123 ontsteking ? En is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij wat pointers ken geven ?
Groetjes,
DQ


































Totaal aantal Berichten: 15729
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik vrees er voor, maar ik ga toch even aandachtig meelezen





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een DS IE heeft analoge Bosch D-jetronic. De computer van de G3-installatie heeft gegevens van de ontsteking en van de injectie nodig. De “computer” van de D-jetronic kan deze gegevens niet bruikbaar aan de G3-computer leveren. Een L-jetronic (zoals in een CX IE) schijnt dat wel te kunnen.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43361
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een DS heeft een analoog injectiesysteem. De signalen van dat systeem, waarbij 2x2 injectoren worden aangestuurd, is NIET geschikt voor het aansturen van een G3 LPG injectie installatie van een moderne auto. 1230 onsteking heeft daar niets mee te maken, want het LPG gebeuren uit die honda krijgt zijn signalen van de injectiecomputer en niet alleen van de onsteking.Daarbij moeten alle onderdelen van de lpg installatie tegenwoordig van een keurmerk en of datumstempel voorzien zijn, waardoor het niet eenvoudig is om een gebruikte installatie over te bouwen en op kenteken te krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je interesse hebt in een installatie. Ik heb nog een gebruikte (R67) verdamper en tank (niet R67) liggen .
Jammer dat dat niet gaat werken Maar als ik dus een 2e hands installatie koop moet ik effe checken of het een keurmerk en een datumstempel heeft ? Hmmm misschien toch een keertje naar van der laan begreep dat die de gas specialist is op DS gebied.
Groetjes en Ty,
DQ














































Totaal aantal Berichten: 43361
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Iedere goede ds garage kan je helpen met het maken van de juiste keuze van een lpg installatie voor je ds.
Wat betreft gebruikt: Man, bespaar je de moeite en het gezeur en laat er een knappe, nieuwe, installatie inzetten door een goed lpg inbouw-bedrijf. Dat kost je tussen de 1000 en 1500 euro, incl. afmelden bij de rdw én garantie!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Februari 2008, nieuwe installatie, compleet en ingebouwd, € 900, inclusief keuring RDW en aanpassing kentekenbewijs (exclusief LPG…)
(Heb er inmiddels 7500km mee gereden en ben dus uit de kosten.)
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance














































Totaal aantal Berichten: 43361
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kost echter wel 3500 euro…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ben ook nog steeds niet uit over welke gasinstallatie in mn 23 IE wil laten zetten.
bedrijf A adviseerd een mengstuk (geringe kans op backfire).
Bedrijf B een injectie uitvoering. (met mengstuk juist veel kans op backfire, met gasinjectie geen last van)
Beide bedrijfen natuurlijk erg tevreden over hun product.
Verschil in kosten is slechts 800 euro….....
Of pak die bovenstaande installatie kost zo lees ik 3500 euri. = 1600 euri duurder dan de gasinjectie die ik aangeboden krijg.
Om geen appels met peren te vergelijken zoek ik dus meer info
Maar waar vind je nu echt onafhankelijke ervaringen en kennis van de juiste systemen.
Groet,
Eelke
Er gaat niets boven…...














































Totaal aantal Berichten: 43361
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb 100.000 km met 2 Ds21 IE´s gereden op LPG. Gewoon met een mengstuk. Nooit 1 backfire gehad. Gewoon op tijd kleppen stellen en een goede ontsteking (electronisch dus!). Een DS IE ie helemaal niet zo backfire gevoelig als bv een cx. Het inlaattraject is gunstig gevormd en niet zo heel erg lang, het blok heeft geen dubbele ontsteking en geen luchtmassameter. Goed afgesteld werkt een mengstukinstallatie dus prima.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als je bij een I.E. omschakeld van benzine naar gas,hoe leg je dan de injectoren stil?
Of vallen deze vanzelf stil als de benzine afgesloten word?














































Totaal aantal Berichten: 43361
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je haalt de spanning van de modulator en benzinepomp af, en klaar. dat doe je met het schakelrelais van het lpg.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10466
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wel er voor zorgen dat de extra lucht voor koude motor ook van gas wordt voorzien (extra aansluiting op mengstuk). Anders heeft een koude motor een te arm mengsel en dus weer kans op backfire.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.