Bij draaiende motor stijgt en daalt mijn ID 19B 1966 momenteel, zonder dat ik verder iets doe. Ik heb dit al ‘ns eerder gehad, maar na een tijd verdween dit probleem vanzelf. Nu echter niet. De HD-pomp slaat ´normaal´ aan, dus niet al te vaak of te snel achter elkaar.
Wat kan dit zijn?!
alvast dank voor je reactie,
hydro


































Totaal aantal Berichten: 15759
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zonder heel erg veel kennis van zaken te hebben kan dit dan toch alleen maar iets met de hoogteregelaar te maken hebben?












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hoogte regelaars vervangen?
Of ze zijn erg vervuild.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
stijgen & dalen ID19b
Zonder heel erg veel kennis van zaken te hebben kan dit dan toch alleen maar iets met de hoogteregelaar te maken hebben?
Graddus, de hoogteregelaar functioneert normaal in alle standen. Ik zal overigens wel kijken wat er gebeurt als ik ´m stationair laat lopen in zijn hoogste stand.
hydro


































Totaal aantal Berichten: 15759
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgens mij is toch de hoogteregelaar het enige onderdeel dat er toe kan leiden dat de hoogte van de wagen verandert. Vuil of defect kan jouw probleem dus wel degelijk veroorzaken. Ik heb ooit bij mijn vorige CX eens een gelijkaardig probleem gehad, gewoon onder het rijden tot in de hoogste stand en weer terug…












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat er gebeurt is: Je hoogte regelaar detecteert een te lage auto. Druk loopt op. De auto stijgt. De auto moet dat corrigeren door een veerstangetje dat tegen lhm druk(door een heel klein gaatje) drukt. Als dat te langzaam gaat stijgt de auto te ver door. Dan na een tijdje detekteert de HR dat je auto te hoog staat en laat ie em zakken met het zelfde effect.
Als de HR niet is vervangen en toen niet is gevuld is hij bijna zeker intern erg vervuild!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Als de HR niet is vervangen en toen niet is gevuld is hij bijna zeker intern erg vervuild!
Dank bogaard77 en graddus, ik ga met de hoogteregelaar aan de slag. Heb net artikel over revisie hoogteregelaar van de idds club gedownload.
hydro




Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Hoeft niet perse de hoogteregelaar zijn hoor
kan ook veercilinder zijn die inwendig lek is!
Greetz Martijn












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan stijgt ie niet hoger dan rijhoogte.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Ok dat is waar maar hij is niet echt duidelijk
gaat ie nu veel hoger dan de rijstand of niet!
en alleen voor of alleen achter?
Als de hoogteregelaar voor stuk is gaat ie achter niet raar doen en andersom ook niet! of ze zijn beiden stuk maar dat lijkt me sterk!!!
Wat er ook nog aan de hand kan zijn dat de bedieningsstangen van het handmatig regelen los geschoten zijn oid
dan kan ze inderdaad in hoogte schommelen zowel voor en achter en teglijk!
Ik ben erg benieuwd!!
Greetz Martijn












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies,
We hebben meer info nodig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


































Totaal aantal Berichten: 15759
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Altijd maar meer info, stelletje infojunks
Ik heb eens een ID19B uit ‘66 (toeval?) gehad die dezelfde symptomen had! Bij mij was toen een veercilinder versleten of de afdichting daarvan…
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper