Beste BX-er,
AL een tijdje hoor ik na het starten of wegrijden wat gepiep van een snaar, Van een kennis die vroeger ook zo een bx heeft gehad (19tzi break station) heb ik gehoord dat de dynamo het aan het begeven is, nu heb ik een nieuwe dynamo snaar eropgezet en ga ik een tweede hands dynamo halen. Ik hoop dat dat ook het gepiep oplost.
Nu heb ik laatst mn tankje van hrydroliek schoiongemaakt en vond ik daar ook metaal schraapsel in, erg klein, zou het gepiep ook van de hydroliek pomp kunnen komen? hoe heet zo een pomp?
mvg Thomas

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat kan, maar wellicht verhelp je het piepen ook met het spannen van de v-snaar.
Eveneens ben ik tevens ook.
lagers?
zouden het ook de lagers kunnen zijn van dynamo of hydroliek pomp? hoe kom ik daar achter? heeft nog maar 100.000 op teller.

- C5 2.0 16v HDi Break
Dat kan, maar die kans is vrij klein. Als ik jou was zou ik eerst de snaar goed spannen en het dan nog even afwachten. 9 van de 10 keer is het probleem dan over, als je een probleem met lagers van je dynamo of hydrauliekpomp hebt dan wordt het gepiep na spannen van de snaar steeds erger en zal het betreffende onderdeel vervangen moeten worden.
Maar om dat nu al te doen is te voorbarig. Ik weet meerdere voorbeelden van mensen op dit forum die niet wilden geloven dat enkel de snaar gespannen moest worden, er zodoende veel tijd en nieuwe onderdelen in hebben gestoken, en er uiteindelijk achterkwamen dat de oorzaak heel simpel was.
metaal schraapsel?
en wat zou dat metaalschraapsel kunnen zijn?
ohja nog vraag, waar kan ik leidingen halern om de hydroliek / octopus mee op telappen? (stuk ertussen uit en dan een leiding metaal ertussen met klemmetjes)

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Toevallig zo’n gepiep na het starten?
Dat was ook het snaartje spannen, en weg herrie.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

- C5 2.0 16v HDi Break
Re: metaal schraapsel?
bxthomasbx schreef:en wat zou dat metaalschraapsel kunnen zijn?
Dat kan schraapsel zijn uit één van de componenten van het hydraulisch systeem. Schraapsel is natuurlijk nooit goed, maar het is moeilijk erachter te komen waar je vandaan komt.