Ik wilde mijn DS donderdagochtend meenemen naar het werk, mooi weer en voor het naar huis gaan nog even wassen.( ze moet er zaterdag mooi bijstaan in Grolloo )
Maar de dame komt maar niet in beweging, dwz omhoog.
Zonder ook maar iets verkeerds gehoord te hebben, rook onder de motorkap vandaan en een enorme olielucht in de garage.
Nu blijkt dat de 2 bouten uit de centrifugaalregelaar zijn afgebroken.
Heeft iemand dit eerder gehad of gehoord?
Foto’s staan op mijn album.
Eens een DS altijd een DS.
Wat bizar, geen idee wat er aan de hand kan zijn. Ik heb echter nog wel een centrifugaalregelaar liggen voor en carburateurmotor. Mag je komen halen in Voorthuizen als je wil, kan je in ieder geval weer rijden…
Citroentechniek is magnifiek!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De afstelbout EN de dikke bevestigingsbout?
Lager vastgelopen en V-snaartje veel te strak gestaan (die mag/moet echt heel los)?
Citroen!
Niet de afstelbout of de dikke bout, het zijn de 2 bouten die van achter naar voren door het dunne gedeelte lopen, langs het cilindertje.
V-snaar lag niet te strak en als lager vast was gelopen had ik toch wel iets vreemds moeten horen?
@citrojaap je hebt een pbtje
Eens een DS altijd een DS.