




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat is natuurlijk ook de reden dat je bijna nooit een schuifdak ziet in een DS-break.
Citroen!
schuifdak break
nltecoko je hebt Pb.
gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Re: schuifdak break
d_special schreef:nltecoko je hebt Pb.
gr. Rens
Jij ook!
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Dankzij d-special heb ik nu 2 blauwe windkappen in huis.
Machtig mooi, zo’n forum! Ik ga dit weekeinde weer lekker klussen aan m’n dak.
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Beste Forumgenoten,
Ik heb ook zo’n Hollandia schuifdak in een los breakdak dat ik ooit van een wrak heb gehaald. Wel met een metalen hendel met stickertje.
Klopt het dat het schuifgedeelte maar tot iets over de helft opent? Dat viel mij wat tegen.
Verder is de dakbak ‘matig’ (understatement) en het schuifdak zelf aan de randen aangetast.
Is het de moeite waard om aan de restauratie/reparatie te beginnen?
En weet iemand hoe het mechaniek precies werkt? Ik snap niet hoe je het dak vast moet zetten.
Tekeningen, foto’s, tips (ook over het blauwe windschermpje) zijn van harte welkom.
Vriendelijke groet,
DS Breek








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
MedeZwevers,
Het heeft (oals gebruikelijk?) weer véél meer tijd gekost dan ik had begroot, maar er zijn wel degelijk vorderingen te melden.
De oude waterbak bleek volledig verrrot en is vervangen door een nieuwe.
Beide delen zijn kaal gemaakt ( litertje afbijt en blaren op m’n handen van de krabbers) en klaar om aan elkaar gelijmd te worden.
Foto’s volgen.
Dan nog de rand goed stralen, de waterleiding leggen en naar de spuiter.
Over de waterleiding wilde ik het even hebben.
Vanaf elke hoek van de cassette komt een slang voor het afvoeren van het onvermijdelijke lekwater. Deze 4 slangen worden in de meeste andere auto’s door de A- en C-stijlen geleid. Bij een DS berline moeten ze allemaal door / langs de C-stijl, omdat de A-stijl veel te dun is en niet doorloopt. Bij een break zal de C-stijl ook al niks worden, en moet er nog iets anders bedacht worden. Uit de restanten van het oude dak valt op te maken dat alle slangen (ver) naar achteren gingen, zo te zien naar de D-stijl. Ik kan me echter niet voorstellen hoe ze daarlangs / daardoor netjes naar buiten kunnen.
Wie heeft tips, beschrijvingen, foto’s van hoe dat oorspronkelijk netjes gedaan werd?
Alvast bedankt,
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé