Verlichting gaat spontaan aan/uit
Superzeeuw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 02 juni 2009 01:56 AM

Geachte lezers,

Mijn Xsara Picasso, heeft sinds kort een probleempje.
Als voor geschiedenis: een maand geleden in 2 weken tijd 2x een nieuwe accu laten plaatsen, beide stonden op 8,5 Volt.
Dat probleem lijkt opgelost maar ik ben er niet zeker van.
Ik heb de radio standaard uitgezet om eventuele problemen uit te sluiten maar….
Gisteren ontdekte ik dat tijdens het rijden met de verlichtingsschakelaar in de UIT stand, dat spontaan mijn lampen aan gingen en na geruime tijd weer spontaan uit gingen. Na een tijdje weer spontaan aan, de schakelaar bediend en in de AAN stand gezet en daarna weer in de UIT stand maar de lampen bleven aan. Na een tijdje spontaan weer uit?????

Rara, wie weet wat hier gaande is.

Groeten Edwin

C4 Picasso

Profiel  

Gepost: 02 juni 2009 02:34 AM
  [ # 1 ]

Com 2000 naar zijn grootje. De Com 2000 is het geheel van bedieningsstengeltjes aan je stuur. Kost een godsvermogen en gaat altijd weer kapot, al zouden de latere versies beter moeten zijn. Ik heb nu al mijn derde en ook die doet bij tijden erg raar. Licht gaat niet uit, als je uit de bocht komt gaan alle knipperlichten aan, dat soort gein…

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 02 juni 2009 02:46 AM
  [ # 2 ]

Is de picasso na ongeveer 2003 gemaakt?

Dan heeft mijn voorganger helaas gelijk

de Com 200(3)

Profiel  

Superzeeuw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 02 juni 2009 03:38 AM
  [ # 3 ]

@ Graddus,

Bedankt voor de reactie, ben er niet zo blij mee als dit werkelijkheid is.
Dus als ik nog even doorrij kan ook ik een kerstboom verwachten.

@ René,

Ja, mijn vehikel is gemaakt na 2003.

P.s.: Ik ben voor de rest zeer content met de wagen, weinig ongein en rijdt als een zonnetje.

C4 Picasso

Profiel  

lucifer-rouge
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78

Gepost: 11 juni 2009 11:40 PM
  [ # 4 ]

Mijn xsaar deed een tijdje precies het zelfde. Sterker nog, als ik de lampen niet aan had staan gingen ze spontaan aan als ik reed en als ik dan stopte (bv voor een stoplicht) gingen ze weer uit. Het indicatielampje op mn dashboard knipperde dan ook.
Ik heb er niets aan gedaan en een paar weken later was het over. Blijven Franse auto’s he…. elektronica is niet hun sterkste punt!

1999 - 2001 Citroën AX 1.0 Furore
2001 - 2007 Citroën Saxo 1.1 SX BEN
2007 - heden Citroën Xsara 1.6-16V Difference

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook